2017-08-25, 11:53
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Intressant med alla inlägg om hans festande, transar och bisarra fetisher. Finns det några länkar? Jag måste varit borta den dagen detta diskuterades och missat hela det skovet och tråden är så jäkla lång nu.

Kan inte länka men googla på "Peter Madsens vilda liv". Ligger på Aftonbladet
Citera
2017-08-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Vad jag skrattade åt pellejönsar som har behov av att föreställa empatiska, jag tänker på de som aldrig ens träffat Kim Wall men som samlats på stranden i Trelleborg och lagt ut ljus och ritat KIM i sanden.

Det påstås att hon hedrades i New York av tidigare studiekamrater. Det är väl möjligt men i så fall en högst intern historia. Kim Wall var för helvete totalt okänd innan det här.

De har nu öppnat en fond tillsammans med hennes familj för att samla in pengar. Alltså jag visste inte vem KW var innan detta hände, det verkar som hon var en mycket viktig och känd person i Sverige :S. Jag visste inte heller vem PM var för den delen :P
Citera
2017-08-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
De har nu öppnat en fond tillsammans med hennes familj för att samla in pengar. Alltså jag visste inte vem KW var innan detta hände, det verkar som hon var en mycket viktig och känd person i Sverige :S. Jag visste inte heller vem PM var för den delen :P
Det handlar om branscher. I smala branscher, som vi vanliga dödliga inte medverkar i, så kan man bli känd av många många människor för sin gärning inom branschen. Som Kim blev trots sina unga år. Som Madsen också blev (fast man borde inte nämna honom i samma inlägg som Kim). Han var internationellt känd inom SIN bransch. Jag hade inte hört talas om vare sig Kim eller Madsen, med det innebär inte att de var välkända i sin egen bransch.
Citera
2017-08-25, 12:00
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Hon var långt ut till vänster, invandrarkramare och feminist. Det är därför de gör sånt. Hade hon varit medlem i SD så hade media och dessa människor basunerat att hon förtjänade detta öde.

Detta är väldigt intressant ur motiv synpunkt. Det är många vänsterradikala sanningssökare som blivit mördade på sistone. I egenskap av sin läggning och position så får de tillgång till deras arbetsgivares känsliga databaser.
Citera
2017-08-25, 12:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ja, det intressant faktiskt. Jag stötte på Parsons när jag gjorde research i ett helt annat ämne för många år sedan, och blev förvånad över alla faktiska kopplingar mellan den satanistiska (Thelema) rörelsen och diverse organisationer. Dom har verkligen lyckas infiltrera samhället på många plan. Det vi kan vara säkra på är att PM garanterat har koll på Parsons (förmodligen sen han var ung), och alltså även Thelema och OTO, då det var en stor del av Parsons liv. Det finns en Dansk O.T.O avdelning, men jag vet inte hur man kan få fram om han var medlem där eller ej.

Många av PM's uttalanden i intervjuer och videobloggar är väldigt (nästan tillrättalagt) satanistiska till sin karaktär, så oavsett om han praktiserade eller inte verkar han ha levt enligt deras motton och riktlinjer.

Om du har tråkigt nån dag så kan du ju titta vidare på Aleister Crowley och Thelema, kopplingarna till nazism och amerikans politik osv . Det kaninhålet har vi definitivt inte sett botten på än, men det får bli en egen tråd borta i konspirationsforumet (finns säkert redan flera).
Jag skall läsa mer om saken, tack.
Ja han har säkert slukat allt som finns om raketer som pojk, så honom har han koll på.

Tycker det är skumt, som någon här skrev, att han ställde in ubåtsresan som skulle ske på fredagen, utan förklaring, snart efter att han bestämt med Kim. Om det var så?

Har han dessutom extrakläder med sig känns det planerande. Varför skulle man har ombyte i ubåten?

Efter ha läst lite om hans sexäventyr med utklädsel och annat mysko tror jag han har en snedvriden sexualitet. Och alla som invänder mot det, ja jag tycker det är vridet.

Tror på strypning och styckning för att dölja det.
Citera
2017-08-25, 12:03
Medlem
De flesta verkar inte förstå att det är kört för Madsen. Polisutredningen är nu i ett lungt och systematiskt läge där man anser sig ha bevis för både mord och styckning. Man har också koll på hur "ubåten" färdats. I nuvarande läge återstår bara två möjligheter för "kaptenen". Fullständigt erkännande eller toknekande och att inte bemöta det han blir konfronterad med. Oavsett hur han agerar är det troligt att han döms enligt åklagarens punkter och att han får genomgå en psykiatrisk undersökning.
Citera
2017-08-25, 12:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Vet inte om detta tagits upp tidigare, men New York Times ber öppet om ursäkt för bevakningen av Kim Walls försvinnande och död. Man nämnde nämligen i en artikel att det i Skandinavien dragits paralleller mellan "Bron" och KW:s död. Läsare av tidningen har kritiserat detta och tyckt att det varit kränkande mot KW. Seriens manusförfattare har också sagt att det är opassande.

