2017-08-23, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och enligt dansk polis finns det inget som visar på något med sexuell karaktär, så vaginan kan man bara lämna nu.

Vart hittar man detta? Att dansk polis säger att inget visar på sexuell karaktär? Motivbilden har dom valt att inte uttala sig om ännu var det sista jag läste.
Citera
2017-08-23, 18:36
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Detta är vad jag satsar mina slantar på. Kroppen bär mer eller mindre tydliga spår av avsiktlig skadepåverkan. PM vet detta och styckar den stackars kvinnan för att försvåra rättsteknikernas jobb och gör det samtidigt lättare för polisen att köpa hans historia om olyckan.

Vilket jävla monster.

Fy fan vad hemsk och vridrigt mord!
Stackars kvinna och stackars familj som får detta hemska besked.

Den jävla galningen är säkert en seriemördare!
Inte en chans att detta är hans första mord, man styckmördar inte folk bara sådär...
Undrar hur många stackars kvinnor som mött detta fruktansvärda öde instängda i ubåten i u-läge våldtagits misshandlats och mördats och sedan styckats och dumpats till havs.

En riktigt jävla psykopat vänta skall ni se polisen kommer säkert hitta bild bevis på att massor av kvinnor åkt med genom åren.
Citera
2017-08-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Jag tolkar sticksåren och polisens term 'nedtyngd' som att han tryckt in tunga metalldelar i kroppen.
Känns lite märkligt att kroppen ändå hittats så relativt fort, dumpad nära strand eller vandrat med strömmen även om det nu har varit tyngder i eller omkring henne.
Ja det är märkligt att det gick fort för torson att ta sig upp till ytan, men tur, för polisen, och otur för
Madsen, han måste sitta och grunna över vad som gick fel, han räknade nog kallt med att krppsdelarna aldrig skulle hittas. Så idiotiskt korkat- han som beskrivits som intressant och nytänkande,
så visar han sig vara "det andra".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vart hittar man detta? Att dansk polis säger att inget visar på sexuell karaktär? Motivbilden har dom valt att inte uttala sig om ännu var det sista jag läste.

Mig veterligen har de bara uttalat sig om att den kommunikation PM och KW haft inför ubåtsfärden hållit sig strikt professionell samt att ingen utomstående DNA funnits PÅ hennes kropp (torson) men kan inte dra mig till minnes något uttalande om att polisen helt uteslutit sexuella inslag
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det där låter väldigt löst antagande. Skulle ju vara stor skillnad om hon själv har kontaktat honom för något eget äventyr.

Och varför skriver danska tidningar att dom inte vill redogöra vad hon haft för sig - av hänsyn till hennes släkt, som skulle uppfatta det som kränkande?

Alltså det är ju viktigt vad hon har för motiv att ge sig ut med honom. Det är väl ingen som tvingar iväg henne på livsfarliga uppdrag. Tror man måste veta vad hon ville - gå på djupet med en äventyrare på det där sättet.
Hon var ju journalist? Verkade inte känna PM sen tidigare. Tycker det är ett starkt antagande att anta att hon var där för att göra nåt reportage om världens största privatbyggda ubåt.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Aha ok, då kan det ju vara andra motiv. Men om de inte kände varandra så har motivet med stor sannolikhet med sex att göra, tror jag.

Madsen hade väl dessutom hamnat i någon schism med von Bengtsson om jag förstod det rätt, jag funderade om han kan fått för sig att KW ville ha intervjun för att spionera?
Citera
2017-08-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Båten har ju legat på landbacken för renovering från årsskiftet 2010-2011 fram till April 2017 så nej.
Möjligen skulle man kunnat varit ansvariga för observationerna i GBGs skärgård 2010 men det är mindre troligt då en privatbyggd båt med då begränsad (eller tom obefintlig) förmåga till navigering i u-läge skulle varit körd i skärgårdshavet kring GBG och dessutom hade marinen i så fall hittat den på nolltid (Nautilus är inte byggd med de tämligen sofistikerade konstruktionslösningarna som kännetecknar militära ubåtar som går tyst).
Vill man smyga och djävlas med svenska marinen bör man satsa på någonting som är klart mindre än denna ubåt. Dessutom hjälper det storligen att få lyfta in någon miljon kronor i sensorutrustning så ubåten inte är blind i undervattensläge.

Många civila konstruktioner är klart bättre lämpade eftersom de åtminstone har panoramafönster som hjäper till att se ut ur ubåten - UC3 Nautilus har bara några små fönster på sidorna. Hör man ljudet av propellrar så går det inte i Nautilus att veta från vilket håll fartyget kommer.
Citera
2017-08-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac

Jag har letat som ett mähä nu, hittar inte det heller. Läste det i morse på hd.se, men ja, hittar inget nu.
Citera
2017-08-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Funderar lite på sekretessen. Eftersom styckningen nu är verifierad, vad finns det då kvar att hålla hemligt? Vad har PM sagt vara en olycka, vad är det som inte får komma ut o skada KW's familj? Måste vara något värre än styckningen! Det PM benämner olycka kanske vi andra kallar något annat...
Sekretess innebär inte alltid att det är känsligt för familjen, utan känsligt för förundersökningen. Vissa saker bör inte komma ut. Och man har bedömt att sekretessen fortfarande skall råda, utom vissa fundamentala saker som man nu gått ut med.
Citera
2017-08-23, 18:42
Medlem
En fråga: Vet någon om det är normalt att ha med verktyg typ sågar/yxor eller liknande på ubåtar? Jag undrar hur det kommer sig att han lyckades stycka kroppen. En vanlig kniv är nog rätt svårt att stycka en kropp med.

Sen gällande dödsorsaker: Det finns väl typ tre alternativ här (skjutvapen tar jag inte med av uppenbara orsaker): strypning/kvävning eller kraftigt våld/trauma mot kropp eller huvud eller
Stickvapen typ kniv. Är det sex inblandat så ligger det närmast till hands med strypning. Är det bråk eller liknande så tror jag på våld utan stickvapen. Får hoppas att det inte är strypning eftersom huvudet saknas. De övriga dödsorsakerna borde nog kunna fastställas vid obduktion tänker jag.
Citera
2017-08-23, 18:42
Medlem
EggBoxJuans avatar
Har tänkt lite på det här med PM:s hem, har inte läst något om huruvida polisen varit där och rotat, om inte tidigare så kanske de gjort det nu när den döda kroppen dykt upp.
Som någon skrivit tidigare så ligger det nog mer bakom som är intressant för polisen, från avsegling och bak i tiden.
Och om inte hemmet så lokalerna där han huserat och pysslat med alla sina hobbys.
Citera
2017-08-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Mig veterligen har de bara uttalat sig om att den kommunikation PM och KW haft inför ubåtsfärden hållit sig strikt professionell samt att ingen utomstående DNA funnits PÅ hennes kropp (torson) men kan inte dra mig till minnes något uttalande om att polisen helt uteslutit sexuella inslag
Nej, polisen sa att man kan inte hitta dna PÅ kroppen utan man tagit dna inifrån kroppen för att matcha mot hår- och tandborste. Nån annans dna har det inte varit tal om. Det går inte att få fram i det här läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in