2017-08-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Enlig Wiki https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare) så har karln haft 3st u-båtar. Dom jag känner tilll är Freya och den här senaste så när hade han sina första u-båt?

Det var en till, som han sänkte. Som ligger på Öresunds botten. En ligger där, en är på museum och en är nu en mordplats. Den första som han sänkte grät han för.
Citera
2017-08-23, 11:26
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Nu när man börjar fundera lite mer. Vad är det som säger att det inte är Madsens u-båt som dykt upp titt som tätt i svenska vatten?
Citera
2017-08-23, 11:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Japanen var 22 år och japaner är som bekant små till växten. Förefaller inte omöjligt men visst det är mycket som ska stämma. Han är ju i sånt fall heller inte den första som börjar i tidig ålder. Man måste heller inte ha en u-båt för att stycka folk. Jag vill veta mer om hans tidigare u-båt som han sänkte. Hoppas man kan finna den och plocka upp den.
Jag menade naturligtvis inte att man måste ha en ubåt för att stycka folk tänkte på min egen teori om att mordet och styckningen skulle vara relaterad till en sorts ubåtsfetisch, vilket inte kan vara fallet eftersom han inte hade sin ubåt då... inser att det inte är lätt för dig att veta vad jag tänkte
Citera
2017-08-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Högst troligt har GM gjort sexuella närmanden mot KW som känt sig illa till mods och hotat med anmälan. GM slår impulsivt en rörtång i huvudet på KW som tuppar av och dör. Paniken uppstår och den enda utvägen är att stycka kroppen och hoppas på att delarna försummas i havet. En torso är svår att stycka enligt anatomin och GM lyckas enbart avlägsna ben och armar.

Slutsats: GM har inte dödat någon tidigare och brottet begicks impulsivt för att täcka över en eventuell anmälan. Att man väljer och stycka en kropp innebär således inte att man har dödat någon förut.
Möjligt att han aldrig begått ett mord förr. Men jag tror han haft starka fantasier om detta. Eftersom han var så kall att han styckade henne, och dessutom stack hål i torson och pressade ut på den luft som fanns, så har han haft scenariot i skallen. Det visar även hans lugn på. Han var säker på att han räknat ut det rätt. Och han sänkte inte ubåten förrän han hade chans att komma ur havet levande, dvs upp i en räddningsbåd. Jo då. Han hade räknat ut allt. Om än att han kanske inte visste att just denna resa skulle bli den resa där han kunde göra detta i praktiken.
Citera
2017-08-23, 11:28
Medlem
Är det bara jag som tycker det är konstigt att innan han ens kommit upp till land har polisen redan 'tagit' honom?
Låt säga han lämnat henne i hamnen det hade väl egentligen ej varit konstigt?
Kan förstå man vill höra honom typ 1-2 dagar efter Kim ej hittats. Men direkt?
Citera
2017-08-23, 11:29
Medlem
Intressant också att han hade några inplanerade turer med bl.a sitt ex några dagar senare.

Var det kanske ett reservalternativ ifall hans planer med Kim Wall skulle gå i lås?
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-23 kl. 11:34.
Citera
2017-08-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Är det bara jag som tycker det är konstigt att innan han ens kommit upp till land har polisen redan 'tagit' honom?
De ville naturligtvis höra exakt vad som hänt eftersom han varken svarade på anrop eller något annat. Och hans historia höll inte. Han var dessutom skadad (svullen och röd högerhand).
Citera
2017-08-23, 11:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag vill veta mer om hans tidigare u-båt som han sänkte. Hoppas man kan finna den och plocka upp den.
Freya sänkte han efter att han hamnat i en juridisk tvist med sin tidigare kompanjon och ägare. Kompanjonen ägde ubåten och Madsen var tvungen att lämna över den till honom. Då åkte Madsen istället ut och sänkte den.

Detta beteende är typiskt för psykopater - de vill hämnas på den som ställer sig i vägen för dem och kan aldrig någonsin acceptera ett nederlag. Psykopatens hämnd är ofta helt oproportionerlig.

Jag tror alltså inte att det var en styckning som skulle döljas där, utan att det handlar om en våldsam hämnd - om inte Madsen fick ha Freya då skulle ingen annan heller få ha henne.
Men man vet inte - Madsen framstår som en sadistisk psykopat av allra värsta sorten. Vi kan vara helt säkra på att vi inte sett allt av den här historien.
Citera
2017-08-23, 11:32
Medlem
Citat:

Han kan ha haft oförklarliga sår på sin kropp. tex

Han historia stämmer inte med observerbar verklighet. tex

Då initieras ett "grundlagsförhör" (som är en minidomstol, finns ej i banansverige) och i detta första förhör i domstol erkänner han att hon är död och att han begravt henne till sjöss och de låser in honom i 3 veckor.
Citera
2017-08-23, 11:34
Medlem
Citat:

Har svarat tidigare i tråden på detta. Men jag tror att t. ex pojkvän väntade där hon skulle sättas i land. Vänner vinkade ju av henne så skulle inte var konstigt.

Därför visste man omedelbart att hon inte satts i land där.
Citera
2017-08-23, 11:35
Medlem
Citat:
Nu när man börjar fundera lite mer. Vad är det som säger att det inte är Madsens u-båt som dykt upp titt som tätt i svenska vatten?

Öh, på allvar? Syftar du på ubåtsjakter i allmänhet, Kanholmsfjärden 2014 o.s.v. är svaret nej. Men det är inte ett ämne för denna tråd.

Du kan numera hitta mått, fotografier, bilder från ekolod m.m. i avhemligat / publicerat material från flera olika källor. Avseende öppna källor är en bra startpunkt boken "Omöjlig ubåt" av Nils-Ove Jansson som bl.a. varit ställföreträdande chef för Militära Underrättelse- och Säkerhetstjänsten (MUST).
Citera
2017-08-23, 11:36
Medlem
Citat:

Ja eller kanske inte bara det, men mer det extremt snabba pådraget i allmänhet. Kan det tänkas vara så att Kim faktiskt hann SMSa något till sin pojkvän som var extremt oroväckande och att detta gav polisen motivation att sätta i gång såpass stort pådrag så omgående? Och hon har även kanske hunnit radera SMSet från sin log.

Antar vi inte vet exakt vad pojkvännen fått för SMS eller dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in