Citat:
Ursprungligen postat av
Wellwellwell
En fråga: Vet någon om det är normalt att ha med verktyg typ sågar/yxor eller liknande på ubåtar? Jag undrar hur det kommer sig att han lyckades stycka kroppen. En vanlig kniv är nog rätt svårt att stycka en kropp med.
Sen gällande dödsorsaker: Det finns väl typ tre alternativ här (skjutvapen tar jag inte med av uppenbara orsaker): strypning/kvävning eller kraftigt våld/trauma mot kropp eller huvud eller
Stickvapen typ kniv. Är det sex inblandat så ligger det närmast till hands med strypning. Är det bråk eller liknande så tror jag på våld utan stickvapen. Får hoppas att det inte är strypning eftersom huvudet saknas. De övriga dödsorsakerna borde nog kunna fastställas vid obduktion tänker jag.
Jag undrar om inte styckningen är utförd med en tigersåg, ström fanns så antingen en nät eller batteridriven
Ska något rör, bult eller dylikt sågas av ombord funkar det inte med en rondell eller gas, det måste vara en "kall" metod med tanke på brand och rökutveckling.
Yxa och fogsvans känns som lite udda verktyg ombord på ett flytetyg ihopsvängt av stål?
Frågor:
Varför gjorde Peter sig av med sin telefon?
Hade Kim med sig en kamera?