2017-08-20, 17:22
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Börjar det inte bli obehagligt likt hot gentemot Ribbenvik? Han har svarat afghanerna att bedömningen är att större delen av Afghanistan är fullt beboeligt och att avvisningar av vuxna utan asylskäl därför inte ska ställas in. Detta svar har afghanisharna och afghanishaktivisterna fått flera gånger och ändå ger de sig inte. Tillstånd verkar ha givits för en tyst och stilla demonstration där de demonstrerande sagt sig ha för avsikt att sitta. För var dag som gått har "den tysta sittstrejken" blivit allt mer högljudd och mobil. Popkonserter, matbespisning, lumpbod och nu alltså demonstrationståg där man går från hus till hus och skanderar högt om att få Ribbenvik utlämnad till populasens domstol. Kan det verkligen vara lagligt? Ska detta upphöra först när Ribbenvik lynchats?

Låt dem hålla på. Bara bra om parasiterna börjar attackera politikeradeln och journalisterna.
Citera
2017-08-20, 17:24
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Regeringen sitter i en knivig situation Regeringen vill inte riskera valet 2018 reta upp vartenda batikhäxa med älskare Regeringen måste även lyda FI (Finansdepartementet) som enligt ledarsidorna håller miv i schack Om det inte varit för FI har Ribbenvik besökt ockupationen redan första dagen för att deklarera att alla får put ta hit hela släkten vet jag Svensson försörjer er på livstid. 2 miljoner hela Afghanistans befolkning Svensson har råd.
Citera
2017-08-20, 17:26
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Börjar det inte bli obehagligt likt hot gentemot Ribbenvik? Han har svarat afghanerna att bedömningen är att större delen av Afghanistan är fullt beboeligt och att avvisningar av vuxna utan asylskäl därför inte ska ställas in. Detta svar har afghanisharna och afghanishaktivisterna fått flera gånger och ändå ger de sig inte. Tillstånd verkar ha givits för en tyst och stilla demonstration där de demonstrerande sagt sig ha för avsikt att sitta. För var dag som gått har "den tysta sittstrejken" blivit allt mer högljudd och mobil. Popkonserter, matbespisning, lumpbod och nu alltså demonstrationståg där man går från hus till hus och skanderar högt om att få Ribbenvik utlämnad till populasens domstol. Kan det verkligen vara lagligt? Ska detta upphöra först när Ribbenvik lynchats?

Det upphör när Polisen gör sitt jobb och går in och buntar ihop och deporterar.
De där hazarvåldtäktsmännen och rökheroinisterna sitter kvar, det är samma grej de kommer göra om de skulle få uppehållstillstånd, hänga runt, köpa lite kläder, tafsa på lite brudar, röka lite heroin, flumma runt rent allmänt.

Helt värdelösa är dessa, men det visste vi redan, räcker med att titta på Afghanistan så vet man hur värdelösa de är, Afghanistan är värdelöst. Knarkande muslimer vem behöver sånt pack?

Allt här hänger alltså på att Polisen ska få näven ur röven någon gång och arbeta.
Jag är fruktansvärt besviken på Polisen som hela tiden skyller ifrån sig.
Det är pågående brott där på Medborgarplatsen men Polisen vägrar göra sitt förbannade jobb.
Lata, korrupta och inkompetenta.
För de som inte vet så måste Polisen agera när de får kännedom om brott. Det står minst 2 Poliser på platsen hela tiden, bara gå in och kolla ID sen kolla om personen ska utvisas eller inte, handfängelse på på den som ska avvisas sen march pannkaka ut ur landet.

Jag hoppas samtliga Poliser som varit med i detta debacle avskedas när vi får en ny Regering nästa år.
"Jag lydde bara order" den ursäkten funkar inte era jävla åsnor, ni ska upprätthålla lagen man kan inte fällas för att man upprätthåller lagen som Polis. Får man sedan problem med ledningen så fixar man till en rejäl stink. Fega jävla uslingar till Poliser. Fegare än hazarpacket som "flyr" från de patetiska talibanerna.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-08-20 kl. 17:29.
Citera
2017-08-20, 17:29
Medlem
Citat:

Har det handlat om några pensionärer från folkets demonstration som hotar politikerna har vattenkanoner satts in direkt, Agda har förts bort av Eliassons polis blodig efter att ha opponera sig mot polisens övervåld. Ockupanterna kan hota med att ta makten och inget görs bara bra att det trappas upp Löfvén ska känna sig hotad till livet Så går det när man ger ockupanterna fingret de hotar med lynchning av Ribbenvik.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-20 kl. 17:39.
Citera
2017-08-20, 17:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Var det sista dagen för denna strejk i dag ?
Nä, förlängt till 31:e
Citera
2017-08-20, 17:37
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lite bestickande att hela manifestationen tar sitt avstamp i att Mikael Ribbenvik skulle gjort sig otillgänglig.

