2017-08-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Det finns ju ingenting som tyder på att KW skulle behövt vara orolig för att göra en intervju med PM, hon har gjort sin research grundligt och kanske helt ovetande själv ställt frågor som helt otippat fått PM att flippa.

Sen finns det ju också möjligheten att PM talar sanning och att KW faktiskt förolyckades i en olycka ombord och resten är en i panik handlande mans verk. Blir ju så klart några år i spjället för det också men vi ska nog inte utesluta att han talar sanning om olyckan.

Hade kunnat tro på olycksteorin om polisen hade gjort något fynd utifrån hans berättelse. Han borde ha rätt bra koll på vart han gjort av likdelarna.. och vilja att de hittas så hans historia styrks.
Citera
2017-08-23, 23:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Brukar de ha nakna dockor med ögonbindel, avkapade ben, iklädd kedja och upphängd? Skulle inte tro det.

I en annan film visade de samma docka, eller likadan, när de tog ur den ur en kapsel som hamnat i vattnet efter att ha skjutits upp med raket. Det kanske var lättare att vincha upp dockan i kapseln jämfört med att vänta på att den klättrat upp själv?
Citera
2017-08-23, 23:24
Medlem
OM han mördat KW medvetet och det inte var en olycka, undrar vad motivet skulle vara? Någon som vet vad han ev skulle tjäna på att döda henne?
Citera
2017-08-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Brukar de ha nakna dockor med ögonbindel, avkapade ben, iklädd kedja och upphängd? Skulle inte tro det.

Hade dockan ögonbindel? :/
Citera
2017-08-23, 23:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Hade kunnat tro på olycksteorin om polisen hade gjort något fynd utifrån hans berättelse. Han borde ha rätt bra koll på vart han gjort av likdelarna.. och vilja att de hittas så hans historia styrks.

Det är ju det som blir så bakvänt, när han agerat på ett sätt som försvårar hans möjlighet att påvisa sannolikhet för hans uppgift om händelseförloppet.
Citera
2017-08-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Ser ut som sår - men jag gissar att om du skulle analysera bilder bakåt i tiden skulle du kunna hitta en hel massa bilder med mindre sår. Finns nog risk att skrapa knogar mm varje gång man klättrar ner i ubåten.

Men självfallet finns det fina möjligheter att han arbetat på egen hand om han styckat nere i en trång ubåt, med den utrustning han hittat där. Och rimligen utan att ha erfarenhet från styckning av bytesdjur.

Dessutom blodspår eller sår vid ögon och näsa. Där det är svårast att tvätta bort. Ingen spegel i ubåten förmodar jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussiluskan
OM han mördat KW medvetet och det inte var en olycka, undrar vad motivet skulle vara? Någon som vet vad han ev skulle tjäna på att döda henne?

Dölja ett övergrepp, göra ett experiment och se om det fungerar att komma undan med mord tex
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Madsen var den enda, enl hans grupp, som kunde segla Nautilus ensam. Du säger oaktsam där. Det känns som bara förnamnet. Han hade behövt släppa allt om nåt hände Kim. Vem skulle segla henne då?
Men vi vet ju inte om de gjorde något dyk, och de färdades ju i ytläge (Nautilus kan ju inte navigera under vattnet - kan bara sjunka eller stiga på plats) hela tiden. Och i ytläge kan jag tänka mig att det bara är att stanna propellern - ungefär som på en båt - för att kunna lämna spakarna. Men om något hände i uläge så kan man tänka sig alla möjliga problem. En helt klart tänkbar förklaring till KWs död kan vara att hon fick panik i uläge så PM var tvungen att knocka henne, och hon avled. Men PMs efterföljande agerande mer eller mindre eliminerar en olycka i min bok.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Fast seriemördare behöver inte nödvändigtvis följa ett mönster. Det finns många exempel runtom världen där det inte finns några spår av nya offer på många (>10) år mellan en serieförbrytares konstaterade brott. Det kan bero på att hen lyckats begå brott oupptäckt eller att lusten att göra en förbrytelse lyckats mättats av andra aktiviteter under den perioden

Okej, men 15 år? Seriemördare börjar inte i en så tidig ålder.
Sorry, det är för mycket som måste stämma som inte hänger ihop för att koppla japanesiskan med PM, hade det varit 10-15 år framåt i tiden hade jag kunnat köpa det.
Citera
2017-08-23, 23:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Njae, det är väl tveksamt.

Ja kanske tveksamt, men inte uteslutet
Jag har tänkt på det flera gånger faktiskt. Att en kvinna "står upp" för en man som mördat en annan kvinna, tror jag kan ha en omedveten psykologisk effekt, åtminstone i de fall en jury ska bedöma.

Fortfarande bara mina egna tankar och inga vetenskapliga belägg. Och full förståelse för om du inte går att övertala här.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Da Costa 1984, japanskan 1986.

Ja tack för det förtydligandet, de har alltså mer gemensamt än mordet på Kim 2017.
Citera
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83

Det kanske de har?

Men det verkar inte som om Köpenhamns polisen läcker något extra till media till skillnad från vad den svenska hade gjort i ett motsvarande läge. Kanske är bra ur utredningsskäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in