Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Ja, ganska enkel möjlighet, bland många.
OM det var en olycka, kan en personlighet som PM mycket väl, helt ensam på sjön med ett lik, få för sig att han kommer att få skulden för KW's död ( det hade han nog kanske inte fått, OM det var en olycka, och OM han larmat, med han hade nog åkt på ovarsamhet vad gäller säkerheten ombord, eller liknande).
Nu bestämmer han sig för att försöka ta bort hela olyckan från båten, gör sig av med liket och funderar ut en plan att säga att han släppt av henne på torsdagskvällen. Redan här går det back, och han får då gå till plan B, olycka och "sjöbegravning".........osv.
Kan du rakt ut säga att detta inte är sannolik, så vet du mer än polisen i Köpenhamn.
OBS! Jag säger inte att det är den mest sannolika dödsorsaken, men att olycka finns med.
Trams!
Varför skulle han få skulden och straffas för en olyckshändelse? Nämn en enda typ av olycka som kan tolkas som avsiktligt dödande. Dessutom så ska det bevisas ett och annat.
Oftast svårt nog att bevisa ett mord, ännu svårare om det handlar om en olycka.
Jag kan tänka mig att PM slog eller ströp KW med döden som resultat, fanns inget uppsåt att döda, PM kallar det för olycka.