2017-08-25, 06:34
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Det är otroligt onödigt att plocka av huvudet om han enbart var ute efter att ha upp henne. Hade huvudet varit kvar hade han kunnat dra i det och bespara sig en del tid och förmodligen blodspillan.

Nej han har haft isär henne av en annan anledning. Må vara att det är för att han har trott att det minskar chanserna att kunna identifiera liket men nått annat än att ha upp henne är det.

Har du någon länk där Peter Madsen skriver på ing.pg.dk eller vad fan det hette? Tyckte du skrev npgonstans att han blev dissad där. Än bättre om du orkade göra någon form av sammanställning av hans inlägg och svar han fått och tvärtom. Skulle vara oerhört intressant att läsa. En man som han hanterar nog inte så bra att bli dissad och man vet ju att folk kan vara brutala på internet.
Citera
2017-08-25, 06:48
Medlem
Min brors kusins avatar
I kommentarerna till denna film hävdas att han är satanist

https://www.youtube.com/watch?v=x-97fQwpoa8
Citera
2017-08-25, 06:52
Medlem
PM verkar gilla militäroverall.
Vad jag kan se på bilden från ubåten när han står bredvid Kim Wall verkar han ha militärt på sig alltså overallen.
Han verkar även ha overallen på sig när han räddas så var den blodig när han räddades?
Overallen kanske hade blod från Kim Wall därför var dansk polis säker att hon var död.
Citera
2017-08-25, 06:57
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Suck, igen...
Hur tror man att en person är medvetslös som väktare/ordningsvakt/polis/läkare? ... Bland de första sakerna man lär sig är att kolla puls... Hittar man ingen puls så flyttar man inte på personen...
Eller du börjar dra och släpa en person som inte har puls? Det är lite skrämmande faktiskt.

Fast här får jag faktiskt ta hennes parti. Det är inte så lätt att ta puls vid alla tillfällen, oavsett om du är läkare, blåljus eller civilperson. Ibland bör en person avlägsnas från en plats omedelbart då det inte finns tid för bruten nacke, puls mm. Om denna inte kan avlägsnas, ja, då blir den död ändå.

Det andra är vid svåra skador på kroppen. Det är näst intill omöjligt att fastställa en puls på en väldigt skadad person vid t.ex. allvarliga bilolyckor mm. på plats, om man inte får denna personen isolerad omgående. Så detta blir nog din största utmaning någonsin om du nu väljer vård i framtiden, då du både ska höra och känna något när du samtidigt har tjugo panikartade personer runt omkring. Och som då både drar i dig och samtidigt ska berätta sin version om händelsen. Ja, lite som Flashback, fast nu utan den skadade personen.
Senast redigerad av Voyaflex 2017-08-25 kl. 07:08.
Citera
2017-08-25, 06:58
Medlem
Om det inte fanns blod på Madsens overall tror inte jag han var ensam på båten då tror jag någon annan styckade Kim i såna fall.
Så kan vi vara 100% säkra Madsen var själv på båten? Eller var det planerat och en medhjälpare som är lika sjuk i huvet väntade i ubåten?
Citera
2017-08-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Fast här får jag faktiskt ta hennes parti. Det är inte så lätt att ta puls vid alla tillfällen, oavsett om du är läkare, blåljus eller civilperson. Ibland bör en person avlägsnas från en plats omedelbart då det inte finns tid för bruten nacke, puls mm. Om denna inte kan avlägsnas, ja, då blir den död ändå.

Det andra är vid svåra skador på kroppen. Det är näst intill omöjligt att fastställa en puls på en väldigt skadad person vid t.ex. allvarliga bilolyckor mm. på plats. Om man inte får denna personen isolerad omgående så blir nog detta din största utmaning i livet, då du både ska höra och känna något när du samtidigt har tjugo panikartade personer runt omkring dig, som både drar i dig och samtidigt ska berätta sin version om händelsen. Ja, lite som Flashback, fast nu utan den skadade personen.

