2018-04-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ett annat exempel från längre bak i tråden:
Citat:
"Birgitta tröttnade på ryckiga vikariat och bestämde sig för att pröva kommunikationsbranschen. Men gräset var inte grönare där. ”I många organisationer och myndigheter har kommunikationsavdelningar låg status internt. Som journalist är man van vid att få förtroende och ansvar. Man förväntas vara nyfiken och driven men där kan detta i stället upplevas som att man snokar och är pushig. Som journalist lär man sig att ifrågasätta men när jag gjorde det uppfattades jag i stället som en jobbig och opålitlig person”, säger Birgitta när jag intervjuar henne."

"Snokar".

Ytterligare ett exempel. Nä fy fan. Anställ aldrig en före detta journalist.

Sjukt exempel. Vad tror tanten att hennes jobb är egentligen? Tror hon att en organisation anställer henne så att hon sedan kan glida omkring och leka internjournalist på arbetstid?

Komiskt nog snokar de här figurerna däremot inte alls på sina egna arbetsplatser inom media utan då stoppas huvudet i sanden och kårandan går igång på alla cylindrar. Virtanens och hans gängs härjningar på en arbetsplats med en 98% självutnämnda radikalfeminister (inklusive Virtanen själv) är det mest humoristiska exemplet på det. Man snokar inte i en god och felfri organisation tydligen, vilket alla former av rättroende media givetvis är.
Citera
2018-04-30, 11:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Sjukt exempel. Vad tror tanten att hennes jobb är egentligen? Tror hon att en organisation anställer henne så att hon sedan kan glida omkring och leka internjournalist på arbetstid?

Exakt! Dessa värdelösa s.k "journalister" har en så uppblåst självbild att det nästan blir komiskt.

"Jag är speciell och lite finare, jag är nämligen journalist. Ni menar väl inte att jag ska behöva jobba som alla andra?"

Kärringen trodde på fullt allvar att det skulle uppskattas att hon gled omkring på arbetsplatsen och snokade och konspirerade i stället för att jobba. Och när det inte uppskattades blev hon "purken" och grät ut i en intervju med Pascalidou

Citat:
Komiskt nog snokar de här figurerna däremot inte alls på sina egna arbetsplatser inom media utan då stoppas huvudet i sanden och kårandan går igång på alla cylindrar. Virtanens och hans gängs härjningar på en arbetsplats med en 98% självutnämnda radikalfeminister (inklusive Virtanen själv) är det mest humoristiska exemplet på det. Man snokar inte i en god och felfri organisation tydligen, vilket alla former av rättroende media givetvis är.

Jamen precis! Hyckleriet är monumentalt. Kårandan inom journalistskrået är järnhård. Man håller till och med mördare bakom ryggen (DN). Att Virtanen fick gå var ett undantag, trycket från det svenska folket blev för stort för en gångs skull. Dessutom gjorde Våldtäkts-Virre misstaget att våldta en ledande inom feministrörelsen, en av de egna så att säga. Hade han våldtagit en vanlig svenssontjej hade de nog lyckats sopa det under mattan. Igen.
Citera
2018-05-01, 09:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Efter ägarbytet på göteborgska ungdomsmagasinet Djungeltrumman och dess systertidning Nöjesguiden anklagas ledningarna för sexism och dålig arbetsmiljö, skriver Dagens Media. 20 medarbetare, varav tio kvinnor, har på kort tid lämnat sina tjänster.
http://www.gp.se/kultur/kultur/personalen-flyr-djungeltrumman-och-n%C3%B6jesguiden-1.5804677

Även vänsterbastionerna tappar nu sina medarbetare i allt högre takt. Härliga tider, strålande tider!
Citera
2018-05-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
http://www.gp.se/kultur/kultur/personalen-flyr-djungeltrumman-och-n%C3%B6jesguiden-1.5804677
Citat:
Efter ägarbytet på göteborgska ungdomsmagasinet Djungeltrumman och dess systertidning Nöjesguiden anklagas ledningarna för sexism och dålig arbetsmiljö, skriver Dagens Media. 20 medarbetare, varav tio kvinnor, har på kort tid lämnat sina tjänster.

