Citat:
Ursprungligen postat av
fasligt
Börjar det inte bli obehagligt likt hot gentemot Ribbenvik? Han har svarat afghanerna att bedömningen är att större delen av Afghanistan är fullt beboeligt och att avvisningar av vuxna utan asylskäl därför inte ska ställas in. Detta svar har afghanisharna och afghanishaktivisterna fått flera gånger och ändå ger de sig inte. Tillstånd verkar ha givits för en tyst och stilla demonstration där de demonstrerande sagt sig ha för avsikt att sitta. För var dag som gått har "den tysta sittstrejken" blivit allt mer högljudd och mobil. Popkonserter, matbespisning, lumpbod och nu alltså demonstrationståg där man går från hus till hus och skanderar högt om att få Ribbenvik utlämnad till populasens domstol. Kan det verkligen vara lagligt? Ska detta upphöra först när Ribbenvik lynchats?
Det upphör när Polisen gör sitt jobb och går in och buntar ihop och deporterar.
De där hazarvåldtäktsmännen och rökheroinisterna sitter kvar, det är samma grej de kommer göra om de skulle få uppehållstillstånd, hänga runt, köpa lite kläder, tafsa på lite brudar, röka lite heroin, flumma runt rent allmänt.
Helt värdelösa är dessa, men det visste vi redan, räcker med att titta på Afghanistan så vet man hur värdelösa de är, Afghanistan är värdelöst. Knarkande muslimer vem behöver sånt pack?
Allt här hänger alltså på att Polisen ska få näven ur röven någon gång och arbeta.
Jag är fruktansvärt besviken på Polisen som hela tiden skyller ifrån sig.
Det är pågående brott där på Medborgarplatsen men Polisen vägrar göra sitt förbannade jobb.
Lata, korrupta och inkompetenta.
För de som inte vet så måste Polisen agera när de får kännedom om brott. Det står minst 2 Poliser på platsen hela tiden, bara gå in och kolla ID sen kolla om personen ska utvisas eller inte, handfängelse på på den som ska avvisas sen march pannkaka ut ur landet.
Jag hoppas samtliga Poliser som varit med i detta debacle avskedas när vi får en ny Regering nästa år.
"Jag lydde bara order" den ursäkten funkar inte era jävla åsnor, ni ska upprätthålla lagen man kan inte fällas för att man upprätthåller lagen som Polis. Får man sedan problem med ledningen så fixar man till en rejäl stink. Fega jävla uslingar till Poliser. Fegare än hazarpacket som "flyr" från de patetiska talibanerna.