Han har skickat ett brev till dem och han träffade Fatemeh Khavari för en dryg månad sedan i Almedalen:
https://stoppautvisningarna.blogspot.se/2017/07/migrationsverkets-generaldirektor-vet.html

Om de nu gör så tydligt att de inte accepterar det besked han redan har givit dem varför ska han ge dem mer tid?

Ribbenvik har såklart inte gjort sig otillgänglig. Han har dessutom ingen skyldighet att träffa en endaste av afghanerna eller aktivisterna. Något som aktivisterna gärna vill påskina med hjälp av i det aktuella fallet nonsensargument om demokrati och mänskliga rättigheter. Däremot känner sig Ribbenvik nog inte så kry. Situationen som uppstått är jobbig för honom. Han har order från ett håll att inte ge efter och samtidigt får han tydliga signaler från annat håll om att han borde ge efter. Han vet inte hur han ska agera och hans vånda är stor, gissar jag. Det bästa för honom vore att på ett bräde bevilja alla afghaner PUT. Sen kunde han med gott samvete avgå, bli hjälte i det politiska läger han har sitt hjärta och till slut sova den rättfärdiges sömn. Men det vågar han inte och därför kör han med retirera-och-göra-ingenting-taktiken. Och han fortsätter våndas.

Angående demonstrationen kallar Vänstern tillställningen för strejk. Sittstrejk. Vet inte om nån har skrivit det tidigare i tråden, men afghanerna har strejktillstånd mellan åtta på morgonen och elva på kvällen. Allt strejkande andra tider på dygnet är ett lagbrott. Brottet anses av polisen dock inte vägra tyngre än afghanernas rätt att strejka och därför är det inte troligt att nån kommer att lagföras. Vilket är helt i linje med svenska polisens nya taktik som består av retirering och inaktivitet. Aktuellt strejktillstånd gäller till, eller till och med, den 23 augusti. Dock kan vi alla räkna med att nytt tillstånd kommer att sökas. Ett tillstånd som sannolikt kommer att beviljas. Det är vad jag tidigare funnit ut.

Min förutsägelse angeånde hela grejen är att mycket få av afghanerna kommer att tvingas lämna Sverige. Om ens nån. Och resten av afghanerna har väl redan fått tillstånd att bosätta sig här? Hur mycket är det uppe i, 80 procent bifall?

tillägg: de har tydligen fått förlängt tillstånd. jag ligger lite efter.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-08-20 kl. 17:43. Anledning: rättstavning
Citera
2017-08-20, 17:38
Medlem
Vad är det här för stjärna Det går snabbt att skapa överdrifter. Verkar nämnas här på Flashback.

https://mobile.twitter.com/ChristerSfeir/status/898882491850702850

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-20 kl. 17:43.
Citera
2017-08-20, 17:41
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, förlängt till 31:e
Va faan? Till den 31:a Nu böjar det spåra ur riktigt ordentligt.
Detta kan ju inte få passera utan att några ansvariga politiker sätts på samma plan som "flygtingmännen" till Afghanistan.
Citera
2017-08-20, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
När du har fel har du verkligen fel. Antar att du ledde motdemonstranterna.

Ganska säker på min sak. Nej, jag var norr om Stockhoolm på kräftskiva, men hade jag varit hemma hade jag garanterat dragit dit och skanderat. Gärna tillsammans med NU.
Citera
2017-08-20, 17:45
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De ska vandra runt till 17.30 då de ska vara tillbaka på Medborgarplatsen och sedan ska Fatemeh Khavari läsa upp ett av sina ändlöst långa tal.

Uppenbarligen är hon en attentionwhore som njuter av sina stunder i rampljuset av sina likasinnade.
Citera
2017-08-20, 17:45
Medlem
NoTruces avatar
Jag säger er att om dessa individer beviljas generell amnesti bryter jag med allt vad som rätt och riktigt är. Då rämnar den respekt jag har haft för lagar och institutioner. Och jag är inte ensam.
Citera
2017-08-20, 17:48
Medlem
Pattrasket och deras hjälptrupper marcherade vrålande förbi här på Ringvägen för en stund sedan. Skyddade av horder av volkspolizei. Ska det här fortsätta att eskalera som det gjort dom senaste dagarna går det snart knappt att gå ut längre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in