2017-08-23, 21:18
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skrev jag det? Du måste vara full.

Klart den hänger i en vinch eller liknande då den troligen väger som en vuxen människa och man ska flytta den i verkstaden.

Herregud.

Och hur förklarar du ögonbindeln då? (såg inte själv om den hade det, men tydligen)
Citera
2017-08-23, 21:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jo, det är anmärkningsvärt, för ingen normal människa skulle förvara den på det sättet. Den hänger där i kedjor därför att han njuter av att se krocktest-dockan på det sättet. Annars skulle han förvara den på ett annat sätt.

Jaha okej. Du vet mer än mig. Jag tänkte mig att den flyttas på det sättet då den väger som satan. Men kan ha fel.

Han har hängt upp den och smiskat den och övat styckmord då.
Citera
Medlem
Citat:
Ser inga sår? Ett litet märke på en handen.

Däremot är det lite otäckt se dom och tänka att dom händerna styckade en kvinna några timmar tidigare.

För mig ser det ut som flera mindre sår på handen, ett sår vid näsan och ett invid ögat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hon kan ju ha kåtat upp honom med sina sexskämt under resans så att det till slut var omöjligt för honom att behärska sig. När de väl lämnade ytan så vaknade vilddjuret inom honom.
Tror du inte att man skämtar mera hämningslöst/fräckt tillsammans med ens vänner än när man är ute på seriöst arbets-uppdrag??
Arbetar man som hon gjort så har hon nog kontroll på sitt eget uppförande/beteende,
det här är en ung kvinna, som tidigare vistats i konstiga miljöer.
Att skämta hemma i tryggheten med sina vänner -och släppa loss- så gör vi väl alla.
Olyckligt -att den chockade kamraten/väninnan uttalat sig,
hennes spontana beskrivning om Kim som spontan och
rolig med fräcka skämt, kan bli helt sönder-tolkade av de som inte kände Kim.
Jag avskyr sådana här intervjuer när personer som precis har mist sin vän -får komma till tals
det blir bara så fel.
Varför kan inte reportrarna bara hålla sig till sakfrågor. Inte en massa känslomässiga beskrivningar, i detta läge.
OM några månader när anhöriga kommit till sans, då borde reportrarna göra sina intervjuer, inte i detta chock stadium.
Senast redigerad av moshes 2017-08-23 kl. 21:40.
Citera
2017-08-23, 21:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Och hur förklarar du ögonbindeln då? (såg inte själv om den hade det, men tydligen)

Har inte heller sett någon ögonbindel. Men kan ha missat det. Det vore lite humor om den har ögonbindel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tror där är en liten ståplats brevid röret ner som är i diametern som skribenten du citerade angav.

Precis. Stod något om det i någon artikel där en av ubåtsbyggarna uttalade sig. Det torn där de står i på bilderna är större än själva 'hålet' man måste klättra ned genom för att ta sig in i ubåten (4m stege om jag inte missminner mig), runtom är som en platå man kan stå på.
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Skrev jag det? Du måste vara full.

Klart den hänger i en vinch eller liknande då den troligen väger som en vuxen människa och man ska flytta den i verkstaden.

Herregud.

Och ögonbindeln är till för att dockan har höjdskräck?
Citera
2017-08-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Förstår inte heller, har också sett video då de är minst 3 stycken som står i tornet.

en ubåt består av 2 delar - det man ser på ytan - och sen en "tank" innanför sjäva det man ser - för att komma ner i tanken måste man passera ett smalt rör med en maximal diameter om 60 cm...
Citera
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spekuleras om livstid och annat.

Med tanke på att det som PM har gjort kan betraktas som sinnessjukt så är mitt tips rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning (dansk motsvarighet)

I praktiken livstid i så fall.

Begrava i havet.
Beror helt på vad Danmark har för dårkriterier för tillfället. För ca 30 år sedan så dömdes 9/10 mördare (mord/dråp) till rättspsykiatrisk vård. Idag är siffran det omvända, 1/10 döms till rättspsykiatrisk vård. Inte så att de som dömts blivit friskare eller att man ändrat lagen, läkarna gör bara mer strikta bedömningar idag.

Hans invändning om begravning i havet är
inte så löjlig som man kan tro om syftet är att undvika att bli åtalad för brott mot griftefriden (dansk motsvarighet). Ett fartygsbefäl får lagligen begrava avlidna till havs. I det här fallet får han dock svårt att hävda detta av flera skäl; ett är att han befann sig nära land och inte på något världshav, han kunde bara åkt in till land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hon ville ju ha en exklusiv intervju på hans ubåt förmodligen. Annars hade reportaget blivit mindre intressant. Sjukt osannolikt dock att intervjuobjektet visade sig vara en galen styckmördare.
Kanske hade hon redan mött honom i fabriken/hamnen-en psykopat är ju duktig på att dupera/göra ett gott intryck. Danska polisen utreder nu förresten även om Madsen kan ha kopplingar till andra mord/styckmord.

Absolut. Men resan skulle ju ha kunnat bli otroligt obehaglig även om hon slapp bli styckmördad..

Bara att vistas där tillsammans med honom om han exempelvis fick psykbrott. Eller gjorde närmanden - oavsett att man kom ut med livet i behåll. Eller skadade en när han fick psykbrott oavsett om det "inte var meningen"..

När det gäller duperingen då borde inte en människa som har för avsikt att rota i det hela vara så lättduperad. Annars kommer hon ju aldrig att kunna avslöja något.

Jag har svårt att förstå "manipuleringen" när vi redan nu VET att det finns massor av folk som kan berätta när han har betett sig riktigt illa. Alltså inte bara ett bittert ex utan massor med gubbar som har jobbat ihop med honom och blivit avskräckta.
Citera
Medlem
MegaLomanis avatar
Det har diskuterats en del om hur man skall klassificera styckningen.
Det kan givetvis vara transportstyckning, även om det inte helt följer LGW's styckningschema.
Jag menar, så mycket mer lätthanterlig blir inte kroppen av att man avlägsnar huvud, armar och underben, eller hur?

Enligt min mening talar det mer för att avlägsna delar för att försvåra identifiering och utredning av dödsorsak.

Före DNA-eran gällde det ju att få bort huvud och händer för att försvåra identifieringen. Om kroppen hade legat länge i vattnet, tror jag att DNA-identifiering blivit svårare. En skalle med tänder hade nog varit bra att ha i det läget.
I varje fall tycker jag att "offensiv styckning" verkar minst sannolikt. Skulle det inte i så fall vara mer fråga om att skära sönder vissa delar, bröst, könsorgan t ex?

Det här verkar ju symmetriskt och ha ett någorlunda rationellt syfte.
Citera
2017-08-23, 21:22
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Precis. Stod något om det i någon artikel där en av ubåtsbyggarna uttalade sig. Det torn där de står i på bilderna är större än själva 'hålet' man måste klättra ned genom för att ta sig in i ubåten (4m stege om jag inte missminner mig), runtom är som en platå man kan stå på.

4m stege? Bra högt ändå. Kan KW ha halkat ner och slagit ihjäl sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in