2017-08-25, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Merparten kommer från Iran.
Att bo i Afghanistan innebär inte att man automatiskt blir mördad. Dom flesta regioner är säkra.

Exat! 1-2 av regioner som är lite lite lite osäkert. Resten av Afghanistan är trygg plats av vara på. Så sjukt att folk sväljer den här propaganda om att de skulle vara farlig i Afghanistan.

Det är farligare att vistas i Hässelby Gård än återvända till Afghanistan.
Citera
2017-08-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Visst, de har valet att antigen sova på marken i Sverige eller dö i Afghanistan. Inte mycket till val men det fattar du nog själv.

Precis min vän. Nu behövs snart infravärmare och värmefläktar. Nu när kylan kommer så måste fler hjälpa till på Medborgarplatsen. Det hemska var att dom hämtade ett barn igår. Vi får övertyga honom att ange konvertit/homo eller fylla i verkställighetshinder för glatta livet nu. Förläng demonstrationstillståndet en månad till. Vilken styrka och mod barnen/ungdomarna har.

"Ser vi att människor far illa av lagar vi stiftat, är det vår förbannade plikt att ändra lagarna, skriver Christina Höj Larsen, migrationspolitisk talesperson för Vänsterpartiet. " / Expressen

http://www.expressen.se/debatt/hjalp-de-unga-flyktingarna-det-ar-var-forbannade-plikt/

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-08-25 kl. 09:02.
Citera
2017-08-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Precis min vän. Nu behövs snart infravärmare och värmefläktar. Nu när kulan kommer så måste fler hjälpa till på Medborgarplatsen. Det hemska var att dom hämtade ett barn igår. Vi får övertyga honom att ange konvertit/homo eller fylla i verkställighetshinder för glatta livet nu. Förläng demonstrationstillståndet en månad till. Vilken styrka och mod barnen/ungdomarna har.

http://www.expressen.se/debatt/hjalp-de-unga-flyktingarna-det-ar-var-forbannade-plikt/

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
"Kulan" Ja,jag tänker på om polisen skulle sätta in gummikulor mot mongolerna?
Citera
2017-08-25, 10:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du har rätt i sak, men skillnaden är att vi svenskar har något att förlora. Vi kan dömas till godtyckliga böter, som kan förfölja oss över hela den civiliserade västvärlden. Tvingas från hus och härd, och skuldsättas. Dessa migranter har sina tillgångar kvar hos sina familjer. Här har de inget att förlora.

Hej kära Vekrus.

Det du argumenterar emot är egentligen det jag vill ha sagt. Givetvis är vi svenskar annorlunda behandlade när det gäller lagar och regler. Lagar gäller oss, inte dem. Ett exempel är zigenarnedskräpningarna runt våra städer, i synnerhet Stockholm. Hade en svensk skräpat ner lika mycket hade det blivit gigantiska böter, kanske till och med fängelse. Zigenaren däremot får inga konsekvenser alls, utan kan skrattande fortsätta vräka upp tonvis med sopor och avföring i vår svenska natur.

Det jag menar är att exemplet vid Medborgarplatsen kommer att visa även den mest blinde svensk att våra lagar inte gäller andra än oss svenskar. Det kommer på sikt att demoralisera samhället. Därför är våra politiker ute på tunn is.
Citera
2017-08-25, 10:59
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
En rasistisk bild är aldrig nyanserad.
[...]
Jo, men din definition på vilka som är rasister är ju att det är alla som inte tycker precis samma som du. Du är så generös med detta epitet att det, i praktiken, bara betyder att man inte delar din ståndpunkt.
För att du ska kunna komma någonstans i någon diskussion måste du kunna nyansera dig lite. Det är inte så att du har "vunnit" en diskussion när du säger att någon är rasist och vägrar bemöta det som den skrivit. Det är tvärtom, du har då hissat vit flagg och stuckit iväg med svansen mellan benen.
Bemöt med logiska och rationella argument, utan epitet. Detta är ett forum för diskussion, inte sandlådan på det lokala dagiset.

Jag försöker förtydliga det som jag skrev tidigare, för det verkar som att du inte riktigt förstod det jag skrev:

1. Du tycker att du är ädel eftersom du tar dig an en kategori individer. Vi vet alla att man får ekonomisk ersättning för detta. Många ifrågasätter ditt ädla betéende och tror att du gör det för få ekonomisk vinning.
Övertyga alla om att du minsann visst är ädel, genom att avsäga dig all ekonomisk ersättning (för detta), både den som är direkt och den som är indirekt.

2. Du hävdar att landet kommer att tjäna stort på att ta in dessa individer men att det först krävs en investering/kostnad för att få igång dem. Många ifrågasätter detta och hävdar att det är stora förluster, i princip utan ände.
Övertyga alla om att det minsann visst är en vinst genom att först ta utgifterna själv, som privatperson, med helt egna medel. Kompensera dig sedan genom att skörda frukterna av deras hårda och ärliga arbete.

3. Du hävdar att det är reko (eller vilket uttryck du nu brukar använda) grabbar. Många hävdar att detta är en extremt brottsbenägen grupp.
Bevisa att det minsann är som du säger genom att göra så att det endast är du, och din närmaste familj, som får vara deras brottsoffer.

Givetvis är detta rent hypotetiska krav, men du kan nog förstå vad jag menar.

Det som du gör nu är nämligen att du är generös med andras pengar, andras familjer och andras säkerhet. Som vi alla vet är det lätt att vara generös och ädel när det är andra som får ta konsekvenserna.
Klarar du att istället vara generös med dina egna pengar, din egna familj och er säkerhet?

