2017-08-23, 13:46
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Stampentidningarnas upplaga 2015, upplageförändring jämfört med föregående år.

Bohusläningen 22.300, -9%
Göteborgs-Posten 156.500, -11.6%
Hallands Nyheter 24.100, -8%
Hallandsposten 26.300, -6.7%
TTELA 19.700, -11.3%

Stampentidningarnas TS-upplaga 2016, upplageförändring jämfört med 2015.
Göteborgs-Posten 138 300, -11.4%
Hallands Nyheter 22 100, -8.3% (varav digital publikation, 1 400)
Hallandsposten 24 400, -7.2% (varav digital publikation, 1 700)
TTELA 18 300, -7.1% (varav digital publikation, 900)

Stampens annonssäljare:

Hallandsposten.
Citat:
Statistik

TS-upplaga helår: 29 100
http://annonsbanken.hallandsposten.se/omoss.aspx
Listigt att inte skriva att siffrorna härstammar från en svunnen tid, år 2012 närmare bestämt.

TTELA.
Citat:
Varje dag når TTELA 67 000 läsare via sin tryckta upplaga. Tidningen trycks i 26 100 exemplar men TTELA kan du även ta del av via webben, mobilen och e-tidningen.
Citat:
TTELA ingår i Stampen AB som är en snabbt växande mediekoncern
http://annonsbanken.ttela.se/omoss.aspx

Tryckta exemplar, är det ett nytt begrepp?
Vi trycker 26 100 ex, varav 8 700 dumpas i sopcontainrar.
Citera
2017-08-23, 14:48
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Varje dag når TTELA 67 000 läsare via sin tryckta upplaga. Tidningen trycks i 26 100 exemplar men TTELA kan du även ta del av via webben, mobilen och e-tidningen.
67 000/26 100 ger ungefär 2,6 läsare per tidning.
Citera
2017-08-23, 17:32
Medlem
jack.danielss avatar
Fick idag ett provapå erbjudande på 5 veckor av svd för 50 kronor. Går att välja varje dag eller fre-sön.
Kan uppskatta att bläddra i en papperstidning på helgen, speciellt om det är bilagor med om ekonomi, mode eller fan vet vad.

Nackdelen är att det kommer att ringa en jobbig typ i slutet på perioden för att sälja på mig en prenumeration, å andra sidan kan det vara kul att förklara för säljaren att 50 kronor/månaden är max vad jag tycker det är värt att bli matad med propaganda...haha
Citera
2017-08-23, 17:50
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Hallands Nyheter söker ny redaktionschef. Någon som vet vad som hänt med den gamla? Pension eller fick sparken eller lämnat det sjunkande skeppet för en mer lönsam industri?

Cecilia Frisk blir "publisher" på TTELA (källa).
Citera
2017-08-23, 19:56
Medlem
UT64s avatar
Så noterar vi att en av Aftonbladets värsta politruker, Peter Kadhammar - Gammal kommunist,
kallar läsarna för "rasistidioter" i en krönika om antisemitism.
Där han för övrigt får det muslimska judehatet att vara de onda svenskarnas fel!

Och här anar man frustrationen hos dessa gamla journalistsvin i gammelmedia.
Nerverna pallar inte längre och de far ut i hårda ord mot läsarna. Ett tecken så
gott som något på gammelmedias sakta dödskamp.
Citera
2017-08-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Så noterar vi att en av Aftonbladets värsta politruker, Peter Kadhammar - Gammal kommunist,
kallar läsarna för "rasistidioter" i en krönika om antisemitism.
Där han för övrigt får det muslimska judehatet att vara de onda svenskarnas fel!

