2017-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du, och många på forumet med dig, springer till känslomässiga slutsatser, trots ett mycket begränsat publikt underlag för hur KW dog. Visst, det är mycket brutalt att stycka en kropp, men, man måste skilja på dödsorsak och styckning, annars visar man att man inte riktigt förstått den rättsprocess som väntar.

Så, alla ni som redan nu vill se PM brinna i helvetet, försök förstå att så länge det inte är fastlagt hur hon dog, kan iaf. inte lagen döma en person. Det finns en juridisk och en "mänsklig" del.

Oavsett om han blir dömd till dråp/mord eller inte, är han nog för evigt dömd av folket, det kan jag ganska lätt läsa av här på forumet.

Det kvittar vad han döms till. Alla normalt begåvade begriper att detta är ett planerat mord. Mycket som stämmer överens med dockan han hade hängt upp.
Citera
2017-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Herbert Einstein... i 100åringen. Där har vi honom, raketmadsen.

Det där med att både stycka liket och att ha koll på att punktera på lämpliga ställen.. då är man påläst och inte nån nybörjare.

LOL, koll, när liket flyter vid stranden efter ett par dagar
Citera
2017-08-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Är verktyg för att stycka en kropp något man vanligtvis skulle behöva på en ubåt eller är det möjligen planerat?
Verktyg specifikt avsedda för att stycka är givetvis inte normal utrustning.

Men nu behövs inte verktyg specifikt avsedda för uppgiften.

En ubåt är inte särskilt viktkänslig i förhållande till t ex ett flygplan. Så det finns ingen anledning att inte ha en välförsedd verktygslåda. Var väl till och med så att man vid uppdateringen av ubåten tillfogade verktygstavla/tavlor.

Yxa t ex känns som märkligt verktyg i en båt helt i stål, men kniv, mattkniv, bågfil, mm är förväntade verktyg. Får de problem vill de kunna göra kabelarbeten, rörarbeten mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Herbert Einstein... i 100åringen. Där har vi honom, raketmadsen.

Det där med att både stycka liket och att ha koll på att punktera på lämpliga ställen.. då är man påläst och inte nån nybörjare.

Men han lyckades ju inte punktera "på lämpliga ställen" eftersom torson flöt upp efter 2 veckor....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
men det är en testdocka , tror det skrivits 100 gånger i tråden , användes bland annat när dom testa raketen och så.

Och då brukar man sätta ögonbindel på, klä den i kedja & hänga upp den, när den inte används alltså? Nä, skulle inte tro det är ett normalt förfarande.

Edit: Dessutom var benen kapade på samma ställe som på KW & bägge hade kedja. Slump? Nä, självklart inte!
Citera
2017-08-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det kvittar vad han döms till. Alla normalt begåvade begriper att detta är ett planerat mord. Mycket som stämmer överens med dockan han hade hängt upp.

Om det var planerat var det uselt genomfört. Jag kan inte se något alls som tyder på att det var planerat. Blod i ubåten, höll på att krocka med ett lastfartyg, var tvungen att sänka ubåten etc. etc.

Det mest sannolika är att det var ett infall, något som inträffade i stunden. Sedan tvingades PM hitta på en story, som han därefter ändrade.
Citera
2017-08-23, 23:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Sluta leta fel på offret! Detta mord var planerat.

Mycket dåligt planerat i så fall - om det var planerat. Han förefaller att ha handlat i panik. Misstag på misstag. Och han har ändrat sin berättelse flera gånger.

Det är möjligt att han hade sjuka sexuella fantasier, men tankarna att göra något galet måste i så fall ha uppstått just då i ubåten.

Ett annat alternativ är att han ville åka fast. Då blir detta ännu underligare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Är det bara min inbillning eller ser han ut att ha små sår på händerna här:

https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/08/nintchdbpict000345252731.jpg?strip=all&w=640&quali ty=100

Sår som han sedan lite snyggt döljer för polisen här:

http://www.abc.net.au/news/image/8803944-3x2-700x467.jpg
Ser ut som sår - men jag gissar att om du skulle analysera bilder bakåt i tiden skulle du kunna hitta en hel massa bilder med mindre sår. Finns nog risk att skrapa knogar mm varje gång man klättrar ner i ubåten.

Men självfallet finns det fina möjligheter att han arbetat på egen hand om han styckat nere i en trång ubåt, med den utrustning han hittat där. Och rimligen utan att ha erfarenhet från styckning av bytesdjur.
Citera
Medlem
Citat:
Och då brukar man sätta ögonbindel på, klä den i kedja & hänga upp den, när den inte används alltså? Nä, skulle inte tro det är ett normalt förfarande.

Edit: Dessutom var benen kapade på samma ställe som på KW & bägge hade kedja. Slump? Nä, självklart inte!

inte vet väl jag vad man brukar göra, nu tror jag ju dock inte han var ensam i dom lokalerna så tror nog någon annan hade börjat ifrågasätta hans idéer med dockan om det var något konstigt över det beteendet
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han ville ha henne vad jag förstått.

Tror det ligger lite psykologi i det där med kön kopplat till försvarsadvokat.
Om en man misstänks/åtalas för ett bestialiskt brott mot en kvinna så stärks trovärdigheten mer hos GM om även försvararen är av kvinnokön.
Det har jag inga belägg för, bara min "gut feeling"
Citera
2017-08-23, 23:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Sluta leta fel på offret! Detta mord var planerat. I tråden finns länk till en film där GM har en naken docka med kedja runt & avhuggna ben, på samma ställe som på KW. Han har också vetat att han skulle göra hål i kroppen för att den inte skulle flyta upp & har haft verktyg & kedja i ubåten m.m. Skulle inte förvåna mig om han före turen med KW tömt ubåten på massa prylar för att inte mista allt när han sänker den i havet. GM påminner mer & mer om mördaren som mördade Lisa i Kinnekulle. Madsen har länge haft en fantasi om detta som han nu gjort verklighet av, det visar bland annat dockan. Vem skulle ha en sån docka liksom? Ingen normal människa i alla fall!

Det fetade: ja de flesta fordonsutvecklare som vill se och mäta påverkan av kollisioner m. m. Försäkringsbolagen har väl också dem. Projektet syftade väl bl. a. att försöka konstruera en raket med kapsel som kunde transportera en människa.
Citera
2017-08-23, 23:15
Medlem
Citat:

Normalbegåvade läser på lite om "dockan", istället för att känslomässigt springa till förhastade slutsatser, kryddad med livlig fantasi.

Jag ska inte fråga dig varför du anser att det är ett planerat mord, för det kommer du inte att kunna visa på ett strukturerat sätt i dagsläget, om du inte tillhör Köpenhamns-polisen, som kanske har lite mer fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in