2017-08-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Och om han inte har styckat vare sig i båten eller utanför, så kan han styckat på månen med hjälp av sina raketer...

Varför skulle han inte styckat i båten, där polisen funnit blod? Vad har du för skäl?

Och, jag undrar om du vet vad ett axiom är... Känns inte riktigt så va?

Axiomet är att vi utgår från att KW inte styckades inne i fartyget -
Citera
2017-08-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Axiomet är att vi utgår från att KW inte styckades inne i fartyget -
Lär dig vad ett axiom är innan du gör bort dig ännu mer.

Jag väntar fortfarande på skäl till den där överflödiga styckningen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hade sannolikt tränat fel muskler då .. pumpat istället för att genera styrka ...

Att inte kunna lyfta en hyfsad schäfer .. det fixar ju till och med jag fast jag är svag som satan annars...

Var ingen schäfer Airedale Terrier var rasen, 40-50kg.
Du som är så tränad inom saker som detta borde ju ha lyft en massa lik?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Ja, om öppningen är horisontell. Vertikalt är det en annan femma. Dessutom är öppningen inte 58x58, utan bara 3/4 av detta och vi har en stege inblandad (om vi nu ska anta tornet, vilket jag förvisso inte tror att vi behöver göra).
Nej - jag talar om vertikalt ..

Varifrån kommer dina mått?
Och kan du ange vilka mått du anser gäller samt källa till dessa?
Citat:
Som jag sa, ditt skryt gör att du nog underskattar svårigheterna. Du glömde förresten att svara på en hel del, t.ex. varför det är så jävla svårt att stycka någon (förstå det utan att tro att jag hävdar att det är enkelt)?
Mitt skryt???

Jag säger inte alls att det är svårt att stycka någon, däremot att det är inget man gör efter en olycka. . Styckningsmord är i allmänhet planerade innan ...

Citat:
Kuban btw, var tusan kom den ifrån? :P
Sjuttiotalet
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har bröder. Inga barn så vitt jag hört. Men de kanske finns fast ingen nämnt något.

Madsen är inte typen som har barn.
Citera
2017-08-25, 01:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nej, det kan vi inte. Vi har nämligen inget fenomen, omständighet, etc, som tarvar någon förklaring. Det "offensiva" i styckningen bidrar inte med något. Vi har ingen detalj vi inte förstår, något som måste förklaras på kroppen. Det vi har nu är är kännedom av delar som är typiska för en "normal" styckning. Det vare sig utesluter eller stödjer idén om en offensiv styckning.

"Konstatera" är jävligt starkt. Jag kan bara "konstatera" att folk är mer bergsäkra på saker än de har fog för. Och utifrån dessa bergsäkra slutsatser ska vi alltså bygga mer luftslott ovanpå, genom att fundera ut varför han gjorde det. Om grunden är dålig, faller hela bygget.

Kan bara folk få in i sina hjärnor att det inte måste vara omöjligt att få ut Walls kropp hel för att det ska vara frågan om transportstyckning? Kan bara folk få in i sina hjärnor att det finns kolossalt många möjligheter här. Han kan t.ex. räknat med att föra i land liket, och gör en preventiv transportstyckning, dödsorsaken kan vara så blodig att det är "billigt" och "rättframt" att även stycka kroppen för att slippa svettas när man ska ta ut kroppen.

Och omvänt, det måste inte vara lätt som en plätt att föra ut kroppen för att en offensiv styckning eller vilken jävla styckningstyp som är på modet i tråden som helst. Det kan vara vilken styckning det vill, vi har inga starka skäl åt endera håll varpå det är klokt att utgå från det som förklarar mest och skapar minst nya frågor.

Exakt.

Såvitt jag vet har ingen skribent i tråden befunnit sig inne i Madsens huvud och tagit del av vad som pågått och pågår där. Därmed blir det i bästa fall bara intelligent gissande när det spekuleras om varför han styckat.

Kunde folk sen lära sig att man inte kan analysera brottsfall utifrån antagandet att gärningsmän har agerat 100% rationellt så vore väldigt mycket vunnet. Men det kommer tyvärr folk inte lära sig.

Själv gissar jag som jag skrev i ett inlägg igår (ett av alla som drunknar i floden av poster vi åstadkommer) på defensiv styckning. Gissningen baserar sig på att jag inte tycker det känns som ett sannolikt scenario att han planerar att begå ett bestialiskt sexmord på sin egen båt på en kvinna som han vet att folk har koll på att hon befinner sig på sagda båt. Än mer osannolikt blir scenariot om man betänker att ett sånt planerat scenario inkluderar att han bestämt sig i förväg för att sänka sin egen ubåt för att undanröja spår.

Dessutom är det i brist på tydliga leads åt något håll som du skriver rimligast att gissa på defensiv styckning eftersom det är så mycket vanligare än motsatsen.

