2017-08-23, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Transportstyckning var det inte heller.

Men 60 kg, är det så jäkla tungt som vissa vill få det att låta? Är man normalt funtad så gör man ju allt för att försöka få upp liket utan att behöva stycka.

Förmodligen så styckade han henne för att minimera risken att bli upptäckt. Lufthålen han gjorde i torson stärker bara den tesen.

Nej 60 kilo är inte så mycket. Jag körde hinderbana en gång på sån där "bootcamp" och då var det bland annat ett moment där man skulle springa upp och ner för trappor med en polare sittandes på ryggen och massa andra övningar. De matchade paren så man bägge vägde ungefär lika. Hade PM bara ett rep så skulle det inte vara några problem att fira upp henne 3 meter. Spelar ju ingen roll om en kropp är "otymplig", den dinglar ju efter raklång om han bundit i händer eller fötter.
Citera
2017-08-23, 17:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När larmade KW's pojkvän polisen?

Hur lång tid var det sagt att PM och KW skulle vara ute med ubåten? Gick det lång tid efter det att de skulle vara tillbaka innan han larmade, eller var det något annat som gjorde att han hade anledning att bli orolig? Kanske fick KW iväg ett sms ändå. Och var befann sig denne pojkvän under seglatsen, i Sverige, i Danmark eller på annan plats på jorden?

Jag tror larmet kom på natten. Hon skulle ju bara vara borta 2 timmar eller nåt. Från början fanns ingen oro för ett övergrepp. Man befarade istället att ubåten sjunkit och båda var döda eftersom KW inte dykt upp den tid hon skulle komma.

Sms går inte att skicka inne i ubåten. Möjligtvis från tornet.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-23 kl. 17:44.
Citera
2017-08-23, 17:37
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Nej 60 kilo är inte så mycket. Jag körde hinderbana en gång på sån där "bootcamp" och då var det bland annat ett moment där man skulle springa upp och ner för trappor med en polare sittandes på ryggen och massa andra övningar. De matchade paren så man bägge vägde ungefär lika. Hade PM bara ett rep så skulle det inte vara några problem att fira upp henne 3 meter. Spelar ju ingen roll om en kropp är "otymplig", den dinglar ju efter raklång om han bundit i händer eller fötter.
Händer och fötter var troligen "bortstyckade" Det var osmart om han skulle dra upp henne genon någon av luckorna.
Citera
2017-08-23, 17:37
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vem vet egentligen. Att stycka människor borde vara en ganska ovanlig aktivitet som kräver lite speciell personlighet och insikter. Jag kan tänka mig att Madsen har gjort detta någon gång tidigare då saker har fallit fel med en av det motsatta könet med dödlig utgång. Sedan att det går 16 år emellan tror jag inte behöver betyda att han inte har gjort det.

Det är nästan 30 år sedan det mordet och PM var 16 år gammal vid tillfället.

Teorierna om att han skulle gjort detta förut köper jag inte. Har man planerat detta mordet så väljer man knappast Kim som är journalist och har familjen på piren och man hade heller inte fäst lite metall i kroppen för att få den att sjunka.

Kan jag komma på bättre metoder här och nu så hade "Seriemördar-Peter" gjort det också.
Citera
2017-08-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Olycka håller inte längre. Har väl aldrig gjort det heller fast hon skulle dumpats hel ner i sjön. Ingen styckar ett lik för en olyckas skull. Hur kan man ens ligga nära en olycka med en styckad kropp? Vilken vals skulle man kunna dra med utgångsläge olycka för att få ihop detta?

Varför inte?
Varför kan man inte tänka i nya banor om dödsorsak? Ber om ursäkt om det här redan har varit uppe till diskussion. Mina funderingar: Det verkar som att ingen tagit upp möjligheten att KW dött av en överdos. Alla har sett Pulp Fiction. Där kunde man lära sig hur lätt det kan bli fel när nån drar en lina i tron att det är kokain, när det i själva verket råkade vara rent heroin. Den gången var det nära ögat för Uma Thurmans rollfigur Mia Wallace.
Polisen i DK har väl inte försäkrat att kvarlämningarna efter KW är narkotikafria? Jag är medveten om att dessa ev analyser inte är klara, men jag har inte hört att man berättat om att prover är tagna för att utesluta den olycksorsaken, ledande till ett dödsfall. Ett alldeles onödigt dödsfall.

