2017-08-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har jag fel eller? Han KAN ha styckat henne på däck fortfarande. Oavsett vilka personangrepp du kastar ur dig till höger och vänster här inne.
En liten praktisk fråga: hur skulle han få upp henne på däck i helt skick? Fråga två: varför skulle han stycka henne om han nu fått upp henne genom tornet? Styckningen är ju med högsta sannolikhet en förflyttningsfråga. Dvs det enda sättet att få upp tösen ur ubåten och sen ner i vattnet.
Citera
2017-08-23, 20:37
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Har jag fel eller? Han KAN ha styckat henne på däck fortfarande. Oavsett vilka personangrepp du kastar ur dig till höger och vänster här inne.

Ja a du lär ju vara ganska ensam om att tro något dylikt! Du och WhyBack är dom enda som tror på fantasier. Hon styckades i båten. Jag antar att du även tror att det var en olycka?
Citera
2017-08-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du lägger in för snäv betydelse i ordet olycka - olycka är inte begränsat till "oskyldig död".

Att du, jag och en väldans massa andra känner avsmak för styckningar är irrelevant för frågan om exakt hur KW dog. Och det finns en massa sätt hon kan ha dött på som inte är mord men som trots det innefattas av väldigt långa fängelsestraff. Nuvarande rubricering innefattar fängelse upp till 8 år, trots att nuvarande rubricering inte innefattar mord.

Statsadvokaten (åklagaren) kommer naturligtvis att ändra rubriceringen - inom kort.
Citera
2017-08-23, 20:39
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Han klarade inte av att bli nekad av henne så det blev bråk och han mördade henne, styckade henne för att inte bli upptäckt vid dumpningen samt att det blev lättare ta henne genom tornet.

Case closed.

Så du har äntligen ändrat dig nu`? Du fattar äntligen att det inte är en bra idé att plocka upp någon på däck stycka och sen klättra upp igen med delarna?? Halleluja!
Citera
Medlem
Citat:
Hur känner du nu om ubåtens sänkning, tycker du vi kan säga att det inte var en olycka att den sjönk ännu?

Har missat att han sagt att kroppen var hel när han begravde den. Läste något om att det var en misstolkning av danska ordet för hav. Har du källa?
När jag skrev kommentaren om att kroppen var hel hade jag inte hunnit fram till de postningar som korrigerade dansk felöversättning. Utifrån nuvarande information, där vi har ett styckat lik och polisen har hittat graverande spår i ubåten, så höjer jag min bedömning från 80% chans till 99+% chans att PM ville ubåten skulle till botten. Gav mitt svar orgasm?
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
En fråga: Vet någon om det är normalt att ha med verktyg typ sågar/yxor eller liknande på ubåtar? Jag undrar hur det kommer sig att han lyckades stycka kroppen. En vanlig kniv är nog rätt svårt att stycka en kropp med.

Sen gällande dödsorsaker: Det finns väl typ tre alternativ här (skjutvapen tar jag inte med av uppenbara orsaker): strypning/kvävning eller kraftigt våld/trauma mot kropp eller huvud eller
Stickvapen typ kniv. Är det sex inblandat så ligger det närmast till hands med strypning. Är det bråk eller liknande så tror jag på våld utan stickvapen. Får hoppas att det inte är strypning eftersom huvudet saknas. De övriga dödsorsakerna borde nog kunna fastställas vid obduktion tänker jag.

Jag undrar om inte styckningen är utförd med en tigersåg, ström fanns så antingen en nät eller batteridriven

Ska något rör, bult eller dylikt sågas av ombord funkar det inte med en rondell eller gas, det måste vara en "kall" metod med tanke på brand och rökutveckling.

Yxa och fogsvans känns som lite udda verktyg ombord på ett flytetyg ihopsvängt av stål?

Frågor:
Varför gjorde Peter sig av med sin telefon?
Hade Kim med sig en kamera?
Citera
2017-08-23, 20:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om det nu sedermera skulle visa sig att mordet och styckningen av KW är en fantasi som han haft under en längre period (inte omöjligt att fantasierna börjat i tonåren) men inte förrän nu har något triggat igång detta. Utan att säkert veta så tror jag att styckningen troligen är utfört enbart för fantasins skull och har ingenting med transportstyckning att göra. Jag tror att killen har en gravt snedvriden syn på sexualitet. Han tänder på udda saker med inspiration av det morbida, tortyr, S/M mm.

