Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
Problemet här är att du nedvärderar PM och får honom att framstå som mer eller mindre obegåvad, vilket så inte är fallet. Han har hanterat det exakt efter rådande omständigheter och det är mer eller mindre omöjligt att hantera det på ett annat sätt om man vill dölja ett mord.
Tja, jag menade ju inte att han var helt dum i huvudet som sagt, han har säkert en IQ en liten bit över genomsnittet, men jag kan bara inte se att han verkar så särskilt unikt överintelligent i övrigt.
Vad sägs t.ex om att INTE styckmörda en person medan man är instängd i en ubåt, som fått stor medial uppmärksamhet, på grunt vatten som bara gör 6 knop och inte kan ta sig till djupare/friare vatten inom rimlig tid, en person som tillika är journalist och har vinkat till publik och media vid avfärden och har anhöriga som vet att hon bara skulle vara ute ett par timmar.
Jag vet inte men det skulle ju kunna framstå som en lite mer intelligent lösning att utöva sina styckmordsfantasier under lite mer optimala omständigheter än så.
Och om det verkligen var något slags olycka och Kim ramlade och slog i huvudet eller nåt, så kan det ju också tyckas vara en lite mer intelligent lösning att bara ringa 112 och berätta ärligt vad som hänt, och inte eskalera situationen genom att hacka upp kroppen i smådelar och slänga den i sjön.
Jag vet inte, jag bara spånar lite.