2017-08-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sluta leta fel på offret! Detta mord var planerat. I tråden finns länk till en film där GM har en naken docka med kedja runt & avhuggna ben, på samma ställe som på KW. Han har också vetat att han skulle göra hål i kroppen för att den inte skulle flyta upp & har haft verktyg & kedja i ubåten m.m. Skulle inte förvåna mig om han före turen med KW tömt ubåten på massa prylar för att inte mista allt när han sänker den i havet. GM påminner mer & mer om mördaren som mördade Lisa i Kinnekulle. Madsen har länge haft en fantasi om detta som han nu gjort verklighet av, det visar bland annat dockan. Vem skulle ha en sån docka liksom? Ingen normal människa i alla fall!

Nja dockan har ju ett användningsområde för tester så tycker inte att man ska dra för stora växlar av den. Sen är den ju upphängd på ett sätt som ser makabert ut tycker jag däremot.. det kan man ju undra om det är helt normalt.

Men det här att man tycks ha stuckit hål på torson för att den inte ska flyta upp av gaser, känns inte som något vem som helst kommer på i ett ögonblick när man har fått ett lik på halsen.
Nu tror inte jag han planerat detta.. men den detaljen gör ändå att han måste ha varit intresserad av och tänkt på detta scenario tidigare. Sen har någon trigger utlöst att han fick utlopp för det.
Citera
2017-08-23, 23:16
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Det kanske inte rörde några fantastiska avslöjanden utan mer hårda frågor om brevbomber och rättshaverism som till slut blev för mycket, kanske råkade han försäga sig eller dyl. på band och krävde att att hon gav honom inspelningen-Tumult uppstår och sen blir det som det blir. Våldtäktspåret har bara verkat så osannolikt under omständigheterna, och jag kan inte heller tänka mig att oaktsamhet hade räckt för att han skulle brusat upp till den graden.

Det finns ju ingenting som tyder på att KW skulle behövt vara orolig för att göra en intervju med PM, hon har gjort sin research grundligt och kanske helt ovetande själv ställt frågor som helt otippat fått PM att flippa.

Sen finns det ju också möjligheten att PM talar sanning och att KW faktiskt förolyckades i en olycka ombord och resten är en i panik handlande mans verk. Blir ju så klart några år i spjället för det också men vi ska nog inte utesluta att han talar sanning om olyckan.
Citera
2017-08-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Men hur kan då både Peter och Kim få så bra plats när de syns i det där röret. De står ju inte ens i kroppskontakt med varandra?
De står högst upp i tornet. Från toppen av tornet går det ett smalt rör ner efter att man öppnat luckan i det golv som de står på.
Citera
2017-08-23, 23:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tror det ligger lite psykologi i det där med kön kopplat till försvarsadvokat.
Om en man misstänks/åtalas för ett bestialiskt brott mot en kvinna så stärks trovärdigheten mer hos GM om även försvararen är av kvinnokön.
Det har jag inga belägg för, bara min "gut feeling"

Njae, det är väl tveksamt.
Citera
2017-08-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade: ja de flesta fordonsutvecklare som vill se och mäta påverkan av kollisioner m. m. Försäkringsbolagen har väl också dem. Projektet syftade väl bl. a. att försöka konstruera en raket med kapsel som kunde transportera en människa.

Brukar de ha nakna dockor med ögonbindel, avkapade ben, iklädd kedja och upphängd? Skulle inte tro det.
Citera
2017-08-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
En sak jag inte håller med G W Persson om. Jag tror det var planerat. Jag tror danska polisen kommer gå ut med detta vid ett senare tillfälle. Motivet däremot ligger i ett dunkel.

Det tror jag också, har har tagit risker och experimenterat i hela sitt liv och jag tror han ville se om han kunde komma undan med en sådan här grej helt enkelt, han tror att han är smartare än vad han är och därav hans iskalla lugn när han räddas, han har mördat och styckat en kvinna , dessutom har hans ögonsten ubåten sänkts och han skrattar till och säger att det känns lite tråkigt. När man hittar bevis så så säger han att en olycka har skett och att han begravt henne i havet, det har han redan erkänt så nu ska vi höra om varför hon var sänkt i delar när han begravde henne och varför han lät hennes anhöriga våndas livet ur sig istället för att berätta om den sk olyckan
Citera
2017-08-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
inte vet väl jag vad man brukar göra, nu tror jag ju dock inte han var ensam i dom lokalerna så tror nog någon annan hade börjat ifrågasätta hans idéer med dockan om det var något konstigt över det beteendet