Men: Det är en gissning. Inget kan uteslutas. Även om jag gissar rätt mycket oftare än många andra i dessa trådar eftersom jag uteslutande "tråkgissar" och håller ifrån mig alla fantasifulla "teorier" så kan jag självklart ha fel. Ty jag har inte heller varit inne i Madsens huvud och äger inte heller tillgång till förundersökningen hos den danska polisen.
Citera
2017-08-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hur vet du att hon inte hade det? Likstelhet sker ganska direkt efter döden...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet

"Likstelheten är fullt utvecklad efter 10-14 timmar"

Processen börjar inom de första timmarna, men skulle gissa att det är fullt hanterbart att bära liket ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror den väsentligaste förklaringen finns hos PM själv, i hans udda personlighet. Troligtvis många allvarliga psykiska störningar.
Det finns säkerligen en grund för att åklagaren redan i detta tidiga läge aviserar krav på en utredning om hans psykiska tillstånd.

Normalt, åtminstone de utredningar jag följt, kommer det först efter rättegång och dom är avkunnad, alltså innan påföljd. Där är vi ju här långt ifrån då inte ens åtal ligger på bordet.

Att med vetskap om vilken udda figur Pm tydligen varit sedan barnsben, försöka applicera/utgå från att han tänker logiskt eller rationellt leder lätt i fel riktning.

Att KW gick detta öde till mötes tror jag var en möjlighet för PM att genomföra, det han annonserat i förväg. Ett spekuletärt brott som fick honom att åter hamna på Tabloiderna.

Där han främst får sin livsluft ifrån. Media.

Kim Wall kom som en skänk från ovan och med en Trigger. Artikel möjligen..? I tidningen

Där hans fd kompanjon skrivit dvs ärkefiende K von Bengtsson. I den striden med sin kompanjon sänkte Pm Ubåten Freja som hämnd, om jag förstått rätt.

Jag tror han är fåfäng, lättkränkt, hämndlysten och glömmer aldrig en "upplevd" oförrätt.

Tänker jag.
Med PM:s udda uppväxt i åtanke kan man inte vänta sig att han skall agera rationellt i alla lögen. Fallet påminner om Julian Assange som riskerade hela sin kreddighet för en trekant i Stockholm. I lkhet med Assange har Madsen också en trasig och väldigt ovanlig uppväxt.

Denna personlighetstyp kan alternera mellan impulsstyrt beteende respektive minutiöst planlagt agerande.

Jag tror att mordet/dråpet skedde på impuls, antagligen utlöst av någon form av närmande följt av ett avvisande från KW som sedan lett till handgemäng.
Senast redigerad av Skewie 2017-08-25 kl. 01:34.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Var ingen schäfer Airedale Terrier var rasen, 40-50kg.
Du som är så tränad inom saker som detta borde ju ha lyft en massa lik?
Nej, däremot har jag tränat på scenariot med tyngd från vuxna män flertalet gånger ..

Förflyttning av "medvetslös" trodde jag, senare dödförklarad, har jag bara gjort en gång .. och som jag säger --- troligen adrenalinpåslag, för det var lättare än jag trodde ...

Edit ..

AR var uppenbarligen allt annat än rastypisk .. Vad gödde ni hunden med för att nå upp till den vikten?
Grädde och godis och inga promenader?

Stackars hund...
Senast redigerad av micro113 2017-08-25 kl. 01:34.
Citera
2017-08-25, 01:33
Medlem
Mantillas avatar
Märklig formulering i Aftonbladet:
Citat:
Efter en dna-analys kunde polisen slå fast att det var den försvunna Kim Wall som hittats död. Med anledning av fyndet och de nya omständigheterna anser åklagarmyndigheten att domstolen bör skärpa rubriceringen till mord och brott mot griftefriden, rapporterar danska tidningen BT.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/22pJB/aklagaren-kraver-att-peter-madsen-haktas-for-mord
Har inte tid att undersöka närmare just nu, men är det verkligen så att domstolen rubricerar brotten i Danmark, eller är detta den svenska pressens vanliga tafflighet?
Citera
2017-08-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kör du nåt slags VM i svåra ord och meningar?
Inte alls märkligt om det blir missförstånd när folk ska läsa och svara på dina inlägg. Otrevlig är du också.

Vilka ord var svåra, för dig?
Citera
2017-08-25, 01:35
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Inte jag heller men tex människor och grisar är båda däggdjur med snarlik anatomi och ett vildsvin är inget större problem att stycka enbart utrustad med en bra kniv. Så länge man vet vad man håller på med.
Kroppsdelar sitter inte ihop, både armar, ben och huvud är artikulerade och hålls på plats av muskler, senor och ligament och skär du längs med fibrerna och tar av dessa så brukar det inte vara något större problem och inget överdrivet blodbad heller.

Vet man om herr PM är jägare eller ej?

Skulle kunna tänka mig att Madsen har läst lite amatör anatomi som student/uppfinnare/forskare. Vi får se vad polisen har hittat i hemmet hos herr Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in