Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Olycka håller inte längre. Har väl aldrig gjort det heller fast hon skulle dumpats hel ner i sjön. Ingen styckar ett lik för en olyckas skull. Hur kan man ens ligga nära en olycka med en styckad kropp? Vilken vals skulle man kunna dra med utgångsläge olycka för att få ihop detta?
Varför inte?
Varför kan man inte tänka i nya banor om dödsorsak? Ber om ursäkt om det här redan har varit uppe till diskussion. Mina funderingar: Det verkar som att ingen tagit upp möjligheten att KW dött av en överdos. Alla har sett Pulp Fiction. Där kunde man lära sig hur lätt det kan bli fel när nån drar en lina i tron att det är kokain, när det i själva verket råkade vara rent heroin. Den gången var det nära ögat för Uma Thurmans rollfigur Mia Wallace.
Polisen i DK har väl inte försäkrat att kvarlämningarna efter KW är narkotikafria? Jag är medveten om att dessa ev analyser inte är klara, men jag har inte hört att man berättat om att prover är tagna för att utesluta den olycksorsaken, ledande till ett dödsfall. Ett alldeles onödigt dödsfall.
Läs gärna vad '
sno' skriver i inlägget #12098. Man har generellt beskrivit KW som en duktig journalist. Tidigt ifrågasatte jag hennes omdöme och beslut att ge sig ut på den här seglatsen. Alla i denna tråd, man som kvinna, har med bara några knapptryckningar kunnat få en tydlig bild av Raket-Madsen. Han är lynnig, impulsiv och därmed potentiellt farlig för sin omgivning. KW kanske struntade i research? Oförlåtligt i så fall. Alternativt: Kanske gjorde KW en omsorgsfull research, men bestämde sig för att inte bry sig om allt det varningsflaggiga kring denne kontrollfreak som finns öppet på nätet? Oavsett hur KW tänkte, så kan hon ju knappast inbillat sig att hon ute på sjön -eller på havets botten inne i ubåten- skulle få till ett scoop om Raket-Madsen, för han är ju en mycket publik person. Det enda man inte visste om honom det är att han kan tänka sig att utföra en styckning av en kvinnokropp.
KW kan sägas postumt och helt oavsiktligt ha skapat ett scoop: KW gjorde Raket-Madsen till en kvinnokroppsstyckare. Det är inte trevligt att nu lägga lite skuld på KW:s pojkvän, men jag undrar vad det där är för en person. Var han bekväm med att låta KW åka ut med Raket-Madsen på en kvällstur? Tyckte han inte att flickvännen KW borde ha sett till att ta med sig en fotograf eller väninna på en sån här reportageresa? Ville pojkvännen visa sig vara generös och inte kringskära KW:s liv? Hade KW kritiserat pojkvännen för att vara kontrollerande om denne hade sagt att han inte gillade att hon gav sig ut på en månskenstur med en excentriker som Raket-Madsen?
Jag har som synes en hel del frågor -och NB! så har jag
inte påstått att KW var intresserad av att använda droger, utan testar bara en vinkel.