Och här anar man frustrationen hos dessa gamla journalistsvin i gammelmedia.
Nerverna pallar inte längre och de far ut i hårda ord mot läsarna. Ett tecken så
gott som något på gammelmedias sakta dödskamp.
Något svin är han väl inte, och det är ju tillåtet att vara kommunist, även om de flesta som använder ordet inte vet vad det betyder.
Däremot är det populärt med ordet "antisemitism" bland det stora flertalet politiker och journalister, och utan att veta vad ens detta ord innebär, "antisemitism" är i ordets rätta betydelse att vara anti till ALLA folkgrupper i Mellanöstern och Nordafrika, dessa tillhör alla den semitiska folkgruppen.
Motviljan mot judarna sträcker sig tillbaka till faraonernas tid, så det är inget nytt påfund, jag vet inte av vilken orsak detta finns, men jag själv gillar inte Israels politik mot Palestinierna.
Citera
2017-08-25, 01:27
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
55-65 tjänster kommer att försvinna på Danmarks Radio, DR, enligt en ny ekonomisk plan. Samtidigt genomförs en omorganisation där nyheterna ska bli bättre – men färre.

https://www.journalisten.se/nyheter/minst-55-tjanster-ska-bort-pa-dr
Citera
2017-08-25, 01:31
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Vissa tidningar börjar försiktigt försiktigt öppna upp sina kommentarsfält igen. De kanske inser att de förlorar sidvisningar på att hålla de stängda?

https://www.journalisten.se/nyheter/barometern-oppnar-kommentarsfalt-pa-nytt
Citera
2017-08-25, 07:15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ja absolut blir det svårare att sälja DN som en lyxprodukt när innehållet i tidningen är så fruktansvärt uselt som det är nu. I samband med den här hypotetiska reklamkampanjen hade man givetvis fått göra om sig själva till vecko- eller månads-tidning och uteslutande skrivit djupgående reportage och analyser. Lite som Time eller liknande magasin. Man hade nog till och med kunnat behålla den extrema vänstervinklingen om man bara höjt kvaliteten på texterna.

Jag har dock flera gånger skrivit att jag själv skulle vara beredd att inte bara betala, utan t.o.m. betala flerfaldigt mer, för en journalistisk produkt som huvudsakligen består av grävande journalistik, empiriska undersökningar och samhällsanalyser på akademisk nivå. En slags lyxprodukt som sannolikt har en betydligt mer nischad publik och som därför torde även kosta betydligt mer. Om det sedan är realistiskt att sådant kommer att skapas och kunna gå runt ekonomiskt är en annan fråga. Kanske är målgruppen för liten, vad vet jag?
Citera
2017-08-25, 07:27
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har dock flera gånger skrivit att jag själv skulle vara beredd att inte bara betala, utan t.o.m. betala flerfaldigt mer, för en journalistisk produkt som huvudsakligen består av grävande journalistik, empiriska undersökningar och samhällsanalyser på akademisk nivå. En slags lyxprodukt som sannolikt har en betydligt mer nischad publik och som därför torde även kosta betydligt mer. Om det sedan är realistiskt att sådant kommer att skapas och kunna gå runt ekonomiskt är en annan fråga. Kanske är målgruppen för liten, vad vet jag?
Tyvärr kräver nog inte det stora flertalet mediakonsumenter idag något annan än det snömoset som serveras av MSM. Men då är vi i vart fall två med samma önskan.
Citera
2017-08-25, 08:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
55-65 tjänster kommer att försvinna på Danmarks Radio, DR, enligt en ny ekonomisk plan. Samtidigt genomförs en omorganisation där nyheterna ska bli bättre – men färre.

https://www.journalisten.se/nyheter/minst-55-tjanster-ska-bort-pa-dr
Statsministern har dessutom flaggat för sänkt licensavgift så detta ligger ju i linje med regeringens planer.
Citera
2017-08-25, 13:15
Medlem
Separatistens avatar
Konstgjord andning håller DNs prenumerationssiffror uppe.

Dessa mail trillar in trots att jag avbeställer dom varje gång.

Frågan är varför man måste ge bort kvalitetsjournalistik (deras ord, inte mina) för 1 kr?

"Missa inte vår kvalitetsjournalistik i höst

Som tidigare prenumerant hos oss på Dagens Nyheter vill vi nu ge dig möjligheten till att läsa DN digitalt i 2 månader för endast 1 kr därefter tillsvidare 99 kr/ mån utan bindningstid. Med DN digitalt får du full tillgång till allt innehåll på DN.se, papperstidningen i digitalt format och alla låsta artiklar.

Allt detta ingår:
e-DN – Papperstidningen i digitalt format (ingår de första 30 dagarna)
DN.se – Senaste nytt i din mobil, surfplatta och dator
DN.Prio – Dagligt nyhetsbrev med handplockad läsning
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in