2017-08-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Nu har jag ju inte läst 1100 sidor eller ens följt tråden. Du kan ju inte förutsätta att folk ska vara experter på ubåtsinteriör. Vem fan bygger en utgång på 60cm? Jag är är bredare än så över axlarna
Vem fan bygger? Jo, PM o&co, liksom en hel del andra. I flera länder inom det militära finns det längd och viktkrav för arbeta på en ubåt och då handlar det om maxmått snarare än minimimått. Man kan/får alltså inte vara hur stor och stark som helst, vare sig i en ubåt, i ett stridsplan eller i en stridsvagn. Då passar man bättre som infanterist...

Att begära att du ska läsa 1100 sidor kanske är lite väl mycket, men du har ju synts till i tråden tidigare så någonting borde du ju ha snappat upp. Det logiska är ju, att om man är intresserad och vill delta i tråden är att man först orienterar sig om fundamenta.
Citera
2017-08-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är många som spekulerar i det, och jag tycker också att det är mycket som stämmer på den diagnosen. Specialintressena, fixeringen vid teknik, svårigheterna med människor. Men vi kan vara rätt säkra på att vi KOMMER att få veta, för han kommer säkerligen att råka på en rättspsykiatrisk undersökning.
Ok. Spekulation. Jag tycker såna spekulationer borde lämnas därhän. Han kommer åka in på en RPU tids nog. Han har här på forumet blivit diagnostiserat med ganska många olika störningar nu. Hade han alla så skulle han suttit på psyk sedan barnsben. Känns lite onödigt att etikettera någon när man varken pratat eller känt personen. För att inte tala om att få här är psykiatriker kan jag tänka.
Citera
2017-08-23, 20:25
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Nu har jag ju inte läst 1100 sidor eller ens följt tråden. Du kan ju inte förutsätta att folk ska vara experter på ubåtsinteriör. Vem fan bygger en utgång på 60cm?
Exempelvis en expert på ubåtsinteriör.
Citera
2017-08-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan du börja med att berätta av vilken trovärdig anledning PM styckade KW, sänkte fartyget och talade osanning om KW dog i en olycka.

Ja, ganska enkel möjlighet, bland många.

OM det var en olycka, kan en personlighet som PM mycket väl, helt ensam på sjön med ett lik, få för sig att han kommer att få skulden för KW's död ( det hade han nog kanske inte fått, OM det var en olycka, och OM han larmat, med han hade nog åkt på ovarsamhet vad gäller säkerheten ombord, eller liknande).

Nu bestämmer han sig för att försöka ta bort hela olyckan från båten, gör sig av med liket och funderar ut en plan att säga att han släppt av henne på torsdagskvällen. Redan här går det back, och han får då gå till plan B, olycka och "sjöbegravning".........osv.

Kan du rakt ut säga att detta inte är sannolik, så vet du mer än polisen i Köpenhamn.

OBS! Jag säger inte att det är den mest sannolika dödsorsaken, men att olycka finns med.
Citera
2017-08-23, 20:26
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du måste blanda ihop mig med någon annan, kanske "why123" eller så. Jag har inte pratat om mord öht. sedan starten på tråden, så kolla lite bättre nästa gång, innan du klipper o klistrar och blåser på. Jag tar gärna emot en ursäkt när du upptäckt ditt misstag.

Jag behöver inte be om ursäkt om du inte ens övervägt mord... Spelar ingen roll om hon dog av en olycka ute eller mord. Man fraktar inte in krooppen då. Så be om ursäkt nu för att du är en idiot.
Citera
2017-08-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Haha han står ju fast vid att det var en olycka. Du tror alltså på fullaste allvar att det är sant?

Han har LJUGIT från första början, eller har du ingen koll på vad som hänt? Du tror förstås att det bara var en groda och sedan kommer det bara sanning.

Jag är helt övertygad om att han inga som helst problem att sitta där å blåljuga ända till graven. Det är han inte först med trots 100% bevisning finns.

Du väljer alltså att tro på denna historia.

Säger att han släpper av henne vid land, kameror visar att han ljuger, han ändrar sig

Det kommer fram att han sänkt ubåten med flit, ännu en lögn

Han säger att han "begraver" henne till sjöss

Han styckar en kvinna efter en olycka (vilket han måste vara först i världen med)

Det tycker du känns som en sannesenlig redogörelse?
Kära du. Börja med att ta några kurser på universitetet i hur man läser och analyserar text.

