2017-08-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
1. Inget talar för att inte PW bytat kläder. Han kan ha haft kläder på båten sedan tidigare då han verkar ha tillbringat rätt så mycket tid på båten.

2. Det finns en lucka framtill på båten som gör hela saken mycket enklare. Tänker man tornet så är det nästan 3m man ska dra upp en eventuell kropp. Luckan framtill, ca 1-1.5m.

Kläderna som han har när han åker iväg finns ju på bild och även kläderna han har på sig när han kommer upp på land igen. Har inte jämfört kläderna men du kanske har bättre koll. Om han nu har samma kläder så är det en gåta för mig hur det inte finns blodspår på dom. Han kan självklart haft exakt likadana extra kläder på båten som han åkte i men det låter ju högst orimligt. Men är självklart inte omöjligt.
Citera
2017-08-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Tror du verkligen han hann och tänka på den detaljen (om han ens då var medveten om det)? Sen jo visst, det blir kanske marginellt lättare, men knappast någon större skillnad. Så mycket besvär för att göra offret lite mer lätt-ätit för krabbor. Låter det som ett rimligt beteendemönster?

Det kan han lätt ha tänkt. Krabbor är som grisar när det kommer till kroppar. Tar väl ca 3 veckor för krabbor att äta upp en 70kg gris, armar och ben är inte några problem för dem.
Hoppas verkligen att man hittar alla delar! Hemskt!
Citera
Medlem
Wavetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Jag tror det finns 1 max 2 " Paket" till. Och dom ligger förmodligen tätt.

Torson dumpades naken separat, punkterad och tyngd med en kätting i ett försök att förhindra det som sedan hände iallafall.
Huvud, ben och armar ligger förmodligen inlindade i hennes kläder och är surrade med en kätting eller dylikt för att se till att hon inte flyter.

Personligen tror jag på ett paket. Hittar dom det så hittar dom rubbet. Huvud axlar knä och tå samt kläder. Han hade nog väldigt snålt med grejor att vikta med, och det är av den anledningen som torson flöt.
Och det är av den anledningen jag tror det bara finns ett paket till.

Det är ett troligt scenario som du ger.

Detta var inte ett planerat brott. PM och KW har kommit ihop sig över något. Han har tafsat på henne, hon har sagt ifrån, de har börjat bråka, han har ihjäl henne.

Alt, hon har sagt/gjort något som gjort honom förbannad. Hon har inte kunnat förutse hans reaktion, då hade hon låtit bli. De börjar bråka, han har ihjäl henne.

Nu inser han att han har skitit i det blå skåpet. Han funderar ut en plan att sänka kroppen, säga han lämnat av henne torsdag kväll, och sedan låtsas som det regnar.

Planen skiter sig nästan direkt. Det går inte som han tänkt sig. Han får inte ut henne ur ubåten. Styckningen sker av praktiska skäl. Det måste sett ut som ett slakthus när han var klar. Ett sänke till Torso och resten i ett paket inlindat i hennes kläder precis som du säger, säkert dumpade mindre än 50 m från varandra. Torson flyter upp, övriga delar har ett tyngre sänke.

Under natten försöker han städa så gått det går och funderar på hur han ska få båten ren under fredagen, men inser på morgontimmarna att sökpådraget har startat, och det bara är en tidsfråga innan han hittas.

Hans beslut att sänka ubåten är förstås en sista desperat åtgärd att inte kunna bindas till något brott.

/W
Citera
Medlem
I PM's, förmodade lite "autistiska" värld, har han problem med att förstå de flesta människor han möter. Deras känslor, deras beteende i en allt mer social anpassad miljö.

KW, som ska skriva en artikel, upplever han som en i mängden runt honom, som kan gynna hans sak; att få leva ut sina pojkdrömmar, som är helt inställda på teknikutmaningar ( han är ingen "vetenskapsman", kommer aldrig att bli, och har aldrig varit).

Men, KW kan gynna honom, dom har säkert haft flera möten/kontakter om artikeln, innan ubåtskvällen. KW är en ung, ganska mycket rakt fram person, PM gillar säkert det, i deras första möten. Vad var KW's plan med artikeln, vad var PM's förväntningar?

Och, dessa två ganska udda figurer, ensamma på en båt, som dessutom kan gå i undervattensläge, är nog den sämsta kombination av bara två personer på båten. När brister det i kommunikationen?

