2017-08-25, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du sitter ju bara och klagar och spekulerar för att höras ..
Eh, va? Du sitter ju bara och hävdar saker baserat på luft. Jag spekulerar inte ett skit om man jämför med de som skriver romaner i tråden och rentav romantiserar det hela. Alla som talar om luststyckningar, våldtäkter, showoff, etc, bara för att knäpperierna inte är helt uteslutna på något vis. Så vem i helvete är det som spekulerar? Du med ditt tvärsäkra "nej", ditt fastslående om att styckningen inte handlar om utrymme och vikt? Eller är det jag som motsätter mig dylika tvärsäkra omdömen. Som sagt, har du läst tråden så vet du att jag från första början hör till det "läger" som anser att det torde gå (speciellt på den långa tid) att hissa upp henne i ett stycke. Jag är däremot öppen med att det kan finnas problem vi inte förutsett (för vi har aldrig varit ombord där, än mindre försökt lyfta en kropp ur en ubåt) och vi vet heller inte vilka verktyg och pinaler som finns ombord. Något att skära i människor fanns uppenbarligen.

Citat:
Kan vi vara överens om att det inte krävs styckning av en person i Kims storlek för att få ut henne genom ett utrymme som är 58*58?
Ja, om öppningen är horisontell. Vertikalt är det en annan femma. Dessutom är öppningen inte 58x58, utan bara 3/4 av detta och vi har en stege inblandad (om vi nu ska anta tornet, vilket jag förvisso inte tror att vi behöver göra).

Citat:
Bespara mig din okunnighet din kuban .. jag har varit med och flyttat döda kroppar .. Har du det?
Som jag sa, ditt skryt gör att du nog underskattar svårigheterna. Du glömde förresten att svara på en hel del, t.ex. varför det är så jävla svårt att stycka någon (förstå det utan att tro att jag hävdar att det är enkelt)?

Kuban btw, var tusan kom den ifrån? :P
Citera
2017-08-25, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Äntligen har vi det här utagerat. Kan vi konstatera en gång för alla att styckningen inte skett på grund av att få henne av båten och gå vidare. Exempelvis fundera ut varför han gjorde det.

Finns inget som är rätt eller fel i teorier.
Som jag sagt, mest troligt är att PM suttit och planerat hur han skulle slippa åka fast för ett brott och bästa tänkbara är då att minimera bevis. Därför styckar han, därför sänker han ubåten. Han hade inte behövt sänka ubåten om han styckat utanför burken, han sänker den för att spola bort blod han inte hinner tvätta bort pga att ubåten eftersöks långt tidigare än han trott.
Hade styckningen skett utombords hade han bara behövt dyka hastigt ett par gånger för att bli av med det mesta.

En teori, så klart!
Citera
2017-08-25, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Syftet med utbildningen var att rädda folk, inte att förflytta döda personer med likstelhet. Där tappar du, tyvärr micro.
Alla har vi teorier, du lyckas dock alltid hitta "rätt" förklaring till allt, för du har varit med om allt.

Känns som att dom här diskussionerna börjar tappa kvalité. Precis dom den här videon någon posta tidigare idag där han försöker högst oengagerat dra upp dunkar på 60 kg uppför en stege. Är man inte tränad så visst fan är det svårt. Men gå ner på första bästa gym och leta upp någon med fysik likt PM så märker ni snabbt att 60 kg i axelpress är högst vanligt som ett exempel. Ska man dra upp något är 50 kg bicepscurl lite av en standardvikt plus latsdrag eller stångrodd eller vad man vill kalla det på 80 kg heller inga problem. Och benpress borde 70 kg per ben inte heller vara några problem. Klart som fan man kan dra upp henne.
Citera
2017-08-25, 01:11
Medlem
Citat:
Äntligen har vi det här utagerat. Kan vi konstatera en gång för alla att styckningen inte skett på grund av att få henne av båten och gå vidare. Exempelvis fundera ut varför han gjorde det.
Nej, det kan vi inte. Vi har nämligen inget fenomen, omständighet, etc, som tarvar någon förklaring. Det "offensiva" i styckningen bidrar inte med något. Vi har ingen detalj vi inte förstår, något som måste förklaras på kroppen. Det vi har nu är är kännedom av delar som är typiska för en "normal" styckning. Det vare sig utesluter eller stödjer idén om en offensiv styckning.

"Konstatera" är jävligt starkt. Jag kan bara "konstatera" att folk är mer bergsäkra på saker än de har fog för. Och utifrån dessa bergsäkra slutsatser ska vi alltså bygga mer luftslott ovanpå, genom att fundera ut varför han gjorde det. Om grunden är dålig, faller hela bygget.

