Citat:
Om DU i stället kunde läsa mellan raderna så ser du att jag ingenstans med kritik bemöter detta om rep. Du postade en länk, jag kommenterade den. Jag visste vad du ville säga med länken och det var inte "så gjorde han". Jag förstår inte alls vad du jagar upp dig på.Om du bläddrar bakåt en jävla sida så ser du kanske att jag redogjorde för att han enklast hade kunnat få upp henne med ett rep, som det också garanterat funnits gott om på båten, samt eventuellt en vridpinne.
Det jag exemplifierade genom att elaborera brandmannagreppet var menat att slå hål på idén att det är krångligt att lyfta en människa. Det är det inte! Sen att det inte går att få upp henne för att det inte finns plats på så vara men folk verkar tro att det är en extrem bedrift att lyfta en liten flicka på 55 pannor när Nordic Wellness är fullt av tjejer som lyfter 55kg i snatch. För helvete...
Det jag exemplifierade genom att elaborera brandmannagreppet var menat att slå hål på idén att det är krångligt att lyfta en människa. Det är det inte! Sen att det inte går att få upp henne för att det inte finns plats på så vara men folk verkar tro att det är en extrem bedrift att lyfta en liten flicka på 55 pannor när Nordic Wellness är fullt av tjejer som lyfter 55kg i snatch. För helvete...
Intressant att hon hela tiden krymper i vikt förresten. Först 60 kg, sedan 58. Nu 55 kg. Hon blir lättare och lättare.
Vem fan har påstått någonsin någonstans att det är svårt att "lyfta en tjej på 55 pannor"? Kan du skilja på "lyfta 55 kg" och "transportera 60 kg död spagetti vertikalt genom trånga utrymmen"? För i helvete, hur många gånger ska det påpekas att vikten nog inte är det huvudsakliga problemet! Kom in i matchen i stället och berätta vad du kan säga givet att det är fullt möjligt att transportera upp någon som väger 60 kg och är död genom valfri lucka. Vilka slutsatser vill du att vi ska dra? Att det är en tokig smeta-bajs-på-väggen-styckning och inte en defensiv/transportstyckning?
Det räcker med att det är krångligt eller ej tillämpbart i rådande situation för att PM valde styckning över transport med hela kroppen. Om vi inte förstås tar en viss skribents idé om det bästa av två världar, både transport genom tornet, sedan en präktig skogstokig styckning på däck för att det var kul. Gärna blandat med lite inkoherenta idéer som att han ville bli ihågkommen, men samtidigt försöker dölja brottet, etc, etc, etc.
Vi kommer ingenstans på blott resonemang om svårigheten att få upp någon vertikalt. Ingens idé blir bättre eller sämre i takt med att det blir lättare eller svårare, frånsett att det rimliga är att ta rimliga idéer först. Allt vi vet är kompatibelt med en defensiv styckning. Det är förvisso också i viss mån förenligt med någon mer pervers form av styckning, men ingenting talar specifikt för det. Återigen, offensiv-stycknings-idéerna tillför inte något, det löser inget problem som inte defensiv styckning kan. Vi har inget oförklarat fenomen som vi känner till än så länge.

.