Jag vill bara reflektera över det märkliga faktumet, att de två seglade ut tillsammans, utan någon annan ombord. U-båten kan brumma ovan vatten, som vilken snipa som helst. Men, den kan också dyka, ville KW uppleva det, och ensam med PM? Här ligger en del av frågorna, och de andra om hur de kommunicerat kring reportaget. Vad pratade/SMS:ade KW med sin pojkvän om under resan?

Innan de fakta som polisen har, är det svårt att komma närmare gåtans lösning. I slutändan kan det bli PM's historia mot olika bevis och indicier. Det är ganska oklart, i nuläget.
Citera
2017-08-24, 23:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker

/.../ Dessutom - dekapitering för transportstyckning där kroppsdelarna ska flyttas några meter? Varför göra sig det omaket (som dessutom torde vara tämligen obehagligt)?
Jag har fortfarande svårt att köpa transportstyckningsteorin, men som sagt, jag har haft fel förr.

Men människa, begriper du inte att det handlar om att få ut liket från Ubåten?? Kroppen har liksom ett bevisvärde - negativt för PM.
Citera
2017-08-24, 23:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Känns inget vidare att kolla in innandömet nu med facit på hand. Undrar hur de känner, de kvinnor som kanske varit ensamma med honom i båten.

De ville kanske vara det... så det behövdes inget våld.
Citera
2017-08-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Med tanke på att man (polisen) inte längre verkar tro ett ord av vad han säger så bör motivet vara något som framkommit i utredningen. Motivet bör med andra ord kunna kopplas till något som skett innan den olycksaliga båtfärden. För ett motiv kan väl svårligen uppkomma under en kort båtfärd, eller?

Då hamnar man åter i de tankebanor jag varit inne på tidigare. Var sista gången även den första de träffades?
Ganska tidigt framkom det ju uppgifter om att polisen verkade tycka att han var väldigt vag och svår att kommunicera med. Vilket är lätt att tro. Polisen kollar nog allt som går att kollas och jag föreställer mig att han sitter i förhör och svamlar om allt möjligt i någon sorts psykos.
Citera
2017-08-24, 23:31
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Detta har jag försökt förklara för flera dumskallar i tråden sedan dagen efter försvinnandet. Tröttsamt att läsa inlägg i stil med " är ju bara att ta henne på ryggen och klättra upp..." Tänk lite förfan innan ni skriver. Klart att det är en transportstyckning.

Abslout, men det behöver ju inte utesluta att han njöt av proceduren.
Citera
2017-08-24, 23:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xnepmus
Har läst igenom det så mycket som möjligt dom senaste 30 minuterna. Så bli inte frustrerade om jag skriver något som någon redan har påpekat.

angående styckning på 'däck' eller styckning nere i ubåten för att transportera upp henne så har jag en sak jag en fundering.

om det nu är så att PM inte får upp KW ner ifrån och bestämmer sig för att stycka henne för att få upp henne. Så får jag en tanke att stycka en kropp i minst 3 delar borde eskalera rätt mycket blod och sedan lyfta upp dom här kroppsdelarna utan att få en droppe blod på kläderna låter orimligt. få upp Torson på ca 20-35 kg upp för en stege igenom ett hål på ca 50-60cm med bara händer utan att stödja mot bröstet eller axlarna känns väldigt svårt. Om det nu är så han har gjort så får min hjärna en tanke att det borde finnas blod på kläderna. Och jag har inte läst någonstans att det har funnits något blodspår på honom när dom ''räddade'' honom.

Det här är bara en spekulation och jag kan ha helt fel.

Han kan ju ha bytt overall efteråt och dumpat den gamla med en tyngd. Ingen kan ju veta hur många likadana han har ombord.
Citera
2017-08-24, 23:32
Medlem
ang tid för en styckning handlar det helt om vilka verktyg som man har tillgång till med en tigersåg med rätt blad och ett friskt batteri borde det inte ta längre tid än några minuter om man bara klarar av att utförda den ,,, sen dumpar han sågen i havet och alla bevis är borta
Citera
2017-08-24, 23:33
Medlem
raindnovfs avatar
Har någon bild på torson dykt upp än? Skulle vara mycket intressant att få se, främst hur "skadad" den har blivit av tiden i vattnet.
Citera
2017-08-24, 23:33
Medlem
Docklands avatar
Märkligt att PM har fri tillgång till TV/Nyheter och tidningar i häkte.
Han är före utredarna ideligen antar de flesta. Har de restrektioner öht i DK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in