2017-08-24, 11:00
Medlem
Håll ögonen öppna ni som är ute runt kusterna kring bron och söderut.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/126xW/polisen-efterlyser-kim-walls-klader
Citera
2017-08-24, 11:01
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur Sydsvenskan: Sedan anhållandet har Madsen förhörts flera gånger. Och det är känsliga saker han berättar, anser åklagaren Louise Nielsen. Så känsliga eller utpekande för den försvunna Kim Walls del att de inte bör offentliggöras – trots att den ende misstänkte redan är frihetsberövad och knappast lär kunna påverka bevismaterialet.

Känsliga och utpekande för Kim Walls del. Undrar vad han suttit och ljugit ihop.
Jag gissar att han påstått att Kim råkat avlida under en frivillig strypsexlek.
Citera
2017-08-24, 11:02
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det är väldigt tyst från pojkvännen, han får nog inte uttala sig i media!

Vet inte varför han inte skulle få uttala sig. Tror snarare att han inte vill/orkar uttala sig.
Citera
2017-08-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Cogo
Ja. Polisen är på honom direkt.

Som redan uppmärksammats i tråden har han ju själv i en intervju pratat om att göra en "spektakulær kriminel happening".
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Om han själv pratar om sin fantasi att skapa ett spektakulärt kriminellt drama under en intervju med en journalist, vad har han då inte sagt privat till de i sin bekantskapskrets?
Kanske fick Kim iväg ett SMS eller liknande?
Citera
2017-08-24, 11:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Sicken "ubåt" alltså...kan inte köra framåt under vatten utan att man manuellt ställer om några styrfenor från utsidan likt en leksaksbåt och "ubåten" är aslångsam under vattnet och kan inte navigera.

En glorifierad undervattenshiss som inte ens hade behövt att se ut som en klassisk militär ubåt men antagligen tilltalade storhetsvansinnet hos dess frontman, som uppenbarligen gillar att klä sig i militära kläder och göra militära referenser.

Glorifierad undervattenshiss, byggd av 20-30 personer vars ledare manövrerar ut alla andra för att behålla skorven själv.

Och media utmålar ledaren som "uppfinnare", "raketingenjör", "innovatör" och något slags geni. Det är naturligtvis inte Madsens fel utan felet ligger hos media som mot bättre vetande blåser upp dårfinkar att vara något de inte är. I Sverige har vi ju "historikern" Henrik Arnstad...
Håller med, det ser ju ut som två illa hopsvetsade badkar plus en topp utav en riktig ubåt i barnstorlek, nej smurfstorlek.
Undrar varför man ens iddes?
Citera
2017-08-24, 11:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror det är två olika han som det pratas om. Första han är miljonären. Andra han är PM.

Översättning: Många tror att PM äger utbåten, men det är en miljonär som gör det. Miljonären vill inte ha tillbaka ubåten.
Konstig människa ... den är ju hans/hennes ...
Citera
2017-08-24, 11:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vad jag förstår har han en avhoppad ingenjörsutbildning bakom sig och hoppade på "crazy-Projects" 2008 - vad gjorde han innan dess? Jag menar, han var 37 år 2008...
Citera
2017-08-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu

Han har ju noll trovärdighet så vad han säger kommer bortses ifrån.
Citera
2017-08-24, 11:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror också på SMS till pojkvännen, inte kanske för att hon var direkt orolig, utan för att meddela att de skulle komma iland senare än planerat, kanske "efter midnatt". Med planerat antar jag ca 22.30, det är ju också vad PM först uppger. Pojkvännen blir inte oroad förrän framåt två-tiden och får ingen kontakt. Anta att KW skickat sitt SMS vid 22-tiden och att polisen fått reda på det av pojkvännen, då blir PM direkt beslagen med en lögn, etc.
Vad jag har kunnat läsa mig till ringde pojkvännen till försvarets sjöräddningstjänst om att ubåt och flickvän var försvunna. Sjöräddningstjänsten ska ha kontaktat polisen efter någon timma kring 03.30 när man inte fått kontakt eller sett ubåten. Efter ytterligare någon timma ska det varit fullt pådrag.
Citera
2017-08-24, 11:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Konstig människa ... den är ju hans/hennes ...

Kanske han inte gillar att ha en sak som någon styckats i och troligtvis mördats i. Alla människor vill inte bo i hus och lägenheter som någon mördats i.
Citera
2017-08-24, 11:17
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Snälla - undvik gärna att fortsätta sprida sanningen att Nautilus inte kan navigera under vattnet. Vore meningslöst att installera en gyrokompass i ubåten om den ändå trots kompassen inte skulle kunna navigera.

Jo den kan navigera under vattnet. Men den är blind, varför man måste köra den någonstans där den inte riskerar att krocka med djupgående fartyg. Och man måste skatta avdrift och körd sträcka.

Nautilus kan inte använda en vanlig digital GPS-navigator vid dykning - men det betyder alltså inte att det inte går navigera. Hur skulle vi hittat Amerika om navigering bara var möjligt med GPS?
Ordet navigera kanske är fel, men påståendet att Nautilus är obrukbar som ubåt stämmer. Varje uppstigning t.ex. innebär livsfara då man inte kan bedöma ytfartygs bäring och position.
Citera
2017-08-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu

Polisen verkar säker på sin sak:

”Politiet mener, at han har slået hende ihjel.”

http://www.bt.dk/krimi/dramatisk-uhyggeligt-og-makabert-nu-begynder-brikkerne-at-falde-paa-plads
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in