Citat:
Ursprungligen postat av
Kallbrandt
Jag tror det finns 1 max 2 " Paket" till. Och dom ligger förmodligen tätt.
Torson dumpades naken separat, punkterad och tyngd med en kätting i ett försök att förhindra det som sedan hände iallafall.
Huvud, ben och armar ligger förmodligen inlindade i hennes kläder och är surrade med en kätting eller dylikt för att se till att hon inte flyter.
Personligen tror jag på ett paket. Hittar dom det så hittar dom rubbet. Huvud axlar knä och tå samt kläder. Han hade nog väldigt snålt med grejor att vikta med, och det är av den anledningen som torson flöt.
Och det är av den anledningen jag tror det bara finns ett paket till.
Det är ett troligt scenario som du ger.
Detta var inte ett planerat brott. PM och KW har kommit ihop sig över något. Han har tafsat på henne, hon har sagt ifrån, de har börjat bråka, han har ihjäl henne.
Alt, hon har sagt/gjort något som gjort honom förbannad. Hon har inte kunnat förutse hans reaktion, då hade hon låtit bli. De börjar bråka, han har ihjäl henne.
Nu inser han att han har skitit i det blå skåpet. Han funderar ut en plan att sänka kroppen, säga han lämnat av henne torsdag kväll, och sedan låtsas som det regnar.
Planen skiter sig nästan direkt. Det går inte som han tänkt sig. Han får inte ut henne ur ubåten. Styckningen sker av praktiska skäl. Det måste sett ut som ett slakthus när han var klar. Ett sänke till Torso och resten i ett paket inlindat i hennes kläder precis som du säger, säkert dumpade mindre än 50 m från varandra. Torson flyter upp, övriga delar har ett tyngre sänke.
Under natten försöker han städa så gått det går och funderar på hur han ska få båten ren under fredagen, men inser på morgontimmarna att sökpådraget har startat, och det bara är en tidsfråga innan han hittas.
Hans beslut att sänka ubåten är förstås en sista desperat åtgärd att inte kunna bindas till något brott.
/W