Citat:
One point that arose ways that some commentators in the Scandinavian press and on social media thought this grisly crime eerily evoked a plot from a well-known Danish TV crime series, “The Bridge.” The show is about the span that connects Copenhagen and Malmo, Sweden, the locations in question. (Ms. Wall grew up near Malmo.) In our coverage, we pointed out that comparisons to the series were being made.

Some of our readers called this comparison insulting to Ms. Wall.

Alice Driver, a journalist, wrote on Twitter: “Really poor choice by @nytimes to use the murder of a female journalist to ruminate on Scandinavian thrillers.”

We have taken the criticism seriously.

Citat:
We quote the editor of Denmark’s top newspaper saying that the grim parallels were hard to ignore, but we also reached out to the scriptwriter for the TV series, who said he found the comparison unseemly.

https://www.nytimes.com/2017/08/23/reader-center/readers-voice-criticism-over-coverage-of-swedish-journalists-death.html?

Man har därför ändrat i artikeln och tagit med negativa röster kring jämförelsen:

https://www.nytimes.com/2017/08/23/world/europe/kim-wall-dead-submarine-denmark.html
Citera
2017-08-25, 12:06
Medlem
RumpNietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Problemet här är att du nedvärderar PM och får honom att framstå som mer eller mindre obegåvad, vilket så inte är fallet. Han har hanterat det exakt efter rådande omständigheter och det är mer eller mindre omöjligt att hantera det på ett annat sätt om man vill dölja ett mord.

Tja, jag menade ju inte att han var helt dum i huvudet som sagt, han har säkert en IQ en liten bit över genomsnittet, men jag kan bara inte se att han verkar så särskilt unikt överintelligent i övrigt.

Vad sägs t.ex om att INTE styckmörda en person medan man är instängd i en ubåt, som fått stor medial uppmärksamhet, på grunt vatten som bara gör 6 knop och inte kan ta sig till djupare/friare vatten inom rimlig tid, en person som tillika är journalist och har vinkat till publik och media vid avfärden och har anhöriga som vet att hon bara skulle vara ute ett par timmar.

Jag vet inte men det skulle ju kunna framstå som en lite mer intelligent lösning att utöva sina styckmordsfantasier under lite mer optimala omständigheter än så.

Och om det verkligen var något slags olycka och Kim ramlade och slog i huvudet eller nåt, så kan det ju också tyckas vara en lite mer intelligent lösning att bara ringa 112 och berätta ärligt vad som hänt, och inte eskalera situationen genom att hacka upp kroppen i smådelar och slänga den i sjön.

Jag vet inte, jag bara spånar lite.
Citera
2017-08-25, 12:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlar om branscher. I smala branscher, som vi vanliga dödliga inte medverkar i, så kan man bli känd av många många människor för sin gärning inom branschen. Som Kim blev trots sina unga år. Som Madsen också blev (fast man borde inte nämna honom i samma inlägg som Kim). Han var internationellt känd inom SIN bransch. Jag hade inte hört talas om vare sig Kim eller Madsen, med det innebär inte att de var välkända i sin egen bransch.

Madsen hade jag hört talas om pga ubåten. Wall inte alls, men när jag läser i New York Times så ser jag att hon var uppenbarligen känd bland många journalister och omtyckt.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-25 kl. 12:19.
Citera
2017-08-25, 12:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här är ganska viktigt. Nekar Peter Madsen till att ha styckat kvinnan och kvinnan bevisligen är styckad, och det är osannolikt att det finns en annan gärningsman, så har han ingen som helst trovärdighet kvar.

Så länge hans berättelse stämmer med de tekniska bevisen finns ju en viss sannolikhet att han talar sanning (även om sannolikheten är liten). Men om berättelsen inte stämmer överens med de tekniska bevisen så är ju sannolikheten i princip noll.
Det kan ju också vara så att han menar att det enligt honom inte är ett brott mot griftefriden för att man har gjort så i gamla tider eller något annat galet.
Citera
2017-08-25, 12:12
Medlem
Kort video när de utför ett dyk i hamnen. Här framgår som jag ser det via monitorerna i ubåten att viss sikt finns. Det verkar inte vara en helt "blind" ubåt som det några gånger sagts i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=JZX6BHMAf4w
Citera
2017-08-25, 12:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Motivet är säkert sex frågor och att KW upptäckt PM vara homosexuell.
Vanligt förekommande att dessa HOMOs inte accepterar sig själva. Oftast helt förvriden verklighetsuppfattning brukar de också ha. PM är den som vill vara "macho homo typen" som Frank Zappa sjunger om i låten Bobby Brown. Smygar homo för allmänheten rent ut sagt.

PM har varit helt öppen om att han gillar kinky sex och provat både det ena och det andra. Han lever också i ett öppet förhållande med sin fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in