Citat:
Ursprungligen postat av
polygrip
Det handlar inte om att göra några cirkuskonster herre gud. Måste folk här ta saker man säger så jävla bildligt hela tiden? Han har timmar på sig att göra vad han vill där nere. Hade han velat ha upp en späd liten flicka på axlarna så hade han fått det även om han inte kan "rulla" upp henne. Inga problem!
Vad var diametern på röret upp till tornet igen. Nån som hade det i bakhuvudet?
Förstår inte alls. Vore det bättre om jag tog dig bokstavligt i ställer för bildligt? För fanken, jag fattade väl att ingen hävdade dylika konster.
På axlarna? Fan, vad är det som är så jävla svårt med ett rep? Axlarna? Jomenvisst. Säger han åt kroppen som är otympligare än en säck potatis att hålla i sig? Nej. Han kunde ha lyft upp henne i ett rep, eller bara i handen (det går att klättra stege med en hand, om det är tornet vi tänker oss. Mothåll har han också), dvs sin hand runt hennes handled och låta henne hänga under honom.
Men, det bästa sättet är nog rep och stå gränsle på däck och bara hiva. Torde inte vara några problem. Det betyder inte att styckningen var överflödig ur hans synvinkel. Han kan ha överskattat svårigheterna, saknade ett rep, eller gjorde några tafatta försök som misslyckades. Att spekulera i fan vet vad - ritualer? ...känns överflödigt.
Precis som jag hela jäkla tiden påpekat. Inte nog med att han hade timmar på sig, han dröjde dessutom så länge att folk började sakna såväl ubåt som Wall. Detta talar ju faktiskt rakt emot någon vidare planering. Det talar däremot för allmänt fummel, panik, och saker-går-inte-som-tänkt. Styckningen kan ha gjorts för att det är så jävla kul eller sexuellt upphetsande, men det är liksom inga enkla hypoteser att bara plocka fram. Det krävs skäl att anta specifika scenarier.