Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, däremot är jag tränad på att transportera lealösa kroppar då med vuxna män ..
Ingick både i min kriminalvårdsutbildning och min utbildning till skyddsvakt och hundförare för försvaret (det senare ställde högre krav på situationer än KRUT)
Att flytta kropp - då docka - ingick också i min väktarutbildning på åttiotalet ...
Fler frågor om det?
Det faktum att du ens har tränat på saken vittnar om att du har en kognitiv bias och helt enkelt underskattar svårigheterna. PM kan inte förväntas veta hur man gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Öppningens har angivits till 58 cm .. eftersom jag och maken renoverar hemma så tänker jag 58*58 = med en standardgarderobs innanmäte ..
Area 58x58 cm = 3364 cm²
Area cirkel: pi*r² = pi*(58/2)² = 2642 cm²
Men, det är inga sifferövningar vi gör här utan det är bättre att uppskatta utifrån det vi har, nämligen rörliga bilder på när PM passerar endera av luckorna. Det utesluter att han på något vis fäst/håller i hennes kropp mot hans utan passagen är i serie av något slag. Dvs han lyfter kroppen med rep. Därför är nog garderobsdörrar irrelevanta. Det är också svårt att uppskatta hur mycket stegen tar i (i tornet, luckan till fördäck har väl inga hinder som jag har sett, förutom att vissa påstår att man inte gärna öppnar den under gång).
Slutsatsen kan egentligen inte bli annan än att man bör vara ödmjuk och öppen inför vad PM kan tänkas hållit på med under de timmar som händelsen utspelade sig.