Citat:
Eh, va? Du sitter ju bara och hävdar saker baserat på luft. Jag spekulerar inte ett skit om man jämför med de som skriver romaner i tråden och rentav romantiserar det hela. Alla som talar om luststyckningar, våldtäkter, showoff, etc, bara för att knäpperierna inte är helt uteslutna på något vis. Så vem i helvete är det som spekulerar? Du med ditt tvärsäkra "nej", ditt fastslående om att styckningen inte handlar om utrymme och vikt? Eller är det jag som motsätter mig dylika tvärsäkra omdömen. Som sagt, har du läst tråden så vet du att jag från första början hör till det "läger" som anser att det torde gå (speciellt på den långa tid) att hissa upp henne i ett stycke. Jag är däremot öppen med att det kan finnas problem vi inte förutsett (för vi har aldrig varit ombord där, än mindre försökt lyfta en kropp ur en ubåt) och vi vet heller inte vilka verktyg och pinaler som finns ombord. Något att skära i människor fanns uppenbarligen.
Citat:
Ja, om öppningen är horisontell. Vertikalt är det en annan femma. Dessutom är öppningen inte 58x58, utan bara 3/4 av detta och vi har en stege inblandad (om vi nu ska anta tornet, vilket jag förvisso inte tror att vi behöver göra).
Citat:
Som jag sa, ditt skryt gör att du nog underskattar svårigheterna. Du glömde förresten att svara på en hel del, t.ex. varför det är så jävla svårt att stycka någon (förstå det utan att tro att jag hävdar att det är enkelt)?Kuban btw, var tusan kom den ifrån? :P