2017-08-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Men det borde inte vara några större problem att få upp en kropp på uppskattningsvis 60 kilo. Visst det är trångt i tornet på ubåten... Men det räcker ju att man har ett rep, binder det om händer eller fötter, och så en ögla i andra änden som man trär över axlarna på sig själv. Eller så drar man öglan kring midjan på sig själv. Kroppen dinglar så att säga efter. Inga som helst problem att dra upp 60 kilo extra med hjälp av både ben och armmuskler om man klättrar på en stege. Har man inget rep kan man ju riva remsor av kläder mm.
Med 56 cm rör att klättra igenom så får du inte fullt utnyttjande av dina muskler. Håller du just på att återhämta dig efter en adrenalinchock så är du dessutom kraftlös och kan ha vilt skakande armar och ben.

Och väntar han för länge så börjar likstelheten infinna sig. Även om det är värst efter 12 timmar så börjar det lång tidigare. Jag kan inte se hur någon skulle lyckas få ut 60 kg spretande kropp genom så litet, vertikalt, rör utan styckning om man väntat för länge.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Japanskan hittades död i november 1986, då var PM 15 år. Sen dröjde det till 1987 innan man identifierat henne - världen var inte lika global på den tiden så det dröjde nog innan pojkvännen/familjen inte fått hem vykort på ett bra tag innan hon rapporterades saknad

Jo, det har jag skrivit flertalet gånger nu att jag är medveten om. Herregud

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hittills har man ju bara hittat en bål av Wall vilket antagligen inte ger samma sköna känsla hos föräldrarna som det ger hos dig Pyro860. Ett tips - Styckade kroppar brukar inte vanligtvis Pyro860 ge någon skön känsla hos anhöriga och släktingar.

Jag försöker bara reda ut att du sa att japanskan dog för sexton år sedan i ett tidigare inlägg och att jag pekar på att siffran sexton korresponderar till Madsens ålder då hon mördades 1986 (vilket i min värld är 31 år sedan i år och inte 16..)

Svår punkt, men hade det inte varit jobbigare om hon var helt spårlöst försvunnen? Detta är ju ett steg mot någon form av upprättelse, inte minst mot vad som faktiskt har hänt. Det i sig kan ju på ett sätt vara skönt, även om det mest sköna i det hela hade varit om alla levt och inte haft ihjäl varandra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hade Kim många syskon
Som jag förstått så har hon en syster och en bror.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Det är stor skillnad mellan personer som bär på dolda sexual-sadiska behov,
och de personer som utövar S/M i frivilliga "lekar".
Sexual-sadisten erkänner inte att hans behov är sadism- hen återfinns bland vissa mördare.
Vi använder inte uttrycket sexual-sadism ofta i Sverige-men jag tänker att Engla-och Hörby-Helen morden nog var ett sådana fall.
Men styckningsmord kan vara sexuell sadism. JAg vill inte påstå att så är fallet, ännu
-vi vet ingenting om Madsens tillvägagångsätt.

Jag tror inte att Madsen har olika typer av Sadism eller SM utan mer ett haveri av känslor samt hur man bemöter det motsatta könet.
Citera
2017-08-23, 20:59
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Där tror jag du träffade helt rätt. Han blev bortvald av sin mamma. Det kan skapa ett enormt kvinnohat. Hur detta yttrar sig kan ske på många olika sätt. Men kinky sex kanske kan vara ett. Att vara hårdhänt mot damer kan vara ett annat. Kvinnoförakt ett tredje. Total respektlöshet och empatilöshet ett fjärde. Men - helt utanför mitt område.

Ja. Och jag förstår inte att inte fler har diskuterat den film från YouTube som nämns i längre bak i denna tråd. Där har han kedjat fast en skyltdocka och hissat upp den i verkstaden. Fruktansvärt. Bara att göra det är ju något som skulle ta emot för en normalt funtad människa, trots att det är en skyltdocka. Lägg därtill det som nämns i kommentaren ovan så faller pusselbitarna på plats.

En störd individ.

Det är förstås inte någon olycka. Händer en olycka ringer man på hjälp. Eller tar sig in till land omgående för att skaffa hjälp. Ingen normal människa bestämmer sig för att stycka kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
En liten praktisk fråga: hur skulle han få upp henne på däck i helt skick? Fråga två: varför skulle han stycka henne om han nu fått upp henne genom tornet? Styckningen är ju med högsta sannolikhet en förflyttningsfråga. Dvs det enda sättet att få upp tösen ur ubåten och sen ner i vattnet.
Det skulle väl i så fall vara om han kände någon form av nöje i själva handlingen. Håller dock med dig om att det mest sannolika är att det rör sig om att han haft svårigheter med att få ut kroppen ur farkosten. Jag har aldrig lyft döda personer men väl medvetslösa. Även personer som inte väger så mycket blir oerhört otympliga och svåra att lyfta, i synnerhet om det ska ske i vertikalt led.
Citera
Medlem
Citat:
Njae - tvivlar. Men eg spelar det ingen roll.

Det finns inspelat på TV2 Danmarks hemsida. Om man inte kan flytande danska kan jag förstå att man som svensk misstar "bund" (botten) för "båd" (båt). I uttal låter de snarlika för en svensk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hade Kim många syskon

En bror.
Citera
2017-08-23, 21:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Törs man hoppas på livstid?

För tidigt att säga. Vi vet inte bevisen. Utan dödsorsak blir det inte livstid törs jag lova. Brott mot griftefriden och han är ute om 2 år.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Precis

En generalrepetition.

Jag pratade med en chefsjägare som menade att det inte behövs motorsågar och specialknivar för att partera en kropp. Om man vet var man ska skära, och det vet man nog om man generalrepeterat på en japanska, behövdes det enligt chefsjägaren ingen monsterkniv.

Jag tror fortfarande att det krävs ett speciellt psyke för att klara av att stycka en annan människa. De flesta av oss har inte detta psyke!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag tror fan han äter lite på sina offer.

Ursäkta? Vad fan. Varför tror du det?
Citera
2017-08-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trams!

Jag kan tänka mig att PM slog eller ströp KW med döden som resultat, fanns inget uppsåt att döda, PM kallar det för olycka.
Nåt sånt är jag inne på också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in