2017-08-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det gör man för att slippa se ansiktet. Den mer sk normala personen tar huvudet först så är det mer avpersonifierat, och dom kan arbeta med resten sen.

Haha va, är ni seriösa? Det är väl bara att vira in huvudet i en filt/tröja eller vad fan som helst. Den teorin lägger jag ingen större vikt vid.

Madsen kapade av huvudet för att dölja någonting, och för att göra det svårare för polisen i letandet.
Citera
2017-08-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag är inte orolig eftersom polisen inte delger media vad dom har gällande bevis, och inte heller PM före man anser att det är läge att förhöra honom om det.
Ja, vi är hårt kritiserade för våra långa restriktioner där man isolerar den misstänkte från kontakt, media osv. Men nu är det danskt rättsväsende som har hand om det, så det blir på annat sätt.

Får man inte en dödsorsak här kan det bli svårt för polisens utredare. Men han bör ha nämnt vad den här sk olyckan innefattade och en förklaring på varför kroppen är delad.
Ja, i Sverige vill man ju kunna binda mördare till offer genom ett mordvapen, antingen genom att beslagta vapnet med mördarens pingeravtryck på, eller att presentera bevis på att gärningsmannen införskaffat/innehaft ett mordvapen före dådet.

Och så vill man ju kunna utesluta någon annan gärningsman. Vet inte om danska polisen har gjort det.
Senast redigerad av Skewie 2017-08-25 kl. 00:12.
Citera
2017-08-25, 00:10
Medlem
bl-gr-ns avatar
Att intervjua PM på en ubåtstur på tu man hand var nog en snilleblixt av KW... Om PM hade varit normalfuntad.
Hon var ute efter information om PMs liv och leverne för en tidnings artikel. Framförallt om hans tankar och tyckande om sitt rykte som uppfinnare och ingenjör.
Ganska ointresserad de tekniska grejerna som var allt för PM

TV intervjuer görs ibland med "intervjuoffer" körandes bilar, för då är de i kommando och öppnar sig och talar ut lättare om saker som de i en studio kanske inte är så pigga att prata om.

KW måste ha ställt många frågor, om ubåtar som inte funkar så bra, rymdraketer som inte når rymden.
En uppfinnare som inte uppfinner och ingenjör som kanske inte år så lysande som ryktet ska göra gällande.
För att inte tala om PMs konstiga privatliv.

Vår psykopatiska MP blir bara mer och mer irriterad på KW och hennes bristande respekt för hans storslagenhet.
I PMs ögon är en kritiker inte vatten värd.
Till slut brister det och psykopat-PM slår ihjäl KW i ursinne.

Inte nog med att KW retat PM med respektlöshet, hon blodar ner ubåten och kan kosta honom fängelse för mord.
Därför ska hon ut ur ubåten och hans liv.
Kan vara ett skäl till den respektlösa styckningen och dumpningen av kroppsdelarna.

Bara vilda spekulationer från min sida
Citera
2017-08-25, 00:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Haha va, är ni seriösa? Det är väl bara att vira in huvudet i en filt/tröja eller vad fan som helst. Den teorin lägger jag ingen större vikt vid.

Madsen kapade av huvudet för att dölja någonting, och för att göra det svårare för polisen i letandet.

Det är ingen teori utan statistiskt vanligast. Men visst kan man dra en plastpåse över huvudet på dom så ser man inget. Däremot så kan man inte bortse från statistiken. Det är nog mer ryska maffian som ser till så inget huvud finns eller andra grovt kriminella. Det här känns oförberett och slarvigt och har desperation över sig.