Läs gärna vad 'sno' skriver i inlägget #12098. Man har generellt beskrivit KW som en duktig journalist. Tidigt ifrågasatte jag hennes omdöme och beslut att ge sig ut på den här seglatsen. Alla i denna tråd, man som kvinna, har med bara några knapptryckningar kunnat få en tydlig bild av Raket-Madsen. Han är lynnig, impulsiv och därmed potentiellt farlig för sin omgivning. KW kanske struntade i research? Oförlåtligt i så fall. Alternativt: Kanske gjorde KW en omsorgsfull research, men bestämde sig för att inte bry sig om allt det varningsflaggiga kring denne kontrollfreak som finns öppet på nätet? Oavsett hur KW tänkte, så kan hon ju knappast inbillat sig att hon ute på sjön -eller på havets botten inne i ubåten- skulle få till ett scoop om Raket-Madsen, för han är ju en mycket publik person. Det enda man inte visste om honom det är att han kan tänka sig att utföra en styckning av en kvinnokropp.
KW kan sägas postumt och helt oavsiktligt ha skapat ett scoop: KW gjorde Raket-Madsen till en kvinnokroppsstyckare. Det är inte trevligt att nu lägga lite skuld på KW:s pojkvän, men jag undrar vad det där är för en person. Var han bekväm med att låta KW åka ut med Raket-Madsen på en kvällstur? Tyckte han inte att flickvännen KW borde ha sett till att ta med sig en fotograf eller väninna på en sån här reportageresa? Ville pojkvännen visa sig vara generös och inte kringskära KW:s liv? Hade KW kritiserat pojkvännen för att vara kontrollerande om denne hade sagt att han inte gillade att hon gav sig ut på en månskenstur med en excentriker som Raket-Madsen?
Jag har som synes en hel del frågor -och NB! så har jag inte påstått att KW var intresserad av att använda droger, utan testar bara en vinkel.
Citera
2017-08-23, 17:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror larmet kom på natten. Hon skulle ju bara vara borta 2 timmar eller nåt. Från början fanns ingen oro för ett övergrepp. Man befarade istället att ubåten sjunkit och båda var döda eftersom KW inte dykt upp den tid hon skulle komma.

Sms går inte att skicka inne i ubåten. Möjligtvis från tornet.

Ja från tornet lär det ju gå, eftersom man är utomhus. Bara det finns signal så.

Är du säker på att det var det man befarade, att ubåten kapsejsat, och att övergrepp inte fanns med i resonemangen hos polisen?

Om så så finns det ingen anledning att tro att något sms eller telefonsamtal förekom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Facebooks sidorna för hans Rumlaboratorium och för hans stödgrupp går inte att nå längre....

https://www.facebook.com/rml.spacelab/

https://www.facebook.com/RaketMadsenStottegruppe/

Stödgruppen skulle väl läggas ner?
UC3 Nautilus är aktivt. Jag är medlem där. Men där händer inte så mycket. De ligger väldigt lågt och jiddrar inte runt som här. Bra människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/a55e02c2-5378-48ba-bc16-27133e7d9ce1?fit=crop&h=733&w=1100&a2ee600d
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/1c27d023-831d-4c84-8923-daaa85187ba8?fit=crop&h=733&w=1100&b1e97fee
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/08/11/12/4329AC1A00000578-0-image-a-2_1502450898707.jpg
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/84191af9-9f7f-43fd-9dbc-f4e0921aaedf?fit=crop&h=733&w=1100&2e2293a8
http://cached-images.bonnier.news/cms30/UploadedImages/2017/8/12/93739981-247c-4a25-a7d3-f33501649a2d/original.jpg?interpolation=lanczos-none&downsize=636:*&output-quality=80&output-format=jpeg

https://www.youtube.com/watch?v=fAyY-pISWKY

Är det PM:s fru med i denna filmsnutt (2:07 och framåt en bit)?

https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo
Citera
2017-08-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras

Hur är det viktigt om hon styckades på däck eller i ubåten? Rättare sagt : Hur är det kriminologiskt viktigt om han transporterade upp kroppen hel på däck? Det är något viktigt jag kan bara inte sätta fingret på det.

Vi vet ju att polisen har hittat hennes stelnade blod inne i fartyget.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Mycket insiktsfullt skrivet.

Vi vet ganska väl hur t.ex Marockobarn beter sig i Sverige och IS-barn i MENA.

16 år är ingen garanti för oskuldsfullhet.

Framför allt känns det som att Madsen har "hemfallit" åt en åtgärd som han tidigare har provat och som har gjort att han klarade sig tidigare från misstanke/åtal!
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Polisen misstänker även att PM mördat och styckat den Japanska turisten (22) åriga Kazuko Toyonaga som hittades styckad i plastpåsar 1986 i Köpenhamns hamn. . ..

På sannolika skäl eller skäligen misstänkt?
Citera
2017-08-23, 17:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Så var står vi nu då?
Det verkar finnas en del paralleller till Linda Chen / Mats Alm-fallet;
Ännu har man inte hittat så mycket av kroppen att man kan bestämma dödsorsaken,
å andra sidan är styckningen ingen naturlig följd av någon olycka.
Det finns inte något utrymme för någon annan gärningsman,
så det som gjorts är gjort av PM och ingen annan.

Nu gäller Dansk rätt, men det kanske kan bli som för Alm,
han fälls inte för mordet, men för styckningen.
Naturligtvis återstår att pussla ihop vad som verkligen hände.
Alm/Chen-fallet var ett rättshaveri, en skandal.
Rätten har grovt missuppfattat vad "rimligt" tvivel innebär. Skulle den domen vara vägledande så kan folk skylla på UFOs eller vad som helst och klara sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in