Du pratar om att jag tror det är en olycka, trots att du citerar en postning där det inte finns en enda mening som anger vad jag tror i just den frågan. Värre än så - ingenting i min postning debatterar ens olyckan, utan jag noterar att du inte skall vara så säker på att PM inte kommer att berätta mer - eller redan har berättat mer.

Debatten rörde ditt, multipla gånger repeterade, uttalande:
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Som sagts tidigare, han kommer aldrig berätta vad som hänt

Så frågan tillbaka - läste du överhuvud taget vad jag skrev?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, ganska enkel möjlighet, bland många.

OM det var en olycka, kan en personlighet som PM mycket väl, helt ensam på sjön med ett lik, få för sig att han kommer att få skulden för KW's död ( det hade han nog kanske inte fått, OM det var en olycka, och OM han larmat, med han hade nog åkt på ovarsamhet vad gäller säkerheten ombord, eller liknande).

Nu bestämmer han sig för att försöka ta bort hela olyckan från båten, gör sig av med liket och funderar ut en plan att säga att han släppt av henne på torsdagskvällen. Redan här går det back, och han får då gå till plan B, olycka och "sjöbegravning".........osv.

Kan du rakt ut säga att detta inte är sannolik, så vet du mer än polisen i Köpenhamn.

OBS! Jag säger inte att det är den mest sannolika dödsorsaken, men att olycka finns med.

KW är mördad och styckad för att PM ville det, ingenting annat. Ingen olycka eller sexlek som gick snett.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
jag tror det exakt måttet var 57 cm - kanske 59 cm det är ingen för oss gamla stötar med en bodyframe....
Det cirkulerar även en uppgift om 52 cm.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/892082-jens-var-med-och-byggde-ubaten-en-dodsfalla

"Den ena är via stegen upp mot tornet. Röret som leder ner i ubåten är 52 centimeter brett och man måste kravla ner cirka två meter för att komma in i själva fordonet. Det är cirka fyra och en halv meter från golv till lucka."
Citera
2017-08-23, 20:30
Medlem
Om han bara ska stycka för skojs skull så borde den bästa platsen vara uppe i tornet, om där finns plats.

Luckan ner i ubåten kan stängas och han kan bloda ner helt fritt i vetenskap om att inget kommer in i ubåten och blod i tornet kan sköljas bort under dykning. Vidare syns det inte vad han pysslar med även om han skulle möta en båt, såvida de inte klättrar upp i tornet och kikar.

Å andra sidan är det säkert mysigare att dyka ner och lägga ubåten på botten och kunna jobba helt ostört och gömd för allt och alla så länge han önskar. Det medför ju dock vissa problem.

Nu fanns det väl blod i ubåten så förmodligen valde han den senare optionen.
Citera
2017-08-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sluta nu. Detta var ingen olycka och PM är en avskyvärd styckmördare. Precis allt pekar i den riktningen. Olycka som slutar med styckning har knappt hänt i världshistorien.
Du lägger in för snäv betydelse i ordet olycka - olycka är inte begränsat till "oskyldig död".

Att du, jag och en väldans massa andra känner avsmak för styckningar är irrelevant för frågan om exakt hur KW dog. Och det finns en massa sätt hon kan ha dött på som inte är mord men som trots det innefattas av väldigt långa fängelsestraff. Nuvarande rubricering innefattar fängelse upp till 8 år, trots att nuvarande rubricering inte innefattar mord.
Citera
2017-08-23, 20:35
Medlem
Browndawgs avatar
Han klarade inte av att bli nekad av henne så det blev bråk och han mördade henne, styckade henne för att inte bli upptäckt vid dumpningen samt att det blev lättare ta henne genom tornet.

Case closed.
Citera
2017-08-23, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Vad mördare eller galna gärningsmän gör har ganska exakt noll med S/M att göra. S/M bygger på frivillighet och överenskommelser. Och som tidigare påpekats. Det har med största sannolikhet noll med ämnet att göra. Ser man inte det har man nog noll koll på S/M och sett lite för mycket spännande filmer.

Återvänd till ämnet tack och släpp ens tanken på det. Det tillför inte tråden någonting. Bara irrelevant spekulation av okunniga med noll relevans för ämnet.

Den som gillar BDSM kan också ta för sig med våld enligt samma mekanismer som gäller för vaniljvåldtäkter.

Inte alls osannolikt att PM har ägnat sig åt att få utlopp för sadistiska behov. Således är S/M relevant.

Jag föreslår att du tar på dig en gagball och lugnar ner dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in