2017-08-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sa att mobilen låg nere i båten när polisen frågade honom. Så troligen har de hittat den. Eller så ljög han och den ligger nånstans i Öresund.

Njae, på havets botten sa han, inte i båten
Citera
2017-08-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
16 eller inte. Man kan fortfarande mörda en människa vid 16. Jag tror herr Madsen har en liten problematik då det gäller det motsatta könet. Vad tror ni??
Där tror jag du träffade helt rätt. Han blev bortvald av sin mamma. Det kan skapa ett enormt kvinnohat. Hur detta yttrar sig kan ske på många olika sätt. Men kinky sex kanske kan vara ett. Att vara hårdhänt mot damer kan vara ett annat. Kvinnoförakt ett tredje. Total respektlöshet och empatilöshet ett fjärde. Men - helt utanför mitt område.
Citera
2017-08-23, 20:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Så du har äntligen ändrat dig nu`? Du fattar äntligen att det inte är en bra idé att plocka upp någon på däck stycka och sen klättra upp igen med delarna?? Halleluja!

Jag har inte en enda gång sagt att jag tror hon styckades någon annan stans än nere i ubåten. Jag har aldrig trott det var en olycka heller.

Jag har sagt att det är teoretiskt möjligt att han gjorde det på däck.

Vad fan är det du inte fattar? Vad som är teoretiskt möjligt och vad jag själv tror är det skillnad på. Stolpskott.
Citera
2017-08-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Njae, på havets botten sa han, inte i båten
Njae - tvivlar. Men eg spelar det ingen roll.
Citera
2017-08-23, 20:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Som jägare vet man att det inte behövs mer än en hyfsad kniv för att stycka en kropp.

Ang mobilerna (bägge har enl vittnen, bildbevis och/eller egen utsaga haft med sig) så sa PM direkt till journalister när han kom iland att hans låg på havets botten, vi kan nog med rimlig säkerhet anta att detsamma gäller KWs

Jag vet inget om detta men jag antar du med dina jaktkamrater har diskuterat och övat väldigt mycket på hur man styckar upp en människokropp. Jag själv som inte är människojägare tror att det krävs en aning ganska mer än en hyfsad kniv för att stycka upp en människa.

Tror kanske att det krävs lite speciella hjärnvågor för att köra ett styckarrace a la Madsen!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
När jag skrev kommentaren om att kroppen var hel hade jag inte hunnit fram till de postningar som korrigerade dansk felöversättning. Utifrån nuvarande information, där vi har ett styckat lik och polisen har hittat graverande spår i ubåten, så höjer jag min bedömning från 80% chans till 99+% chans att PM ville ubåten skulle till botten. Gav mitt svar orgasm?

Jo. Nästan iallafall. Ska tänka på det när jag får orgasm senare.

När polisen gick ut och sa att han sänkte den medvetet hade dom nog bevis. Blodspår eller liknande.
Citera
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Inte så mycket mer än att Peter är lättad att det framkommit. Antagligen på grund av att det är helt i linje med hans tidigare utsagor. Men högst oklart
Nja, det är nog så hans försvar vill få det till.
I mina ögon fiskar de mest bara efter förmildrande omständigheter - PM vill i nuläget inget hellre än att få komma så lindrigt undan som möjligt.
Citera
2017-08-23, 20:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, ganska enkel möjlighet, bland många.

OM det var en olycka, kan en personlighet som PM mycket väl, helt ensam på sjön med ett lik, få för sig att han kommer att få skulden för KW's död ( det hade han nog kanske inte fått, OM det var en olycka, och OM han larmat, med han hade nog åkt på ovarsamhet vad gäller säkerheten ombord, eller liknande).

Nu bestämmer han sig för att försöka ta bort hela olyckan från båten, gör sig av med liket och funderar ut en plan att säga att han släppt av henne på torsdagskvällen. Redan här går det back, och han får då gå till plan B, olycka och "sjöbegravning".........osv.

Kan du rakt ut säga att detta inte är sannolik, så vet du mer än polisen i Köpenhamn.

OBS! Jag säger inte att det är den mest sannolika dödsorsaken, men att olycka finns med.

Trams!

Varför skulle han få skulden och straffas för en olyckshändelse? Nämn en enda typ av olycka som kan tolkas som avsiktligt dödande. Dessutom så ska det bevisas ett och annat.

Oftast svårt nog att bevisa ett mord, ännu svårare om det handlar om en olycka.

Jag kan tänka mig att PM slog eller ströp KW med döden som resultat, fanns inget uppsåt att döda, PM kallar det för olycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jo, men du skrev att den andra mördades för 16 år sedan.

Japanskan hittades död i november 1986, då var PM 15 år. Sen dröjde det till 1987 innan man identifierat henne - världen var inte lika global på den tiden så det dröjde nog innan pojkvännen/familjen inte fått hem vykort på ett bra tag innan hon rapporterades saknad
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har inte en enda gång sagt att jag tror hon styckades någon annan stans än nere i ubåten. Jag har aldrig trott det var en olycka heller.

Jag har sagt att det är teoretiskt möjligt att han gjorde det på däck.

Vad fan är det du inte fattar? Vad som är teoretiskt möjligt och vad jag själv tror är det skillnad på. Stolpskott.

Det är ju helt irrelevant att spekulera i vad som är teoretiskt möjligt! Tycker du inte? Det är väl vad som är mest troligt som är relevant?? Teoretiskt möjligt innefattar allt. hon kan ha sugits in i ett svart hål och sen spottats ut igen efter att ha blivit stycka i delar av multidimensionell varelse. Teoretiskt möjligt men är det relevant?
Citera
2017-08-23, 20:51
Medlem
Hoppas hennes huvud hittas också (känns inte bra att skriva det).
Citera
2017-08-23, 20:51
Medlem
NygammalValss avatar
Törs man hoppas på livstid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in