Jag har en del följdfrågor, men de är lite beroende av dina (eventuella) sakliga svar (förhoppningsvis utan epitet, motfrågor eller annan typ av klassisk mattflykt) så jag avvaktar något med dem.
Citera
2017-08-25, 11:13
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Jo, men din definition på vilka som är rasister är ju att det är alla som inte tycker precis samma som du. Du är så generös med detta epitet att det, i praktiken, bara betyder att man inte delar din ståndpunkt.
För att du ska kunna komma någonstans i någon diskussion måste du kunna nyansera dig lite. Det är inte så att du har "vunnit" en diskussion när du säger att någon är rasist och vägrar bemöta det som den skrivit. Det är tvärtom, du har då hissat vit flagg och stuckit iväg med svansen mellan benen.
Bemöt med logiska och rationella argument, utan epitet. Detta är ett forum för diskussion, inte sandlådan på det lokala dagiset.

Jag försöker förtydliga det som jag skrev tidigare, för det verkar som att du inte riktigt förstod det jag skrev:

1. Du tycker att du är ädel eftersom du tar dig an en kategori individer. Vi vet alla att man får ekonomisk ersättning för detta. Många ifrågasätter ditt ädla betéende och tror att du gör det för få ekonomisk vinning.
Övertyga alla om att du minsann visst är ädel, genom att avsäga dig all ekonomisk ersättning (för detta), både den som är direkt och den som är indirekt.

2. Du hävdar att landet kommer att tjäna stort på att ta in dessa individer men att det först krävs en investering/kostnad för att få igång dem. Många ifrågasätter detta och hävdar att det är stora förluster, i princip utan ände.
Övertyga alla om att det minsann visst är en vinst genom att först ta utgifterna själv, som privatperson, med helt egna medel. Kompensera dig sedan genom att skörda frukterna av deras hårda och ärliga arbete.

3. Du hävdar att det är reko (eller vilket uttryck du nu brukar använda) grabbar. Många hävdar att detta är en extremt brottsbenägen grupp.
Bevisa att det minsann är som du säger genom att göra så att det endast är du, och din närmaste familj, som får vara deras brottsoffer.

Givetvis är detta rent hypotetiska krav, men du kan nog förstå vad jag menar.

Det som du gör nu är nämligen att du är generös med andras pengar, andras familjer och andras säkerhet. Som vi alla vet är det lätt att vara generös och ädel när det är andra som får ta konsekvenserna.
Klarar du att istället vara generös med dina egna pengar, din egna familj och er säkerhet?

Jag har en del följdfrågor, men de är lite beroende av dina (eventuella) sakliga svar (förhoppningsvis utan epitet, motfrågor eller annan typ av klassisk mattflykt) så jag avvaktar något med dem.

Afghanerna verkar vara mer fientliga mot personer som liknar araber. Speciellt om dom filmar eller tar kort. https://www.youtube.com/watch?v=wvNGk8cL688
Citera
2017-08-25, 11:17
Medlem
Citat:
Nu behövs snart infravärmare och värmefläktar. Nu när kylan kommer så måste fler hjälpa till på Medborgarplatsen.

Ja, ett riktigt spektakel med permanent boende där på
Medborgarskapsplatsen är kanske precis vad opinionen behöver.
Citera
2017-08-25, 11:29
Avstängd
dacks avatar
Är det Afghanistan som kolononiserar Stockholm tro?
Var blir det nästa gång hudingar ifrån Kongo Tanzania.
Citera
2017-08-25, 11:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Afghanerna verkar vara mer fientliga mot personer som liknar araber. Speciellt om dom filmar eller tar kort. https://www.youtube.com/watch?v=wvNGk8cL688
Kritiken mot Hanif Bali hade tydliga etniska övertoner. Kritiken utgick från hans ursprung inte från det han sade i hög grad.
Citera
2017-08-25, 11:48
Medlem
Citat:
Precis min vän. Nu behövs snart infravärmare och värmefläktar. Nu när kylan kommer så måste fler hjälpa till på Medborgarplatsen. Det hemska var att dom hämtade ett barn igår. Vi får övertyga honom att ange konvertit/homo eller fylla i verkställighetshinder för glatta livet nu. Förläng demonstrationstillståndet en månad till. Vilken styrka och mod barnen/ungdomarna har.

"Ser vi att människor far illa av lagar vi stiftat, är det vår förbannade plikt att ändra lagarna, skriver Christina Höj Larsen, migrationspolitisk talesperson för Vänsterpartiet. " / Expressen

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Nej det är inte våran plikt. Och framförallt är det inte våra politikers plikt. Deras plikt är att stötta upp svenska medborgare och se till att svenska medborgares liv går i första hand punkt. Det är därför dom är valda. Dom är valda för att fördela svenskarnas skattepengar på ett sätt som kan ge trygghet vård och omsorg.
Dom är inte valda för att fördela dessa pengar till folk som inte är svenska medborgare.
Citera
2017-08-25, 12:37
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Hmm det där är inte okej. Du får filma vem du vill och vad du vill på allmän plats, finns undantag som skyddsobjekt men definitivt inte hazarer. Polisen gör fel både när han ber honom inte filma de som protesterar och även när han ber honom inte filma när han ska säga till honom.

De sista gör han förmodligen för han vet att de han kommer att säga inte är okej. Fegt agerat varför inte berätta för de som protesterar att det är tillåtet att fotografera och filma på allmän plats. Men det verkar som vi böjer lagarna för att behaga illegala invandrare.
Citera
2017-08-25, 12:49
Bannlyst
Citat:
Visst, de har valet att antigen sova på marken i Sverige eller dö i Afghanistan. Inte mycket till val men det fattar du nog själv.

De kan ju iofs sova på gatan i Afghanistan också? Varför gör de inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in