Är inte puls kontrollen borttagen vid HLR övningar just för att det är svårt att känna puls nu lär man väl ut att kolla andningen andas man inte så starta HLR.
Citera
2017-08-25, 07:06
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Den här tråden saknar intelligenta debattörer.
Det ena lågvattenmärket efter det andra. Vad är det för
ointelligent lek/trams, vid tangentborden. Man borde
ha en lägsta IQ-gräns på i alla fall 100 för att få skriva ?
Inte en apas intelligensnivå ?

Käka banan ?

--------------------------------------------------------------
Varför;
stycka - sänka kroppen - sänka ubåten*om det var en ren olycka ?
Enda skälet till ovanstående måste väl vara att radera eller*
försvåra bevisläget mot sig själv inför (ev.) kommande åtal ?

--------------------------------------------------------------
PM*- kåt ?
KW*- inte lika kåt ?
PM*- mycket kåt ?, våldtäkt enda (ut)vägen för att "reda upp sin situation", tänker han ?
KW*- dog ?
PM*- inte begåvad med tillräcklig hög IQ/kunnig/smart/stresstålig(?)*
för att kunna dölja brottet/"olyckan" effektivt ?

enkelt ?
Citera
2017-08-25, 07:06
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Om det inte fanns blod på Madsens overall tror inte jag han var ensam på båten då tror jag någon annan styckade Kim i såna fall.
Så kan vi vara 100% säkra Madsen var själv på båten? Eller var det planerat och en medhjälpare som är lika sjuk i huvet väntade i ubåten?

Långsökt, kanske. Om nån annan varit på båten och styckat KW så har PM inte berättat det. Då får han själv schavottera för styckningen. Så, vad skulle vara vitsen med att förtiga detta?
Citera
2017-08-25, 07:12
Medlem
Enda förklaringen till att han försökte gömma kroppen är att Kim var slagen sönder och samman så att det var uteslutet att det skulle se ut som en olycka om kroppen hittades. Min gissning är att Madsen använt extremt mycket våld mot huvudet så att det var uppenbart att Kim misshandlats.
Citera
2017-08-25, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vet vi hur mycket Madsen väger? Han ser relativt kort och relativt klen ut bredvid poliserna. Så du har nog rätt.
I många inlägg läser man att det finns en främre lucka på ubåten som är mycket enklare att använda. Så då fallerar teorin att han varit tvungen att stycka kroppen pga trångt 4 m rör för transport.
Citera
2017-08-25, 07:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Att intervjua PM på en ubåtstur på tu man hand var nog en snilleblixt av KW... Om PM hade varit normalfuntad.
Om KW inte lärt sig att känna igen en psykopat så ringde garanterat inga varningsklockor. Och en tvåtimmastur där pojkvännen vinkade av vid bryggan - hur sannolikt var det egentligen att PM skulle ge sig på henne?

Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
KW måste ha ställt många frågor, om ubåtar som inte funkar så bra, rymdraketer som inte når rymden.
En uppfinnare som inte uppfinner och ingenjör som kanske inte år så lysande som ryktet ska göra gällande.
För att inte tala om PMs konstiga privatliv.
Enligt källor tidigare i tråden så är inte frilansjournalister grävande reportrar och konfronterar inte folk. Anledningen påstås vara att de då aldrig skulle få lov att komma nära sina intervjuoffer. Istället görs sådan journalistik där det finns en redaktion som kan stötta upp.

Jag tror personligen absolut inte att KW satt sig i en hermetiskt tillsluten konservburk på havets botten och konfronterat PM.
Citera
2017-08-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Långsökt, kanske. Om nån annan varit på båten och styckat KW så har PM inte berättat det. Då får han själv schavottera för styckningen. Så, vad skulle vara vitsen med att förtiga detta?
Ja jag vet inte men styckar man någon får man blod på sig och har Madsen samma kläder på sig när han hittas måste det finnas en medhjälpare om han inte bytt kläder vsa.
Kanske hade han flera likadana militär overaller så han bytte till en likadan.
I såna fall har väl kastat kläderna i havet.

Det finns sjuka människor i denna värld som säkert skulle betala Madsen bra för att få komma ombord och leka lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in