Jag är mer intresserad av hans liv i övrigt med strippor och fester, så har någon en länk till det är jag tacksam. Orkar inte plöja hela den här tråden tyvärr.
Citera
2017-08-25, 00:11
Medlem
Är det en trådsanning att det finns krabbor i Köge bugt? Om man ser på Köge Bugt i Google maps - så indikerar google "biologisk dött" (ett vitt fiskkadaver visas)

Kan krabbor leva på sand? Skal de inte ha tång och sten och sånt-
Citera
2017-08-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror fortfarande på transportstyckning för att få bort kroppen från brottsplatsen. GW menade att huvud avlägsnas ofta för att det är obehagligt titta på huvudet, när sedan resten av kroppen ska styckas.
Vi kanske får inrätta en helt ny kategori av styckning efter detta. En Madsen-styckning eller ubåtsstyckning eller Das Styckning.

Det är svårt att få data över offensiva styckningar, men de brukar väl inte vara huvud-armar-ben utan mer knasiga combos? Samtidigt, om PM fantiserat om styckningar, så kanske han tar den variant han förväntar sig att man "ska" göra.

Men vi vet inte alls ännu, men på rent rimlighetsbasis så är nog styckning på fördäck den stolligaste varianten (utan att för den sakens skull kunna uteslutas), en offensiv styckning nere i båten är inte orimlig, bara det att det torde gå massvis med transportstyckningar för varje tokstyckning.

Jag skulle också gissa transportstyckning. Inte för att jag inte tror att det går att få upp liket genom luckan, utan för att det är vanligast, kräver minst ytterligare antaganden och det är också rimligt att PM försökt få upp kroppen hel, men av en anledning eller annan misslyckats.

En sak jag funderat på är hintarna i media om att kroppen sargats ytterligare för att förses med tyngder. Jag uppfattade det som speciella snitt för tyngderna. Det kan ju indikera en desperation, att han saknar verktyg och pinaler som rep och wire för att säkra saken. Då är det ju väldigt klantigt av honom. På en båt ska man givetvis ha det mesta, inklusive silvertejp och rep av alla de slag. Vet inte om speciella hål/snitt för tyngder kan tolkas, men det är åtminstone kompatibelt med transportstyckning i brist på rep, etc. Torde också vara kompatibelt med en offensiv styckning.

Känslan är att han gjort lite av varje, som fallit honom in. Undrar hur han är på förhören?
Citera
2017-08-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Vid transportstyckningar är det ganska vanligt att gärningsmannen börjar med huvudet faktiskt även om det i sig kanske bara väger 5-6kg. Motivet bakom detta tycks ofta vara att det är otäckt att jobba med en kropp där huvudet sitter fast på. Huvudet läggs sedan i en handduk eller liknande för att det ska vara lättare att fullföra styckningen. Uff så hemskt egentligen att tänka på.

Det finns en del statistik och info från närområdet (Finland) som är intressant även om urvalet var ganska litet d.v.s. varje case bidrar mycket till sifforna.

https://www.researchgate.net/publication/26333841_Homicides_with_Mutilation_of_the_Victim's _Body

Man har undersökt 676 st mord. Av dessa var 13 st (ca. 2,2%) styckmord. Dessa har sedan analyserats mer i detalj:

61,5% defensiva styckningar (transportstyckning)

15,4% offensiva styckningar

23,1% psykotiska styckningar (d.v.s. pga "mentala" problem)

33,3% av fallen handlade om en (1) st avlägsnad kroppsdel och 42% om minst 5 st kroppsdelar.

23 % av offren var kvinnor

Det betyder i sak att:

- Styckmord är väldigt ovanligt

- Offren är i 3/4 av fallen män, 1/4 kvinnor.

- Defensiv styckning (transportstyckning) är den absolut vanligaste anledningen till att styckning sker

- Styckning som i fallet med KW förekommer i ca. 42% av fallen.

Statistiken talar således för transportstyckning. (och ja, jag är fortfarande av annan åsikt, d.v.s. att styckningen primärt skedde i "utredningsförsvårande" och döljande syfte)

Citat:
In the 10-year sample, there were 13 cases of homicide (2.2%) with mutilation of the victim’s body (all involved one victim).

In 4 ⁄ 13 cases, there were multiple offenders.

