2017-08-23, 20:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
16 eller inte. Man kan fortfarande mörda en människa vid 16. Jag liptror herr Madsen har en liten problematik då det gäller det motsatta könet. Vad tror ni??

Ja, och kanske uppfostrad till det i någon mån. Han fick väl bara träffa modern en gång om året. Danmark är ju nu inte ett jättestort land heller, så det var knappast praktiska skäl bakom det.
Citera
2017-08-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den som gillar BDSM kan också ta för sig med våld enligt samma mekanismer som gäller för vaniljvåldtäkter.

Inte alls osannolikt att PM har ägnat sig åt att få utlopp för sadistiska behov. Således är S/M relevant.

Jag föreslår att du tar på dig en gagball och lugnar ner dig.

Det är stor skillnad mellan personer som bär på dolda sexual-sadiska behov,
och de personer som utövar S/M i frivilliga "lekar".
Sexual-sadisten erkänner inte att hans behov är sadism- hen återfinns bland vissa mördare.
Vi använder inte uttrycket sexual-sadism ofta i Sverige-men jag tänker att Engla-och Hörby-Helen morden nog var ett sådana fall. (Och Kinnekulle-mordet när han hängde flickan.)
Men styckningsmord kan vara sexuell sadism. JAg vill inte påstå att så är fallet, ännu
-vi vet ingenting om Madsens tillvägagångsätt.
Senast redigerad av moshes 2017-08-23 kl. 21:04.
Citera
2017-08-23, 20:52
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Hoppas hennes huvud hittas också (känns inte bra att skriva det).

Jag tror fan han äter lite på sina offer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tror man detta är ett planerat mord eller att PM är en seriemördare så måste man vara efterbliven.

Detta är ett dåd som begåtts spontant annars hade det funnits 700 bättre möjligheter höra det annorlunda.
Jo, det är väldigt taffligt planerat om det är gjort av en seriemördare. Skulle han planerat mordet så borde han ju tagit hönsnät och riktiga vikter med sig t ex. Och planerade han styckning så borde han ju även där gjort förberedelser.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nej alltså, han var 16 år när det mordet skedde. Det hände för jättemånga år sedan.

Skönt att dom hittat en kropp och vet att det är hon iallafall. På tok för många människor som bara försvinner och aldrig återfinns.

Hittills har man ju bara hittat en bål av Wall vilket antagligen inte ger samma sköna känsla hos föräldrarna som det ger hos dig Pyro860. Ett tips - Styckade kroppar brukar inte vanligtvis Pyro860 ge någon skön känsla hos anhöriga och släktingar.
Citera
2017-08-23, 20:53
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sa att mobilen låg nere i båten när polisen frågade honom. Så troligen har de hittat den. Eller så ljög han och den ligger nånstans i Öresund.

Jaha, jag har för mig att han sa sig "tappat" den i samband med "förlisningen"?

Om han gjorde sig av med den bör det funnits en anledning.

Sökningar på nätet?
Konversation med komprometterande innehåll?
Konversation med Kim, inte sms utan i någon app?
Bilder?
Spårning av båtens färdväg?
Citera
2017-08-23, 20:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det är ju helt irrelevant att spekulera i vad som är teoretiskt möjligt! Tycker du inte? Det är väl vad som är mest troligt som är relevant?? Teoretiskt möjligt innefattar allt. hon kan ha sugits in i ett svart hål och sen spottats ut igen efter att ha blivit stycka i delar av multidimensionell varelse. Teoretiskt möjligt men är det relevant?

Det vore väl ändå det vi gör här inne? Snackar om vad han kan ha gjort/inte gjort osv.
Citera
2017-08-23, 20:54
Medlem
Hade Kim många syskon
Citera
2017-08-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag vet inget om detta men jag antar du med dina jaktkamrater har diskuterat och övat väldigt mycket på hur man styckar upp en människokropp. Jag själv som inte är människojägare tror att det krävs en aning ganska mer än en hyfsad kniv för att stycka upp en människa.

Tror kanske att det krävs lite speciella hjärnvågor för att köra ett styckarrace a la Madsen!

Jag är ledsen att göra dig besviken men även en människa är ett djur, anatomin skiljer sig inte så dramatiskt från en hjort/älg/vildsvin/annat jaktbart vilt när det gäller just styckning. Att såga genom ben är jobbigt och onödigt, man angriper därför lämpligast lederna som håller ihop skelettdelar främst med mjukdelar som är lättare att ta sig igenom (och därför även ofta föremål för diverse idrotts-/vardagsskador helt utan inslag av yxor, sågar och svärd)
Citera
2017-08-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hade Kim många syskon

En bror
Citera
2017-08-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/kvallsposten/kims-kompis-om-saknaden/

Kompisen säger här, att Kim hade den utan konkurrens mest opassande humor man kan ha. "opassande" - det är troligen sexuella skämt, vad skulle det annars vara? (Judeskämt, blondinskämt och liknande skulle inte en PK-feminist dra.) Kan hon ha dragit ett sexuellt skämt som M inte förstått var ett skämt, om det nu är sant att han har Asperger?

Hon kan ju ha kåtat upp honom med sina sexskämt under resans så att det till slut var omöjligt för honom att behärska sig. När de väl lämnade ytan så vaknade vilddjuret inom honom.
Citera
2017-08-23, 20:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det är nästan 30 år sedan det mordet och PM var 16 år gammal vid tillfället.

Teorierna om att han skulle gjort detta förut köper jag inte. Har man planerat detta mordet så väljer man knappast Kim som är journalist och har familjen på piren och man hade heller inte fäst lite metall i kroppen för att få den att sjunka.

Kan jag komma på bättre metoder här och nu så hade "Seriemördar-Peter" gjort det också.

Jag tror knappast att Ubåts-Madsen aldrig har planerat (mord-)saker med det motsatta könet utan det handlar nog mer att kvinno-kontakten bara blir så katastrofalt fel, vilket leder till ett lik och styckningsbeslut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in