Men du måste ju titta på att saker han gjort med dockan har han också gjort med KW. Dessutom brukar folk inte ha nakna dockor, iklädda kedja & ögonbindel, upphängd & med kapade ben.
Citera
2017-08-23, 23:19
Medlem
trngws avatar
Det förefaller som Madsen förkovrat sig i konsten att stycka en människa, så till den milda grad att han är väl bekant med tekniken för att få en död kropp som sänkts i havet att förblir sänkt. Som tur var misslyckades han på den punkten. Men icke desto mindre, kunniga i området har i media tagit upp detta med att torson avsiktligt tillfogats skador med avsikt att tömma den på luft och gaser, för att den ska sjunka och förbli där nere.

Från början trodde jag verkligen inte att det var så, men allting pekar mer och mer emot att Madsen inte bara styckade och dumpade kroppen i havet, utan att han också hade planerat det i förväg. Han hade uppenbarligen såväl kunskapen, som "psyket" att på så kort tid som under några nattliga timmar mörda (?) en kvinna och därefter på ett så pass avancerat sätt stycka kroppen, förbereda den för dumpning i havet på det sätt som gjordes med tillfogade skador och kedja som sänke. Därefter gå under ytan, sova några timmar (?), för att sedan hur kallt som helst bara sänka sitt livsverk när första bästa båt dyker upp, helt oberört hoppa i land och visa tummen upp för journalisterna, och hävda att han släppt av henne kvällen innan.

Nej, det är skrämmande, men det lutar mer och mer åt att Madsen såg sin chans att ensam med en kvinna ombord på sin ubåt sätta en fantasi han levt med under långt tid, i verket. Han började planera detta i samma ögonblick som det bestämdes att hon skulle följa med honom.

Det hade varit väldigt intressant att få veta vad som ligger på botten av havet på den plats där dumpningen skedde. Troligen resten av kroppen i någon form av väska/säck, tillsammans med verktygen för styckningen och kanske lite mer sänke. Man kan inte annat än att djupt innerligt hoppas att platsen och allt som finns där kommer att hittas.
Citera
2017-08-23, 23:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Bara en tanke. Har inte riktigt sett annars hur det skulle kunnat ske en olycka så hon dör. Men ramlar man 4 m då är det dödligt.

KW kan ju ha halkat på väg ner i U-båten, fastnat i tröjan i något handtag och blivit hängande ett tag för att PM var upptagen/fokuserad på något annat......
Citera
2017-08-23, 23:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Men han lyckades ju inte punktera "på lämpliga ställen" eftersom torson flöt upp efter 2 veckor....

Nej men att han över huvud taget kommer på tanken att försöka säger väl något?
Jag hade aldrig tänkt på/vetat om att jag skulle punktera kroppen för att öka chansen att kroppen stannade under ytan.
Han verkade ju veta det även om han misslyckades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Så du menar att det är kutym att hänga krocktestdockor i kedjor i taket och sätta ögonbindel på,dom?
Finns inte så många som leker "bygga rymdkapsel" att det är lätt att berätta exakt vad som är kutym.

Skulle PM vara rik och man magiskt hittat ett större bestånd av rymddräkter så skulle det nog varit naturligt att satt på en sådan dräkt. Men det förutsätter då också att man inte behöver bry sig om att man kommer att riskera att skära upp någon dräkt när man lyfter i/ur dockan ur kapseln, eftersom dockan själv är för dum för att dra in armar och ben vid behov.

Det enda som skulle kunna ses som märkligt är då ögonbindeln, som vi inte vet bakgrunden till och som lika gärna kan vara resultatet av något lokalt skämt.
Citera
Avslutad
PM största problem är att han försökt röja undan alla bevis, vid en olycka hade man väl på alla möjliga sätt försökt att bevisa sin oskuld genom att direkt ringa till 112 så dom får gå igenom vad som hände.

Frågan är om det egentligen spelar så stor roll om det är dråp eller mord, karln borde ju aldrig få kom ut igen oavsett pga styckningen.

Han ska ha livstids fängelse oavsett om det var dråp eller ej, sättet han hanterat olyckan på är allt annat än mänskligt.
Kanske behöver han låsas in på psyket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in