Kan bara folk få in i sina hjärnor att det inte måste vara omöjligt att få ut Walls kropp hel för att det ska vara frågan om transportstyckning? Kan bara folk få in i sina hjärnor att det finns kolossalt många möjligheter här. Han kan t.ex. räknat med att föra i land liket, och gör en preventiv transportstyckning, dödsorsaken kan vara så blodig att det är "billigt" och "rättframt" att även stycka kroppen för att slippa svettas när man ska ta ut kroppen.

Och omvänt, det måste inte vara lätt som en plätt att föra ut kroppen för att en offensiv styckning eller vilken jävla styckningstyp som är på modet i tråden som helst. Det kan vara vilken styckning det vill, vi har inga starka skäl åt endera håll varpå det är klokt att utgå från det som förklarar mest och skapar minst nya frågor.
Citera
2017-08-25, 01:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Kan krabbor leva på sand? Skal de inte ha tång och sten och sånt-

Grus och småsten räcker.. Större helger kanske det kan bli något mer bergigt.
Citera
2017-08-25, 01:12
Medlem
Drozds avatar
Jag undrar hur många här som skulle klara att klättra upp för en lejdare i ett extremt trångt torn med en död kropp på 60 kg på ryggen? Förmodligen mycket få. Och eftersom man behöver bägge armar och ben för att klättra måste kroppen vara fäst i någon slags sele på ryggen. Säkert jättelätt!
Citera
2017-08-25, 01:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag tänker mig att varken en docka eller en levande person som spelar död, känns som att släpa en riktig död. Men jag vet inte, erkänner villigt att jag inte gjort något av det. Bara räddat en livräddningsdocka när jag tog mina magistermärken i simning.
Ok.. jag kan säga att det var lättare att dra en medvetslös/död än dockan -- troligen för att man får ett jävla adrenalinpåslag när det är verkligt .. När du skall flytta dockan handlar det bara om styrka - hur använder du din mest effektivt -- och vilja..
Citera
2017-08-25, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kanske för att man inte VILL tro att Madsen var så sjuk att han styckat henne för själva styckningens skull. Det låter inte troligt faktiskt, varför skulle ett sådant allvarligt sjukdomsgenombrott ha kommit först nu, när han är 46 år? Och vid ett så ytterst olämpligt tillfälle, när han visste att han skulle bli den förste att bli misstänkt?

Han kan ha styckat henne för att kunna sprida ut delarna och på så sätt försvåra sökandet för polisen. Lättare för polisen att få ihop pusslet med en hel kropp än vice versa. Han ville minimera bevisen helt enkelt.
Citera
2017-08-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Argumentet är att transportstyckning är mera sannolikt. Påstår man. Och det är det också - SIC!

Sannolikhetskalkylerna rasar kanske under det mycket unika omständigheterna.
Sannolikhet säger inte något om ett specifikt fall, heter det. I alla händelser inte a posteriori. Men, om jag inte missminner mig så hade du den fina idén om en styckning på fördäck av outgrundlig anledning. Du kanske skulle försöka applicera statistik på det (eller åtminstone redogöra för hur fan du tänker)...
Citera
2017-08-25, 01:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag undrar hur många här som skulle klara att klättra upp för en lejdare i ett extremt trångt torn med en död kropp på 60 kg på ryggen? Förmodligen mycket få. Och eftersom man behöver bägge armar och ben för att klättra måste kroppen vara fäst i någon slags sele på ryggen. Säkert jättelätt!
Nej, och min man - trots ålder och krämpor - skulle inte ha något problem med det ...

Att bära 60 kilo människa är inte som att bära 60 kilo säck...
Citera
2017-08-25, 01:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Syftet med utbildningen var att rädda folk, inte att förflytta döda personer med likstelhet. Där tappar du, tyvärr micro.
Alla har vi teorier, du lyckas dock alltid hitta "rätt" förklaring till allt, för du har varit med om allt.
Förflytta folk med likstelhet???
Citera
2017-08-25, 01:19
Medlem
Citat:
Känns som att dom här diskussionerna börjar tappa kvalité. Precis dom den här videon någon posta tidigare idag där han försöker högst oengagerat dra upp dunkar på 60 kg uppför en stege. Är man inte tränad så visst fan är det svårt. Men gå ner på första bästa gym och leta upp någon med fysik likt PM så märker ni snabbt att 60 kg i axelpress är högst vanligt som ett exempel. Ska man dra upp något är 50 kg bicepscurl lite av en standardvikt plus latsdrag eller stångrodd eller vad man vill kalla det på 80 kg heller inga problem. Och benpress borde 70 kg per ben inte heller vara några problem. Klart som fan man kan dra upp henne.

Mycket dåliga liknelser... Hade velat se någon på gymmet curla en person på 60 kg i ett utrymme 58x58
En slapp kropp känns som mycket mer trots att vikten är densamma, det kallas "otympligt".
När jag var 16 och väldigt vältränad (snackar 110kg bänk) hade jag stora problem att lyfta ut min hund som dog i mina armar, hon vägde 40kg, det var inte vertikal förflyttning tack och lov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in