Huruvida han dödat och styckat tidigare kan jag inte svara på men, tror inte det. Detta händelseförlopp -som vi idagsläget tror har skett och det vi fått kännedom om via media och polis, synes vara ett dåligt genomfört arbete för att komma från en person med PM kunskaper inom mekanik, fysik mm. Och framförallt från en person som mördat och styckat tidigare som till råga på allt kommit undan med det.

Jag tror Mao inte på en seriemördare - att han är seriemördarmaterial tror jag däremot på förutsatt att han inte åkt fast nu.

Fast å andra sidan kan det ju vara så att han åkt dit nu med anledning av typen av offer han valt, KW var någon som saknades snart, och den som anmälde henne saknad visste vem hon skulle träffat och när. Något kanske triggat honom på annat sätt jämfört med tidigare, hypotetiskt sett, om han valt andra typer av offer.
Citera
2017-08-23, 20:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nej alltså, han var 16 år när det mordet skedde. Det hände för jättemånga år sedan.

Skönt att dom hittat en kropp och vet att det är hon iallafall. På tok för många människor som bara försvinner och aldrig återfinns.

16 eller inte. Man kan fortfarande mörda en människa vid 16. Jag tror herr Madsen har en liten problematik då det gäller det motsatta könet. Vad tror ni??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
https://www.hd.se/2017-08-23/kroppsdelarna-nertyngda-for-att-kim-walls-doda-kropp-inte-skulle-flyta-upp

Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag undrar om inte styckningen är utförd med en tigersåg, ström fanns så antingen en nät eller batteridriven

Ska något rör, bult eller dylikt sågas av ombord funkar det inte med en rondell eller gas, det måste vara en "kall" metod med tanke på brand och rökutveckling.

Yxa och fogsvans känns som lite udda verktyg ombord på ett flytetyg ihopsvängt av stål?

Frågor:

Som jägare vet man att det inte behövs mer än en hyfsad kniv för att stycka en kropp.

Ang mobilerna (bägge har enl vittnen, bildbevis och/eller egen utsaga haft med sig) så sa PM direkt till journalister när han kom iland att hans låg på havets botten, vi kan nog med rimlig säkerhet anta att detsamma gäller KWs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

Frågor:
Han sa att mobilen låg nere i båten när polisen frågade honom. Så troligen har de hittat den. Eller så ljög han och den ligger nånstans i Öresund.
Citera
2017-08-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, ganska enkel möjlighet, bland många.

OM det var en olycka, kan en personlighet som PM mycket väl, helt ensam på sjön med ett lik, få för sig att han kommer att få skulden för KW's död ( det hade han nog kanske inte fått, OM det var en olycka, och OM han larmat, med han hade nog åkt på ovarsamhet vad gäller säkerheten ombord, eller liknande).

Nu bestämmer han sig för att försöka ta bort hela olyckan från båten, gör sig av med liket och funderar ut en plan att säga att han släppt av henne på torsdagskvällen. Redan här går det back, och han får då gå till plan B, olycka och "sjöbegravning".........osv.

Kan du rakt ut säga att detta inte är sannolik, så vet du mer än polisen i Köpenhamn.

OBS! Jag säger inte att det är den mest sannolika dödsorsaken, men att olycka finns med.

Om det verkligen skulle ha gått till så, vilket jag inte ett ögonblick tror, anser jag att han likafullt bör dömas för mord, för att undvika att skapa ett ytterst farligt prejudikat.

Det får finnas gränser för hur dum man får vara, och att städa undan ett lik från en olycksplats för att undvika åtal för brott mot sjösäkerhetslagen eller vad det nu kan vara faller i mitt tycke definitivt utanför den gränsen.
Citera
2017-08-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Leif GW Persson så sker det i snitt i 0 fall av 20:

I ca 20 fall av 20 så har en styckning föregåtts av medvetet dödligt våld av något slag. Dvs i princip alltid.
Bara det att dödligt våld inte alltid är mord. Knuffar jag in någon i ett skördeaggregat så är det inte säkert att knuffen var ämnad att döda.

I detta fallet så är sannolikheten hög att PM gjort någonting som är minst vållande eller grovt vållande - vilket då innefattas i GW:s statistik även om det i slutändan inte är mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in