2017-08-24, 23:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jovisst. Det är idel rationella invändningar faktiskt. Problemet är väl bara att vi nog inte ska bli förvånade av någonting med denna mycket speciella person.

Det torde i normalfall vara precis som du beskriver, men detta verkar inte vara ett normalt fall. Han kan ju av ren dumhet, fast han är smart, uppgraderat en olycka till mord genom att göra det omöjligt för rättsmedicin att avskriva mord.

Jag vill liksom inte "tro" något om fallet, jag föredrar att veta och det jag inte vet försöker jag interpolera på enklast möjliga sätt. Men här går det bet liksom...

Så enormt synd i så fall, för han hade så mycket kvar att ge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men människa, begriper du inte att det handlar om att få ut liket från Ubåten?? Kroppen har liksom ett bevisvärde - negativt för PM.

Sen är det inte otänkbart att den första styckningen faktiskt är just huvudet. Ofta vill gärningsmannen avpersonifiera kroppen snabbt. Det är obehagligt att titta på ansiktet. Tar man bort huvudet först, går det senare lättare att stycka resten av kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det vet vi inte -

Självklart inte, jag skrev bara lite hur jag tänkte där.

Citat:
Ursprungligen postat av Xnepmus
Kläderna som han har när han åker iväg finns ju på bild och även kläderna han har på sig när han kommer upp på land igen. Har inte jämfört kläderna men du kanske har bättre koll. Om han nu har samma kläder så är det en gåta för mig hur det inte finns blodspår på dom. Han kan självklart haft exakt likadana extra kläder på båten som han åkte i men det låter ju högst orimligt. Men är självklart inte omöjligt.

Samma kläder är det med stor säkerhet inte, däremot kan det vara likadana kläder.
Svetsare, snickare, målare etc har ofta flera plagg som ser likadana ut, jag tvivlar inte på att PM hade extra ombyte i båten. Det är vad jag tror. Kläderna kan han ha sänkt med kroppsdelarna, liksom enklare att sänka en kropp inlindad i kläder som dessutom har en massa fickor för tyngder.
Citera
2017-08-24, 23:36
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Har läst igenom det så mycket som möjligt dom senaste 30 minuterna. Så bli inte frustrerade om jag skriver något som någon redan har påpekat.

angående styckning på 'däck' eller styckning nere i ubåten för att transportera upp henne så har jag en sak jag en fundering.

om det nu är så att PM inte får upp KW ner ifrån och bestämmer sig för att stycka henne för att få upp henne. Så får jag en tanke att stycka en kropp i minst 3 delar borde eskalera rätt mycket blod och sedan lyfta upp dom här kroppsdelarna utan att få en droppe blod på kläderna låter orimligt. få upp Torson på ca 20-35 kg upp för en stege igenom ett hål på ca 50-60cm med bara händer utan att stödja mot bröstet eller axlarna känns väldigt svårt. Om det nu är så han har gjort så får min hjärna en tanke att det borde finnas blod på kläderna. Och jag har inte läst någonstans att det har funnits något blodspår på honom när dom ''räddade'' honom.

Det här är bara en spekulation och jag kan ha helt fel.

Det finns dusch så han har haft möjlighet att tvätta av sig o byta kläder. Ang kläderna som han hade på sig vid "räddningen" så har de tagits i beslag likväl som att han har fått genomgå grundlig kroppsbesiktning, dna topsning osv. Dessa undersökningar är inget som är offentligt utan ligger i förundersökningen. Enda chansen att få veta något nytt är när polisen har presskonferens eller vid läckor.
Pusselbitar läggs och förmodligen har de hittat blod från Kim på honom/hans kläder - säger förmodligen.
Citera
2017-08-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raindnovf
Har någon bild på torson dykt upp än? Skulle vara mycket intressant att få se, främst hur "skadad" den har blivit av tiden i vattnet.

Finns en bild längre bak i tråden på en man som varit i vattnet i en månads tid, i Öresund dessutom. Det är ingen trevlig syn, dock stillar den nyfikenheten att se torson i detta fallet.
Citera
2017-08-24, 23:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kläderna som han har när han åker iväg finns ju på bild och även kläderna han har på sig när han kommer upp på land igen. Har inte jämfört kläderna men du kanske har bättre koll. Om han nu har samma kläder så är det en gåta för mig hur det inte finns blodspår på dom. Han kan självklart haft exakt likadana extra kläder på båten som han åkte i men det låter ju högst orimligt. Men är självklart inte omöjligt.

Han köpte det mesta i bulk på försvarets överskottslager har jag läst någonstans, så mycket troligt att han köpte flera likadana camo-mönstrade militäroveraller på en gång. Han gillade ju militärstuket också.
Citera
2017-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Jag sade sedan dag ett.

Våldtagen på båten.
Peter Madsen får panik och slår ihjäl henne.
Dumpar henne i vattnet och låtsas vara med om en olycka.

Tror att allt ska gå hem och spelar kall...

Våldtagen tror jag faktiskt inte fortfarande. Jag kan dock ha fel som jag haft tidigare i detta fallet.
Jag tror han haft en sjuk fantasi (något som verkar stå i hans biografi också).
Om att han ville utföra något stort kriminellt, vet inte var jag läste det, men det var citat från biografin.
Känns som att han ljuger för att se hur långt han kan dra allt.
Citera
2017-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Jag sade sedan dag ett.

1. Våldtagen på båten.
2. Peter Madsen får panik och slår ihjäl henne.
3. Dumpar henne i vattnet och låtsas vara med om en olycka.

Tror att allt ska gå hem och spelar kall...

Men ärligt talat vet vi bara att punkt 3 är sann just nu. Punkt 2 är mycket sannolik och punkt 1 är ganska sannolik.

Så jag avvaktar lite med att skicka "Affil gissade rätt från första början"-diplomet till din folkbokföringsadress tills vi vet lite mer.
Citera
2017-08-24, 23:41
Medlem
raindnovfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns en bild längre bak i tråden på en man som varit i vattnet i en månads tid, i Öresund dessutom. Det är ingen trevlig syn, dock stillar den nyfikenheten att se torson i detta fallet.
Kan någon möjligtvis länka till bilden i fråga? Tackar på förhand!
Citera
2017-08-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ingen fara, förstår att det är svårt att hänga med! Inget att be om ursäkt för! Testa sökfunktionen nästa gång!

Inte i vilken mängd nej, men det kvittar när en så stor mängd vatten spolas ut, att blodet är stelnat och stannat kvar förtäljer mer att blod spilldes tidigt på kvällen/natten, det kan ha funnits stora pölar som inte stelnat som sen sköljdes bort när de tömde båten på vatten.

teoretiskt kan det vara ett blodigt fingeravtryck i en luftficka.

Danska polisen säger att de hitta hennes stelnade blod inne i båten - det säger oss ingenting (ja utöver att Madsen har mördat henne)
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Han visste väl att det är krabbtid nu och lättare för dessa med små bitar.
Det är ju rätt komiskt det finns gott om krabbor i sundet så det går att fiska och sedan sälja till asiatiska restauranger i Malmö och Köpenhamn.

Så det är bara till att be hovmästaren om en tallrik krabbsoppa till förrätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han köpte det mesta i bulk på försvarets överskottslager har jag läst någonstans, så mycket troligt att han köpte flera likadana camo-mönstrade militäroveraller på en gång. Han gillade ju militärstuket också.

absolut fullt möjligt.

En sak som slog mig är även att när han skulle stycka kroppen så tog han av sig alla sina kläder och var själv naken vid styckningen, För att inte få blodspår på sina kläder och därmed gömma bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in