2017-08-23, 17:11
Medlem
Versionen att PM ska ha begravt KW efter en Olycka på ubåten har PM uppenbart kommit på i efterhand i.o.m. den inledande lögnen om att KW ska ha satts i land på kvällen.

Det finns naturligtvis ingen som helst anledning att hitta på att KW finns levande på land om hon dött i en olycka och sedan dumpats i havet.

Därför har PM gjort klart att han absolut under inga omständigheter kommer att avslöja vad som hände i ubåten. Bålen ifrån KW har han inte heller kommenterat ännu mer än att han är lättad att hon är identifierad. Innan hon var identifierad var PMs advokat mycket upprörd att Polisen och Media blandade ihop / anknyter Torsot med Kim Wall-fallet.

Förändringen i acceptansen tyder mycket på att Styckningen är något han vill dölja. Jag tror att om något mer hände i ubåten så kommer PM att erkänna styckningen. Hände ingenting annat hemskt är det själva styckningen han generat kommer att se till att förklara.
Citera
2017-08-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
vi avfärdade den teorin på grund av likstelhet...rigor mortis. diameter är 57cm i luckan.

Öh, nej. Rigor mortis dröjer - en "färsk" död kropp är inte likstel. Likstelhet inträder i normalfallet först i ansiktsmuskulatur, nacke (ca 2 tim) och sedan övriga kroppen. Den är som mest utpräglad efter ca. 12 timmar och avtar därefter.
Citera
2017-08-23, 17:13
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Är väl i princip det enda programmet på SVT som det är värt att titta på. Tror extremt få förstår vad du syftar på med det svaret. Men du vet säkert bäst, du tycks ha en fantastisk insikt i kriminologi och hade naturligtvis gjort ett betydligt bättre program hemma från ditt eget vardagsrum med 800 miljarder följare.

Man behöver varken vara raketforskare eller kriminolog för att avslöja en självgod bluffgubbe. GW
är guru för alldeles för många. Jag anser att man fördummas av att lyssna på honom när han slår in öppna dörrar.
Citera
2017-08-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Till vad? Nämnde polisen det?
Nej.
Citera
2017-08-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Öh, nej. Rigor mortis dröjer - en "färsk" död kropp är inte likstel. Likstelhet inträder i normalfallet först i ansiktsmuskulatur, nacke (ca 2 tim) och sedan övriga kroppen. Den är som mest utpräglad efter ca. 12 timmar och avtar därefter.

Då kan vi nästan utesluta han styckade henne av den anledningen. En kropp på ca 60 kg ska han kunna bära eller dra upp utan problem.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Går media eller polis in och rotar i Kims ev sexvanor eller anses/är det oetiskt?

Polisen har rätt att luska i allt. Kommer brottsrubriceringen att ändras till mord, vilket jag tror , och att motivet med stor sannolikhet kommer att betecknas som sexuellt, vilket jag är övertygad om, så kommer de att informera sig om KWs sexvanor, ja. Detta för att kunna utesluta eller bekräfta sannolikheten i att GM och BO ingått frivillig sex eller om det är mest sannolikt att GM försökt att tilltvinga sig sex genom våld. Kan vara något som försvaret i så fall kan trycka på om det visar sig vara något som inte är fördelaktigt i KWs historik, allt för att sätta klienten i så bra dager som möjligt.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-23 kl. 17:23.
Citera
Medlem
Finns det några bilder på hur det ser ut inne i ubåten, eller hur man kan tänka sig att det ser ut? Det hade varit intressant att veta hur mycket utrymme där är. Kan man t.ex stå upprätt? Kan man passera varandra utan problem osv. Hur trångt kan man uppskatta att där är?
Citera
2017-08-23, 17:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Så du menar att PM gjort detta när han var 16 och väntat alla dessa åren på att en journalist med hela familjen väntades skulle kliva ner i ubåten så han får göra det igen?

Lägg av nu för fan. Polisen öppnar utredning för att dessa MÅSTE göra det enligt sina skyldigheter.

Vem vet egentligen. Att stycka människor borde vara en ganska ovanlig aktivitet som kräver lite speciell personlighet och insikter. Jag kan tänka mig att Madsen har gjort detta någon gång tidigare då saker har fallit fel med en av det motsatta könet med dödlig utgång. Sedan att det går 16 år emellan tror jag inte behöver betyda att han inte har gjort det.
Citera
2017-08-23, 17:17
Medlem
Clay Allisons avatar
När larmade KW's pojkvän polisen?

Hur lång tid var det sagt att PM och KW skulle vara ute med ubåten? Gick det lång tid efter det att de skulle vara tillbaka innan han larmade, eller var det något annat som gjorde att han hade anledning att bli orolig? Kanske fick KW iväg ett sms ändå. Och var befann sig denne pojkvän under seglatsen, i Sverige, i Danmark eller på annan plats på jorden?
Citera
2017-08-23, 17:18
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Vad kommer åklagaren åberopa som motiv tror ni?
Det verkar rätt tydligt att PM inte kommer bryta ihop och erkänna. Han kommer neka i sten och hävda olycka. Åklagaren måste bevisa att KW blev mördad, och hittar man inte huvudet (eller ens om man gör det) så är det inte 100% säkert att man kan fastställa dödsorsaken.

Åtalet kommer med stor säkerhet ändå bedrivas som mord. De sammantagna bevisen (som vi känner till) skulle möjligen räcka redan nu för en fällande dom och motivet blir sekundärt, kanske t.o.m. oviktigt. Nu är inte utredningen klar på långa vägar, men att han fälls för mord tar jag för givet. Den upphängda skyltdockan surrad i kätting är möjligen en fingervisning om vad Madsen gick igång på.
Citera
2017-08-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Då kan vi nästan utesluta han styckade henne av den anledningen. En kropp på ca 60 kg ska han kunna bära eller dra upp utan problem.

Svar ja. Såvida han inte hade panik halva natten och fumlade med den då mer likstela kroppen.

Han har ju säkerligen sett att de var eftersökta (via dator/mobil - ska bli intressant att se loggar från telemaster m.m.).

Det enda "hon var kvar i ubåten en längre tid efter döden"-scenario jag kan se är om han först tänkt åka in till något undanskymt ställe och dumpa kroppen men sedan insett att de var eftersökta och då styckat kroppen för att kunna dumpa delarna på lite olika platser för att minimera risken för att de ska hittas/upptäckas.
Citera
2017-08-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Tycker du verkligen det? Han ska klättra upp för en stege med ett 60kg klumpigt objekt? Han var ju ingen direkt bamsebjörn själv. Han vägde kanske 70kg och rätt smal om jag ska gissa.

Var ärlig nu, låter det inte lite nu som om du vill få det till att det inte var en transportstyckning, i och med att övriga alternativ är mer makabra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in