The total number of examined and convicted offenders was 14 (in one homicide, two offenders were subjected to forensic psychiatric examination and convicted). Of the cases, 8 ⁄ 13 (61.5%) were classified as defensive mutilation and two (15.4%) as offensive mutilation. Furthermore, three cases (23.1%) were classified as psychotic mutilation due to the fact that the offender was diagnosed with schizophrenia and had delusions present at the time of the killing and mutilation.

Three of 13 (23.0%) victims were female. The victim’s average age at the time of the offense was 40.73 years (SD = 14.30), with a range of 23–75 years. These characteristics did not significantly differ from the comparison group. In 4 ⁄ 12 known cases (33.3%), the number of body parts removed was one, and in 5 ⁄ 12 cases (42%), it was at least five. In none of the cases was the victim alive when the mutilation started; usually the body was mutilated during the day after the killing.
Citera
2017-08-25, 00:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Har du sett hur hålet ser ut? Hur det ser ut när PM klättrar igenom det? Har du någon slug idé om hur, så låt höra. Det gäller bara att PM kommit på samma idé. Vi kan (nästan) förutsätta att rep finns ombord, så det är ju något som åtminstone inte utesluter lyft.
Ja det angavs ett mått på 58 cm .. normalstor garderob mao .. Du skall vara bra jävla stor om du inte kan gå in i en standardgarderob och stänga dörren..

Kim var inte stor....

Citat:
Jo, antagligen mer än vikten. Vi vet alla hur det är att släpa på en livlös kropp, genom olika typer av övningar på HLR-kurser och liknande. Det är något helt annat än att släpa på enbart vikten. Och här talar vi bara horisontalled.
De dockorna är tyngre och större än Kim om du gått igenom en riktig kurs ...

Så vad skulle problemet vara med att dumpa henne utan styckning menar du ...?

Citat:
Alltså, det börjar bli lite tröttsamt när sida upp och sida ner kommer folk och intygar att det är svårt, intygar att det är lätt, att man transportstyckar även djur och slaktar på annan plats ibland, osv. osv, osv.
Har du slaktat många människor så du vet skillnaden?
Citera
2017-08-25, 00:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror nog att det finns blodspår i duschen även som polisen har säkrat. Det är nog svårt att förstå hur det egentligen såg ut i ubåten med blod, avföring, urin och alla lukter blandade tillsammans.

Att sedan "jobba" där som Peter gjorde. Tippar han spydde gång efter gång..

En otroligt sunkig miljö därnere. På de nyare filmerna från innandömet så är soffklädseln visserligen omklädd men annars, en veritabel bunker som jag aldrig frivilligt skulle gå in i. Jo, skrev tidigare att det vore troligt att styckningen skett i anslutning till duschen.
Det har varit ett inferno, vilket syns tydligt på honom på bilder o filmer direkt efter han fiskades upp. Ser helt vattensjuk ut i huden, fårig, kutryggig, stirrig blick. Lögnen lyser om honom på de tagningar och bilder som fångat honom i samma ögonblick som han hävdar att han inte vet vad Kim heter i efternamn på fråga från polisen om han har hennes kontaktuppgifter.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-25 kl. 00:20.
Citera
2017-08-25, 00:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vi kanske får inrätta en helt ny kategori av styckning efter detta. En Madsen-styckning eller ubåtsstyckning eller Das Styckning.

Det är svårt att få data över offensiva styckningar, men de brukar väl inte vara huvud-armar-ben utan mer knasiga combos? Samtidigt, om PM fantiserat om styckningar, så kanske han tar den variant han förväntar sig att man "ska" göra.

Men vi vet inte alls ännu, men på rent rimlighetsbasis så är nog styckning på fördäck den stolligaste varianten (utan att för den sakens skull kunna uteslutas), en offensiv styckning nere i båten är inte orimlig, bara det att det torde gå massvis med transportstyckningar för varje tokstyckning.

