2017-08-24, 23:08
Medlem
Semenomore2s avatar
Det brukar väl i princip alltid vara så att man styckar för att just kunna göra sig av med kvarlevorna? Särskilt när man befinner sig i en ubåt, även stora ubåtar är trånga. Denna är rimligen någon typ utav bonsaiubåt. Känns rimligt.
Citera
2017-08-24, 23:08
Avstängd
dacks avatar
Jämför vikten av ett 1/4 oljefat som är på 60 lit.
Citera
2017-08-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kör du nåt slags VM i svåra ord och meningar?
Inte alls märkligt om det blir missförstånd när folk ska läsa och svara på dina inlägg. Otrevlig är du också.
Aaargh!

Jag torgför inte någon speciell idé. Jag hör till dem, som sagt, som inte riktigt förstår den stora svårigheten med att få ut en kropp, utan jag finner det plausibelt. Men när folk inte förstår vad det är - en idé - utan börjar snacka om styckning på fördäck och allt möjligt helt utan belägg så finner *jag* det ganska otrevligt. "Så här är det"-arrogans finner jag mycket otrevlig och ändå ska folk försöka häfta idéer på mig?

Mitt enda misstag var att ge förslag på hur man värderar idéer.
Citera
2017-08-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte nödvändigtvis. En kropp bär på alla bevis. Hittar man enstaka delar så hittar de förhoppningsvis delar som inte har vissa komprometterande skador. Han har troligen sänkt de andra delarna också. Torson flöt upp. Vilket en hel kropp också skulle gjort.

Men hans ubåt hade omedelbart blivit noggrant undersökt. Lycka till att sanera en ubåt så väl att rättstekniker inte hittar spår som ej kan bortförklaras som en olycka. Inte omöjligt att han underskattade hur svårt/omöjligt det faktiskt är dock.
Citera
2017-08-24, 23:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Det ser ut som att det finns ett duschutrymme i ubåten.
https://www.youtube.com/watch?v=ntK99h5E1RE
Känns inget vidare att kolla in innandömet nu med facit på hand. Undrar hur de känner, de kvinnor som kanske varit ensamma med honom i båten.
Citera
2017-08-24, 23:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Du menar att hon fastnat i en rörlig mekanisk del - som skulle kunna vara tex propelleraxel - (det enda möjliga)

Ja, typ något sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Men igen, varför sprida de. Om någon hittade en enda kroppsdel av Kim så är han i megaproblem med en gång. Denna sannolikhet ökar ju fler delat han slänger ut.
Han visste väl att det är krabbtid nu och lättare för dessa med små bitar.
Citera
Medlem
Insperatuss avatar
Detta är så bisarrt. Hade han bara dumpat kroppen i vattnet så hade det varit en sak. Då kanske hon hade ramlat och slagit i huvudet eller liknande och han gjorde det i panik. Men det måste krävas en jävligt kallblodig person för att stycka en ung tjej som en slaktad gris och sen vara såpass oberörd som han verkade vara av det lilla jag sett efter att han blev "räddad". Jag ryser bara av att läsa inläggen här om hur styckningen förslagsvis gått till...
Citera
2017-08-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jamen varför grisa i ubåten när man kan göra det utanför? Varför kan ingen förklara det för mig?

Det verkar vara grisat inne i ubåten ju... Varför ska vi undgå det vi vet? Besudlingar har hittats i båten. Tvivlar på att det rör sig om "lite" blod på PM iom alla kubik vatten som spolats igenom. Mest troligt att han grisat i båten!
Varför? Antagligen för att han inte klarat få ut henne på något annat sätt, alla teorier och lösningar på att få ut henne lyckades kanske inte detta "geni" att fixa?
Likstelhet börjar nästan direkt efter döden och att en ensam man ska kunna få ut en kropp genom de trånga utgångar som finns på båten är inte ens troligt. Därför har han styckat henne i båten. Annars hade polisen inte bara hittat en bål, de hade hittat en hel kropp, med lemmar intakta.
Citera
2017-08-24, 23:15
Medlem
Min teori:
KW hade grävt fram något om PM som var värt att döda henne för, kanske till och med något som hade med ubåten att göra iom att han sänkte den med. Finns artiklar om Fetisch? Sex?Droger?Smuggling? Han verkan vara van vid att manövrera sin nästan oupptäckbara ubåt mitt i natten i sundet mellan Sverige och Danmark.

Men vad kan det isf vara KW har grävt fram?
Citera
2017-08-24, 23:15
Medlem
Har läst igenom det så mycket som möjligt dom senaste 30 minuterna. Så bli inte frustrerade om jag skriver något som någon redan har påpekat.

angående styckning på 'däck' eller styckning nere i ubåten för att transportera upp henne så har jag en sak jag en fundering.

om det nu är så att PM inte får upp KW ner ifrån och bestämmer sig för att stycka henne för att få upp henne. Så får jag en tanke att stycka en kropp i minst 3 delar borde eskalera rätt mycket blod och sedan lyfta upp dom här kroppsdelarna utan att få en droppe blod på kläderna låter orimligt. få upp Torson på ca 20-35 kg upp för en stege igenom ett hål på ca 50-60cm med bara händer utan att stödja mot bröstet eller axlarna känns väldigt svårt. Om det nu är så han har gjort så får min hjärna en tanke att det borde finnas blod på kläderna. Och jag har inte läst någonstans att det har funnits något blodspår på honom när dom ''räddade'' honom.

Det här är bara en spekulation och jag kan ha helt fel.
Citera
2017-08-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Om det skulle vart en olyckshändelse skulle han ju aldrig styckat kroppen. Med tanke på att straffskalan skulle se annorlunda ut. På något sätt orsakade han hennes död, eftersom han försökte dumpa kroppen med tyngder, mest troligt är att han försökte förgripa sig på henne sexuellt som spårade ur. Där av styckningen och dumpningen av kroppen för att dölja all sorts DNA. Tror att hon dog via kvävning förmål mot halsen strypning. Sen eskalera det bara.
Jovisst. Det är idel rationella invändningar faktiskt. Problemet är väl bara att vi nog inte ska bli förvånade av någonting med denna mycket speciella person.

Det torde i normalfall vara precis som du beskriver, men detta verkar inte vara ett normalt fall. Han kan ju av ren dumhet, fast han är smart, uppgraderat en olycka till mord genom att göra det omöjligt för rättsmedicin att avskriva mord.

Jag vill liksom inte "tro" något om fallet, jag föredrar att veta och det jag inte vet försöker jag interpolera på enklast möjliga sätt. Men här går det bet liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in