2017-08-25, 12:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kan ju också vara så att han menar att det enligt honom inte är ett brott mot griftefriden för att man har gjort så i gamla tider eller något annat galet.

Sjöbegravningar ja, men de utfördes ju med största respekt för den avlidne. Det var aldrig tal om att stycka upp dem först. Så DEN gubben går inte, om han tänker försöka spela på sin rätt som befälhavare att hålla sjöbegravning.
Citera
2017-08-25, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Tja, jag menade ju inte att han var helt dum i huvudet som sagt, han har säkert en IQ en liten bit över genomsnittet, men jag kan bara inte se att han verkar så särskilt unikt överintelligent i övrigt.

Vad sägs t.ex om att INTE styckmörda en person medan man är instängd i en ubåt, som fått stor medial uppmärksamhet, på grunt vatten som bara gör 6 knop och inte kan ta sig till djupare/friare vatten inom rimlig tid, en person som tillika är journalist och har vinkat till publik och media vid avfärden och har anhöriga som vet att hon bara skulle vara ute ett par timmar.

Jag vet inte men det skulle ju kunna framstå som en lite mer intelligent lösning att utöva sina styckmordsfantasier under lite mer optimala omständigheter än så.

Och om det verkligen var något slags olycka och Kim ramlade och slog i huvudet eller nåt, så kan det ju också tyckas vara en lite mer intelligent lösning att bara ringa 112 och berätta ärligt vad som hänt, och inte eskalera situationen genom att hacka upp kroppen i smådelar och slänga den i sjön.

Jag vet inte, jag bara spånar lite.

Ja det var inte så att behövde dumpa liket på grund av en olycka ombord, han hade ju kunnat ringa 112 som sagt och inväntat en läkare och polis som konstaterat vad hon dog av, så gör nog dom flesta normala människor.

Det är inte som att han var på Stilla havet och hade flera dagar/veckor till närmste hamn, polisen kunde ha varit där med helikopter inom en timma.

Om han kände obehag över den dödade kroppen ombord hade han så klart inte heller styckat henne, då hade han försökt undvika liket och kallat på hjälp och klättrat ut på däck under tiden.

Om det var en olycka kan jag bara tänka mig att PM är grav psykiskt sjuk som handlar på det sätt han gjorde han agerade.

En olycka eller ej i detta läge borde inte spela någon roll kan jag tycka, han borde låsas in på psyket på obestämd tid.
Citera
2017-08-25, 12:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det lutar åt att han blir villkorligt friad enligt mig. Det är för många vilda spekulationer just nu, vilket tyder på att det är väldigt osäkra bevis, förutom det faktum att Madsen är intimt kopplad till både ubåt, Kim och dessutom är enda kända kopplingen innan Kim försvann och sen hittas styckad i havet.
Spekulationerna har mer att göra med att vi inte får så mycket info från polisen och det är antagligen positivt att de håller tyst med vad de vet speciellt som Madsen har tillgång till massmedia.
Citera
2017-08-25, 12:18
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Kan det vara så att inte många av er har en
aning ens om vad psykopati anses vara/är ? Färre idiotiér i tråden är nog
en klar fördel ? Fakta tack - spekulationer är en avstickare till tro ?

Käka banan ?
Du kommer fortfarande med infantila kommentarer - med 1,1 miljoner medlemmar på Flashback kan du vara helt säker på att det finns blandad kompetens här, inte bara arbetslösa, finniga tonåringar som spekulerar. Självklart är det många som inte har koll på psykopati, och självklart finns det dem med jättebra koll. Att dra alla personer i en forumtråd över en kam är lika intelligent som att säga att alla skåningar är halvdanskar (även om det skulle råka vara sant).

För bra sammanställningar av fakta, kolla här: http://bfy.tw/DZDw
Citera
2017-08-25, 12:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sjöbegravningar ja, men de utfördes ju med största respekt för den avlidne. Det var aldrig tal om att stycka upp dem först. Så DEN gubben går inte, om han tänker försöka spela på sin rätt som befälhavare att hålla sjöbegravning.
En ny slags sjöbegravning uppfunnen av kapten Madsen.
Citera
2017-08-25, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
PM har varit helt öppen om att han gillar kinky sex och provat både det ena och det andra. Han lever också i ett öppet förhållande med sin fru.

