2017-08-23, 15:20
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Men dra åt helvete med dina "skattebetalarnas raketer". Du har inte förstått någonting.

"Dra åt helvete du är jättedum! Buhuhu, jag kan inte se på när du är jättedum mot min idol buhuhu! "

Fantastisk argumentering, får jag ändå säga. Med sådana resonemang lär du ju säkerligen övertyga folk om att du har helt rätt och i själva verket inte är en komplett idiot...

http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
PM är gift men bor inte med sin fru. Inga barn. Verkar vara en lite speciell relation men det har inte kommit fram så mycket.

Ok, fann den här artikeln nu: http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9787157/portraet-hvem-er-peter-madsen/

Framgår att han är gift men har ett öppet förhållande. Finns många perversa danskar som ägnar sig åt swingeri och liknande så en vild gissning är att han försökte sätta på Kim Wall och när hon inte lydde så blev han tvungen att ta till våld och det blev också slutet för henne och hans s.k. karriär.
Citera
2017-08-23, 15:21
Medlem
[quote=-Info-|61583791]Både Leif GW Persson och Jerzy Sarnecki verkar vara ganska säkra på att Peter Madsen mördade/dräpte Kim Wall:

Här är en som håller med. Med facit av styckning och båtsänkning på hand. Inkl de nu oräkneliga lögner han kommit med. Aldrig i livet det där är en olycka som föregått. No way.
Citera
2017-08-23, 15:22
Medlem
fittslems avatar
Någon filur som nu fortfarande tror på att det var en olycka och att kroppen sedan kapades av propeller, fiskar eller att att ben och armar lossnade i vattnet?
Citera
2017-08-23, 15:22
Medlem
Jezebel82s avatar
Han kanske visste att han skulle bli misstankt och tagen for mord,men han kanske inte ville att kroppen skulle hittas snabbt.
Det kanske ar viktigare (for honom) att dolja sparen av vad han har gjort med hennes kropp INNAN mordet (eller sa dodade han henne for att dolja information hon hade om honom).
Jag hoppas verkligen att det bara var en olycka o att hon dog snabbt. Och att han e psykopat.
Men han verkar sa javla laskig,passiv agressive och outsider;jag tror han har gjort det forr.
Senast redigerad av Jezebel82 2017-08-23 kl. 16:16. Anledning: Tilagg
Citera
2017-08-23, 15:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Polisen tror att Peter haft ett motiv.
Kan mina vilda gissningar stämma? De kände varandra och hade en shady relation sedan en tid tillbaka och att KW möjligtvis var gravid?
Det vore absurt, men jag skönjer en viss logik till hans handlande om så vore fallet.
Madsen hade en mobil som följde ubåten i djupet. Långsökt förvisso, men i den mobilen kan där finnas en och annan snaskighet.

Visst kan de ha haft en relation, mailen motbevisar egentligen inte det. Hon kan ha sagt: "nu skickar vi ett par professionella mails till varandra som jag kan visa för Niels"!
Citera
2017-08-23, 15:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Så CNN och en massa medier tom i Australien har detta under Top stories. Onekligen stort internationellt intresse för ett förmodligen mord som det händer massor av varje dag. Undrar om detta beror på det märkliga i historien eller om det möjligen beror på att offret är en journalist...

Citat:
Danish police: DNA from dismembered body matches missing journalist.
http://edition.cnn.com/2017/08/23/europe/swedish-journalist-kim-wall-dna-identified/index.html

Citat:
Where is missing journo Kim Wall?
http://www.news.com.au/lifestyle/real-life/true-stories/missing-swedish-journalist-died-in-accident-aboard-diy-sub-danish-police/news-story/6e49be99c2009907691fadd4404d2180
Citera
2017-08-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Någon filur som nu fortfarande tror på att det var en olycka och att kroppen sedan kapades av propeller, fiskar eller att att ben och armar lossnade i vattnet?

När folk tycker det är jobbigt att behöva inse det värsta så försöker de lura sig själva med den här typen av teorier.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Jag kan inte se någonstans där det framgår om Madsen har en fru med familj och barn eller om han bara levt ensam genom hela livet?

Är väl lite speciellt annars, tänker jag.

Han var gift, men hade inga barn. Nåja, finns folk som inte kan få barn eller inte vill ha barn, utan att det behöver vara något skumt med det. Han och frun hade enligt uppgift ett "öppet förhållande" och de bodde inte varaktigt ihop. (Vad jag har förstått var M inte ens folkbokförd på sin frus adress, men denna uppgift kanske någon annan har bättre koll på?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det som "sänkte" Peter var att han blev upptäckt/hittad något tidigare än han verkar räknat med.
Men å andra sidan, han härjade ju runt i rätt hårdtrafikert område så det bör han kunnat kalkylera en upptäckt.

Var ju också väldigt optimistiskt av honom att i början påstå att han släppte av Kim.

Han var ju då i behov av att bland annat samtliga av dessa saker:

1. Inga av de minst sex kroppsdelarna skulle hittats.
2. Ubåten skulle inte hittas och om den ändå hittades skulle inga större blodspår upptäckas.
3. Det skulle inte gå att fastställa att ubåten inte satte av Kim på den plats och tid som han uppgav.

Man kan väl nästan säga att han gick all-in. Satsade på lite flyt, enda sättet han kunde bli helt frikänd på.

Men nu förlorade han och har ingen trovärdighet alls.

Som många varit inne på, denna gamblingen är ju inte logisk alls om det var en reell olycka på det sättet som folk flest definierar ordet olycka. Enda sättet hans agerande efter "olyckan" är rationell är om Kims kropp tydligt implicerade att det inte var en olycka. Så antingen har han agerat extremt irrationellt efter en osannolik olycka i u-båten där Kim omkommer, eller så har han agerat rationellt efter att ha mördat henne.

Vad är mest sannolikt?

a) En osannolik olycka som Kim dör av, följt av en rad sekventiella fullständigt irrationella beslut (ej larma, stycka, kasta överbord, låtsas som hon släppts av) av en annars relativt intelligent person.
b) Något händer i u-båten vilket resulterar i att Kim blir mördad och Peter agerar så rationellt som han bara kan för att minimera risken och längden på hans straff.
Citera
2017-08-23, 15:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag har läst både 33 o 35 ton.

Jag uppskattar längden på innerutrymmet till något över 10 meter (mätte på foto, tot läng är 17.76 m), dvs röret innan det börjar kona. Med diametern 2 m ger det ca: 32 m3, sen får vi ta bort tankar mm från det. Max 30 m3, gissar jag på att de pumpat ut.

För er som inte vet: Lyftkraften = vikten av det undanträngda vattnet...
Hur räknade du fram 32 m3?
Jag får det till 55,8 m3 med dina siffror.
Citera
2017-08-23, 15:28
Medlem
Hade jag varit polisen hade jag börjat finkamma botten från den exakta punkt där ubåten sänkte och en cirkelformad radie rakt ut. Förr eller senare kommer de stöta på mer bevis. Förr tror jag, inte långt från ubåtens haveriplats. Kanske rentav verktyg som använts vid styckningen.
Citera
2017-08-23, 15:29
Medlem
Jag sätter en slant på att Peter Madsen kommer att ta livet av sig i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in