2017-08-23, 22:55
Medlem
Sunimods avatar
Till sina barn säger man, ta inte emot godis från okända farbröder.
Till sin yngre döttrar säger man att gå inte genom den mörka parken.
Och till sina vuxna kvinnor, åk inte hemmabyggd ubåt med okända män.

Varför finns inte dödsstraff?

Kim styckad och slängd i havet. Så fruktansvärt, så fel så otroligt fel.
Den djävulen har även skändat kroppen genom styckning och punktering för att dölja sitt djävulska brott.
Hade det varit min dotter hade jag flått helvetet levande och stoppat honom i syrabad där han fått lida helvetets kval.
Citera
2017-08-23, 22:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Beror helt på vad Danmark har för dårkriterier för tillfället. För ca 30 år sedan så dömdes 9/10 mördare (mord/dråp) till rättspsykiatrisk vård. Idag är siffran det omvända, 1/10 döms till rättspsykiatrisk vård. Inte så att de som dömts blivit friskare eller att man ändrat lagen, läkarna gör bara mer strikta bedömningar idag.

Hans invändning om begravning i havet är
inte så löjlig som man kan tro om syftet är att undvika att bli åtalad för brott mot griftefriden (dansk motsvarighet). Ett fartygsbefäl får lagligen begrava avlidna till havs. I det här fallet får han dock svårt att hävda detta av flera skäl; ett är att han befann sig nära land och inte på något världshav, han kunde bara åkt in till land.

Har ett fartygsbefäl rätt att till sjöss begrava en människa hen själv tagit livet av?
Ingår delning av kropp i begravningsritualen till sjöss för fartygsbefäl?
Citera
2017-08-23, 22:57
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Hon kanske konfronterat honom tidigare med uppgifter som han förnekat och trott att det varit överspelat. I själva verket kanske den första konfrontationen (som eventuellt skett via e-post) satte bollen i rullning?

Jag har ingen aning, men denna historia är så bisarr att det är omöjligt att inte spekulera.

Ja med Raket Madsen inblandad så ska man inte utesluta något...

Det enda jag kan se som kunnat få PM att tända till var om KW tagit upp de röriga ägarförhållandena till u-båten och de rättsprocesser som omger den? Men man märker kvick som journalist om man så att säga "trampar" in på fel ämne. Story skulle ju inte vara ett gräv reportage utan ett porträtt av en udda person som bygger raketer och u-båtar och är försedd med en grandios självbild.

Han kanske insåg att han skulle framstå som en dåre i reportaget och inte som Alfred Einstein och snedtände för det?
Citera
2017-08-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon har varit delägare i advokatbyrån ett år. Hon har jobbat där dessförinnan något år, och därinnan var hon åklagare. Det är lite msgstarkt att kalla det för "gröngöling"
Svårt att svänga från åklagare till försvarare. Att lära sig söka efter förmildrande omständigheter är knepigare än att försöka sätta dit nån.
Citera
2017-08-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hon kan ju ha kåtat upp honom med sina sexskämt under resans så att det till slut var omöjligt för honom att behärska sig. När de väl lämnade ytan så vaknade vilddjuret inom honom.
Tror inte det.

Om KW var åtminstone lite intelligent så körde hon snuskiga skämt med sina kompisar och växlade över och var 100% seriös när hon var på jobb. Icke PK skämt har en förmåga att ställa till det rätt rejält i yrkeslivet.
Citera
2017-08-23, 23:00
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägg ner.
en person som styckar kan nog ha ett egensinnigt motiv såsom konsekvenser av intervjufrågor
Citera
2017-08-23, 23:00
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep

Det enda jag kan se som kunnat få PM att tända till var om KW tagit upp de röriga ägarförhållandena till u-båten och de rättsprocesser som omger den? Men man märker kvick som journalist om man så att säga "trampar" in på fel ämne. Story skulle ju inte vara ett gräv reportage utan ett porträtt av en udda person som bygger raketer och u-båtar och är försedd med en grandios självbild.

Han kanske insåg att han skulle framstå som en dåre i reportaget och inte som Alfred Einstein och snedtände för det?

Absolut. Allt är möjligt. Jag tror lösningen på varför det gick som det gick finns i KW's research kring PM. Han har säkert nåt skit på sig från tidigare. Det kan handla om sexuella böjelser eller mörkare saker. Hon är enligt de flesta bedömare duktig på att gräva och kanske stötte på ett scoop. Kanske insåg hon inte själv hur stort det var när hon konfronterade honom om det?

Jag hoppas verkligen vi får sanningen i detta fall; för hennes skull också.
Citera
2017-08-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep

Albert - det är intressant att ni försöker komma på olika motiv - till att stycka en kropp.
Citera
2017-08-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Tror inte det.

Om KW var åtminstone lite intelligent så körde hon snuskiga skämt med sina kompisar och växlade över och var 100% seriös när hon var på jobb. Icke PK skämt har en förmåga att ställa till det rätt rejält i yrkeslivet.
Precis. Man får rykte om sig som oseriös. Till slut är du körd. Man måste kunna föra sig bland alla sorters människor om man jobbar inom media. Dit hör definitivt inte sexskämt eller ironiska kommentarer. Diplomati handlar det om.
Citera
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PM befann sig inte på Atlanten, inte ens i närheten. Din frågeställning är knappast relevant.

I Kögebukten har PM ingen begravningsrätt, sannolikt ingen annan befälhavare heller om inte mycket speciella omständigheter råder.

Lägg ner.
Kan du inte läsa? Jag har ju skrivit att ett sådant förfarande sannolikt inte skulle godtas eftersom han var så nära land. Du påstod att en befälhavare på fartyg aldrig har en sådan rätt och jag visade att ditt påstående är orimligt.

Suck it up din förlorare!
Citera
Avstängd
scips avatar
Submarine butcher in the bav.

Det låterju nästan som han den där dexter.
Citera
2017-08-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Och i så fall ute till vadå? Tror inte någon vill ha med honom att göra i fortsättningen.......

Om du bara visste hur många kvinnor det är som står i kö för en känd mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in