2017-08-25, 01:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp .. och han har redan uttalat att han vill begå kriminella handlingar men sen frias för det ....

Tror inte ett skit på någon olycka eller plötslig händelse . Detta var planerat...

I så fall dåligt planerat. Såvida inte målet var att åka fast.

Men det låter konstigt. Fast å andra sidan så är hela historien väldigt konstig. En känd "uppfinnare" styckmördar en journalist i en ubåt.
Citera
2017-08-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, däremot har jag tränat på scenariot med tyngd från vuxna män flertalet gånger ..

Förflyttning av "medvetslös" trodde jag, senare dödförklarad, har jag bara gjort en gång .. och som jag säger --- troligen adrenalinpåslag, för det var lättare än jag trodde ...

Kan inte säga att jag blev adrenalinstinn när min hund dog, men ja, förstår vad du menar där.
Har haft fel många gånger i detta fallet, kan vara för att man är så jävla godtrogen.
Jag vill inte tro att han styckat utombords... Det känns så jävla sjukt, liksom kan detta fallet bli mer märkligt?
Min teori är fortfarande att han gjort det invändigt, teorin vilar mest på blodet som funnits inuti båten. Hade det hänt utanför så hade vi hört om "blod på båten". Men ja, de säger inte så mycket.
Citera
2017-08-25, 01:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ett runt hål med 52 cm diameter säger PM:s ubåtsbyggarkollega Jens i en intervju jag länkade tidigare ikväll så det kan vi väl säga. Fortfarande inga problem alls att få upp en icke styckad kropp menar jag.
Instämmer .. 52 cm är inte mycket mindre än en vanlig standard garderob och hon var ingen stor människa i volym ..
Citera
2017-08-25, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kan inte säga att jag blev adrenalinstinn när min hund dog, men ja, förstår vad du menar där.
Har haft fel många gånger i detta fallet, kan vara för att man är så jävla godtrogen.
Jag vill inte tro att han styckat utombords... Det känns så jävla sjukt, liksom kan detta fallet bli mer märkligt?
Min teori är fortfarande att han gjort det invändigt, teorin vilar mest på blodet som funnits inuti båten. Hade det hänt utanför så hade vi hört om "blod på båten". Men ja, de säger inte så mycket.

Men han kan väl ha styckat inne i båten utan att det ska vara en transportstyckning? Varför ska han göra det utvändigt och riskera att bli upptäckt?
Citera
2017-08-25, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
"Likstelheten är fullt utvecklad efter 10-14 timmar"

Processen börjar inom de första timmarna, men skulle gissa att det är fullt hanterbart att bära liket ändå.

Fullt utvecklad ja.
De första timmarna kan liknas vid en tungvikts-brottare som spjärnar emot.
Tror knappast PM hade klarat det.
Citera
2017-08-25, 01:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Märklig formulering i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/22pJB/aklagaren-kraver-att-peter-madsen-haktas-for-mord
Har inte tid att undersöka närmare just nu, men är det verkligen så att domstolen rubricerar brotten i Danmark, eller är detta den svenska pressens vanliga tafflighet?

Jag vet ingenting om rättsväsendet i Danmark men jag kommer ihåg att den danske åklagaren från början ville häkta PM för mord, men att just domstolen ändrade rubriceringen till vållande/dråp under försvårande omständigheter.

Så det verkar ju som om dansk domstol bestämmer rubriceringen av brottet efter att ha hört den misstänkte. Så tolkar jag det.
Citera
2017-08-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Men han kan väl ha styckat inne i båten utan att det ska vara en transportstyckning? Varför ska han göra det utvändigt och riskera att bli upptäckt?

Jo, lite det jag menar också. Vad säger att det är en lust-styckning bara för att han gör det utombords?
Tror fortfarande inte att det hänt utombords. Kan ha fel, ja!
Citera
2017-08-25, 01:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han har styckat henne inne i båten -- det är vad blodspåren berättar ..

Däremot är det knappast frågan om en "olycka" ... detta är ett planerat brott ...
Citera
2017-08-25, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag vet ingenting om rättsväsendet i Danmark men jag kommer ihåg att den danske åklagaren från början ville häkta PM för mord, men att just domstolen ändrade rubriceringen till vållande/dråp under försvårande omständigheter.

Så det verkar ju som om dansk domstol bestämmer rubriceringen av brottet efter att ha hört den misstänkte. Så tolkar jag det.

Det blev en annan rubricering pga att PM berättade i förhör att KW hade dött på båten efter en olycka.
Citera
2017-08-25, 01:44
Medlem
HGs avatar
En sak som jag har undrat ganska mycket över och som jag inte har sett någon analys över;

Vad var Walls syfte med att åka med Madsens i ubåten?

Vad var hennes journalistiska vinkel????
Citera
2017-08-25, 01:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fullt utvecklad ja.
De första timmarna kan liknas vid en tungvikts-brottare som spjärnar emot.
Tror knappast PM hade klarat det.
Varifrån har du fått att döda innan likstelhet och i mellantiden till andra likstelheten skull vara som tungviktsbrottare som spjärnar emot?

Inte ens likstela som kan vara svårhanterade p g a likstelheten kan liknas vid det ...
Citera
2017-08-25, 01:45
Medlem
Citat:
Jo, lite det jag menar också. Vad säger att det är en lust-styckning bara för att han gör det utombords?
Tror fortfarande inte att det hänt utombords. Kan ha fel, ja!

Behöver inte vara någon lust-styckning heller? Läs vad jag skrev förut om att försvåra sökandet för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in