Jag skulle också gissa transportstyckning. Inte för att jag inte tror att det går att få upp liket genom luckan, utan för att det är vanligast, kräver minst ytterligare antaganden och det är också rimligt att PM försökt få upp kroppen hel, men av en anledning eller annan misslyckats.

En sak jag funderat på är hintarna i media om att kroppen sargats ytterligare för att förses med tyngder. Jag uppfattade det som speciella snitt för tyngderna. Det kan ju indikera en desperation, att han saknar verktyg och pinaler som rep och wire för att säkra saken. Då är det ju väldigt klantigt av honom. På en båt ska man givetvis ha det mesta, inklusive silvertejp och rep av alla de slag. Vet inte om speciella hål/snitt för tyngder kan tolkas, men det är åtminstone kompatibelt med transportstyckning i brist på rep, etc. Torde också vara kompatibelt med en offensiv styckning.

Känslan är att han gjort lite av varje, som fallit honom in. Undrar hur han är på förhören?

Är det någon som lyft en medvetslös människa? Det är inte lätt.
Jag tror också på transportstyckning. Gissningsvis blir det väldigt mycket lättare att hantera kroppen om den delas upp.

Men vilken sjuk jävla individ man måste vara för att greja det....
Citera
2017-08-25, 00:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det angavs ett mått på 58 cm .. normalstor garderob mao .. Du skall vara bra jävla stor om du inte kan gå in i en standardgarderob och stänga dörren..

Kim var inte stor....

De dockorna är tyngre och större än Kim om du gått igenom en riktig kurs ...

Så vad skulle problemet vara med att dumpa henne utan styckning menar du ...?

Har du slaktat många människor så du vet skillnaden?

Det finns en annan lucka på den här ubåten och den sitter fram och där är avståndet ut inte lika lång som den på själva tornet. Där arbetade teknikerna ingående på dom bilderna som figurerar då dom fick upp det här schabraket.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Är det någon som lyft en medvetslös människa? Det är inte lätt.
Jag tror också på transportstyckning. Gissningsvis blir det väldigt mycket lättare att hantera kroppen om den delas upp.

Men vilken sjuk jävla individ man måste vara för att greja det....

En död kropp är tyngre så sett, men det är inget solklart vad som gäller här. En sak är väl mer säker och det är att det rör sig om en defensiv styckning eftersom han inte tycks vara en njutningsstyckare.

Nja, sjuk och sjuk är väl en definitionsfråga.
Senast redigerad av Moosky 2017-08-25 kl. 00:22.
Citera
2017-08-25, 00:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror fortfarande på transportstyckning för att få bort kroppen från brottsplatsen. GW menade att huvud avlägsnas ofta för att det är obehagligt titta på huvudet, när sedan resten av kroppen ska styckas.
Du visade ju själv att du klarade att lyfta KW:s vikt med en hand stående på en stege. Bli inte ledsen nu men om jag skulle säga vems styrka du såg ut att motsvara närmast av PM eller Arnold Schwarzenegger så blir det PM. Stående på däck över luckan där du kan använda båda händerna istället för på en stege så hade det gått betydligt lättare.

Vikten lär inte ha varit något problem och inte bredden på kroppen heller, i ett stycke alltså. Så länge inte likstelheten fixerat kroppen som för den vitrivianske mannen så kan man exempelvis knyta ett rep runt fötterna och lyfta och kroppen hänger rakt ner, no problemo.

Jag skulle kunna bygga en ubåt och filma motsvarande men det blir fusk eftersom jag är så rysligt stark

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Ubåten dök aldrig - det är ett ytfartyg - varför skulle han dyka? Öresund är fullt av "hemliga ställen" där man i fred og ro kan hacka kropp i totalt stiltje och månsken.
Det vet vi inte att den inte gjorde. Jag håller det, med tanke på främre dykrodrens position, mycket osannolikt att ubåten förflyttade sig i uläge men dykt rakt ner till botten kan den ha gjort utan att använda dykrodren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in