Även vänsterbastionerna tappar nu sina medarbetare i allt högre takt. Härliga tider, strålande tider!

Bisarr ingress för övrigt. "20 medarbetare, varav tio kvinnor, har på kort tid lämnat sina tjänster.". Det är alltså exakt lika många män som kvinnor som lämnat men artikeln får ändå feministisk vinkel.
Citera
2018-05-01, 14:19
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Bisarr ingress för övrigt. "20 medarbetare, varav tio kvinnor, har på kort tid lämnat sina tjänster.". Det är alltså exakt lika många män som kvinnor som lämnat men artikeln får ändå feministisk vinkel.

Tänkte också på det

De är så inne i sin egen vänsterfeministiska bubbla så de ser det inte själva
Citera
2018-05-01, 14:29
Medlem
Cheeswisss avatar
Jag läser inte tidningarna längre, endast för att det är gårdagens nyheter...
Men nu har Expressen startat tv-kanal på com-hem, och den kostar pengar för att se på (ingår alltså inte basutbudet)..
Jo det är nog många som vill betala för något som katten skiter och behöva bära ut det varje dag...
Pappersmedia är så 1990-tal. Och häng inte med till 2019, lägg era pengar på telefonkataloger istället,..
Citera
2018-05-02, 09:32
Medlem
På min lokala ICA Maxi har de tidigare haft tidningsställ i ganska högt ställ på baksidan av väggen som lösgodiset stått mot. Nu har Maxi flyttat om och det är frysvaror där istället och tidningarna står inte i blickfånget utan på marken. Har även försvunnit en hel del tidningar och det ser ut att vara färre tidningar att tillgå. Serietidningarna är nästan helt borta. Det här rör sig alltså om vecko- och månadstidningar och inte nyhetstidningar.
Citera
2018-05-02, 12:26
Medlem
flukkes avatar
Imorgon 07:00 presenterar Schibsted sin q1 2018.
Ska bli spännande hur Aftonbladets upplaga ser ut, den har historiskt sjunkit kraftigt från q4 till q1. Vågar man gissa på 50k?

Mer går att läsa här: http://www.schibsted.com/en/ir/
Citera
2018-05-02, 17:54
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Imorgon 07:00 presenterar Schibsted sin q1 2018.
Ska bli spännande hur Aftonbladets upplaga ser ut, den har historiskt sjunkit kraftigt från q4 till q1. Vågar man gissa på 50k?

Mer går att läsa här: http://www.schibsted.com/en/ir/
Mitt tips: Ca 53.000 i Q1/2018 i "Circulation weekdays Aftonbladet"
Citera
2018-05-02, 18:30
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Mitt tips: Ca 53.000 i Q1/2018 i "Circulation weekdays Aftonbladet"

Låter som en rimlig gissning helt klart!
Ska bli spännande att se
Citera
2018-05-03, 07:38
Medlem
Vossevangens avatar
Schibsted har endret rapport strukturen. I Excel arket som før hadde 9 faner, er nå de siste 3 fanene fjernet - deriblant fanen som inneholdt "circulation volume". Medmindre circulation volume står et annet sted i presentasjonsmaterialet, ser det ut til at Schibsted ikke offentliggjør disse tallene lenger.

Link til Schibsteds hjemmeside der presentasjonsmaterialet ligger, se Flukkes post fra igår kl.12.26.
Senast redigerad av Vossevangen 2018-05-03 kl. 07:42.
Citera
2018-05-03, 09:12
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Schibsted har endret rapport strukturen. I Excel arket som før hadde 9 faner, er nå de siste 3 fanene fjernet - deriblant fanen som inneholdt "circulation volume". Medmindre circulation volume står et annet sted i presentasjonsmaterialet, ser det ut til at Schibsted ikke offentliggjør disse tallene lenger.

Link til Schibsteds hjemmeside der presentasjonsmaterialet ligger, se Flukkes post fra igår kl.12.26.

Ja det har dom gjort.
Det finns längre inga uppgifter på hur stora upplagorna är i presentationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in