Vilken typ? Handklovar, piskor? Kiss å bajs?
Citera
2017-08-25, 12:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Hon var långt ut till vänster, invandrarkramare och feminist. Det är därför de gör sånt. Hade hon varit medlem i SD så hade media och dessa människor basunerat att hon förtjänade detta öde.
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Detta är väldigt intressant ur motiv synpunkt. Det är många vänsterradikala sanningssökare som blivit mördade på sistone. I egenskap av sin läggning och position så får de tillgång till deras arbetsgivares känsliga databaser.

Undras var Peter Madsen står politiskt?

Jag tror inte att politik är huvudorsaken till styckmordet, men det kan ha bidragit till en dålig stämning ombord, om de på något sätt började prata om politik. T.ex svensk/dansk flyktingpolitik.
Citera
2017-08-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Tja, jag menade ju inte att han var helt dum i huvudet som sagt, han har säkert en IQ en liten bit över genomsnittet, men jag kan bara inte se att han verkar så särskilt unikt överintelligent i övrigt.

Vad sägs t.ex om att INTE styckmörda en person medan man är instängd i en ubåt, som fått stor medial uppmärksamhet, på grunt vatten som bara gör 6 knop och inte kan ta sig till djupare/friare vatten inom rimlig tid, en person som tillika är journalist och har vinkat till publik och media vid avfärden och har anhöriga som vet att hon bara skulle vara ute ett par timmar.

Jag vet inte men det skulle ju kunna framstå som en lite mer intelligent lösning att utöva sina styckmordsfantasier under lite mer optimala omständigheter än så.

Och om det verkligen var något slags olycka och Kim ramlade och slog i huvudet eller nåt, så kan det ju också tyckas vara en lite mer intelligent lösning att bara ringa 112 och berätta ärligt vad som hänt, och inte eskalera situationen genom att hacka upp kroppen i smådelar och slänga den i sjön.

Jag vet inte, jag bara spånar lite.

Att man har en hög IQ innebär inte att man är klok eller tar kloka beslut.
Citera
2017-08-25, 12:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kan ju också vara så att han menar att det enligt honom inte är ett brott mot griftefriden för att man har gjort så i gamla tider eller något annat galet.

Jo, jag funderade också i liknande banor tidigare i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här känns en sak lite oklar. Nekar Peter Madsen till att han har styckat henne? Eller erkänner Peter Madsen att han har styckat henne men nekar att det är ett brott mot griftefriden (han har ju bara "begravt" henne)?

https://www.flashback.org/sp61601496

Det är ju inte helt klarlagt vad exakt det är han nekar.
Citera
2017-08-25, 12:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vilken typ? Handklovar, piskor? Kiss å bajs?

Exakt vad vet jag inte. Men han har sedan 20-årsåldern varit en del av Köpenhamns "sexuella miljöer" (inte mitt eget uttryck utan i en artikel om boken om PM).
Citera
2017-08-25, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det var inte så att behövde dumpa liket på grund av en olycka ombord, han hade ju kunnat ringa 112 som sagt och inväntat en läkare och polis som konstaterat vad hon dog av, så gör nog dom flesta normala människor.

Det är inte som att han var på Stilla havet och hade flera dagar/veckor till närmste hamn, polisen kunde ha varit där med helikopter inom en timma.

Om han kände obehag över den dödade kroppen ombord hade han så klart inte heller styckat henne, då hade han försökt undvika liket och kallat på hjälp och klättrat ut på däck under tiden.

Om det var en olycka kan jag bara tänka mig att PM är grav psykiskt sjuk som handlar på det sätt han gjorde han agerade.

En olycka eller ej i detta läge borde inte spela någon roll kan jag tycka, han borde låsas in på psyket på obestämd tid.

Eller så trodde han att han skulle klara sig undan ansvaret för olyckan - som han ju har som befälhavare, lite beroende på vilken typ av olycka det var förstås. Om det inte hade funnits kameraövervakning på kajen utanför restaurangen, så är det mycket möjligt att han hade klarat sig också. Det finns mycket en ensam kvinna kan råka ut för sent på kvällen i ett öde hamnkvarter.

Men nu blev det ju mycket, mycket värre i stället...
Citera
2017-08-25, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Undras var Peter Madsen står politiskt?

Jag tror inte att politik är huvudorsaken till styckmordet, men det kan ha bidragit till en dålig stämning ombord, om de på något sätt började prata om politik. T.ex svensk/dansk flyktingpolitik.

Enligt hans egen utsaga är kolonisera rymden den enda politik han bryr sig om, svarade tydligen det vid ett förhör rörande ett bombdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in