2017-08-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Såg Kyrgios-Dimitrov och hoppas verkligen man får se fler betydelsefulla matcher, helst finaler, mellan dem eller iaf lika underhållande spelare. Det var en grymt underhållande match med två spelare som kan spela snabbt, tekniskt, fysiskt, kreativt.

Visst är det kul med nya spelare som Zverev och sannolikt blir han ju världsetta om inte allt för länge. Men trots allt så är han inte lika sevärd som exempelvis Dimitrov och Kyrgios. Det är ju lite synd för det är främst Zverev man kommer att se i finaler framöver.

Det är ju alltid kul se spelare med lite energi.
Och Kyrgios är ju som en spexare, så på så sätt är han alltid sevärd, typ som Brown ungefär.
Zverev är ju lite mer samlad på banan ,personligen tror jag ju Dimitrov och Kyrgios skulle va ännu bättre om dom la mer fokus på spelet och undvek apa sig som båda gör ibland.
Citera
2017-08-21, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Blir han av med pengarna han spelat in om han åker dit eller ? Annars chansa han väl på ålderns höst och försökte få lite extra i kassan

Lär väl bli livstids avstängning om han åker fast. 28 är han, så han kunde nog fortsätta ett tag till annars. Verkar dumt, men så är han också en konstig prick.

Victoria Azarenka hoppar USO.
Citera
2017-08-22, 18:33
Medlem
Elias följde upp med en trygg seger igen(matchen spelades på bana utan stream), har vunnit 12 raka set nu.
Citera
2017-08-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Elias följde upp med en trygg seger igen(matchen spelades på bana utan stream), har vunnit 12 raka set nu.

Hoppas detta är starten på någonting bra. Challengern han vann var väl i svagare laget men en seger är alltid en seger.
Citera
2017-08-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Hoppas detta är starten på någonting bra. Challengern han vann var väl i svagare laget men en seger är alltid en seger.

Han spelar mycket bättre nu , framförallt spelar han snabbare , tyckte jag man såg mot Verdasco i Båstad också , han tar bollen tidigare och längre in i banan och slår flackare så motståndarna får mindre tid helt enkelt, stor skillnad bara på en månad.

Edit: det jag inte fattar är hur det kan ändras så mycket på en månad? Det är kanske söderling visst, men ändå , hur kan man spela helt otroligt dåligt 8 :a månader och helt plötsligt spelar man bra.
Senast redigerad av pederN 2017-08-22 kl. 21:50.
Citera
2017-08-22, 22:34
Medlem
Citat:
Han spelar mycket bättre nu , framförallt spelar han snabbare , tyckte jag man såg mot Verdasco i Båstad också , han tar bollen tidigare och längre in i banan och slår flackare så motståndarna får mindre tid helt enkelt, stor skillnad bara på en månad.

Edit: det jag inte fattar är hur det kan ändras så mycket på en månad? Det är kanske söderling visst, men ändå , hur kan man spela helt otroligt dåligt 8 :a månader och helt plötsligt spelar man bra.

Fast stora delar av dessa 8 månaderna kämpade han ju inte. Faktiskt. Man måste vilja spela också.
Citera
2017-08-22, 22:56
Medlem
Citat:
Fast stora delar av dessa 8 månaderna kämpade han ju inte. Faktiskt. Man måste vilja spela också.

Nog tror jag han gjorde det, tydligen såg det bra ut på träning osv men han fick ju inte ut det på banan , skillnaden är inte att han vill mer, han spelar ju på ett helt annat sätt, har ökat upp tempot i spelet överlag, varierar mer osv.
svårt se han bara gått slöat i 2 år(året före detta var ingen höjdare heller) för att börja spela igen.
Citera
2017-08-23, 10:01
Medlem
Citat:

Ja, det är nog det som är grejen. Det är nog roligare att ha Söderling som tränare än att inte ha någon tränare alls.
Citera
2017-08-23, 10:03
Medlem
Citat:
Nog tror jag han gjorde det, tydligen såg det bra ut på träning osv men han fick ju inte ut det på banan , skillnaden är inte att han vill mer, han spelar ju på ett helt annat sätt, har ökat upp tempot i spelet överlag, varierar mer osv.
svårt se han bara gått slöat i 2 år(året före detta var ingen höjdare heller) för att börja spela igen.

Nog är han mer motiverad nu när han har en bra tränare som han respekterar. Det är skillnad på att "kämpa" och att kämpa och det är också skillnad på att kämpa och att tycka att det är roligt att spela tennis.
Citera
2017-08-23, 10:09
Medlem
Citat:
Nog är han mer motiverad nu när han har en bra tränare som han respekterar. Det är skillnad på att "kämpa" och att kämpa och det är också skillnad på att kämpa och att tycka att det är roligt att spela tennis.

Men varför tog han inte in en annan tränare tidigare då? Lär ju inte va omöjligt hitta en tränare på 2 år.
Citera
2017-08-23, 10:51
Medlem
Citat:
Men varför tog han inte in en annan tränare tidigare då? Lär ju inte va omöjligt hitta en tränare på 2 år.

Det är nog svårare än vad du tror. Elias har nog bättre koll på vad han vill ha för tränare än vad vi har ska du se.
Citera
2017-08-23, 14:37
Medlem
Citat:
Det är nog svårare än vad du tror. Elias har nog bättre koll på vad han vill ha för tränare än vad vi har ska du se.

Ja, men jag skulle inte vilja förlora konstant i stort sett i 2 år, jag hade ju gett upp karriären .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in