Därför att själva skälet till styckningen skulle ha varit att få upp kroppen från ubåten. Om du undrar varför så råder jag dig att be en kompis spela död så att du kan testa att försöka bära honom samtidigt som du kättrar uppför en stege, inuti ett trångt rör.
Citat:
Ursprungligen postat av
mb20guy
Sant det är en till synes rationell handling vilket dock leder till ytterligare frågor. Vilken frisk människa gör nåt sånt ändå? Finns väl en spärr att börja skära upp en medmänniska i smådelar. Dessutom tar man sig väl i land och larmar på hjälp om någon dött? Vem fan börjar stycka kroppen för att kunna begrava den i havet? Varför var han tvungen att göra detta?? Den enda anledningen till en sådan handling är som jag ser det att man vill undanröja bevis.
Exakt, och det är väl dessa omständigheter som pekar på att han lider av någon allvarlig form av störning. Jag är inte kompetent nog att avgöra om han kan vara psykopat eller liknande, men som du säger så måste det ju saknas spärrar på flera plan.
En psykopat skulle ju agera som en robot i princip:
1. Död kropp i ubåten med spår som kommer fälla mig för brott -> Kroppen måste undanröjas -> Kan inte lyfta ut den då den är för tung -> Jag delar upp den och tar ut varje del för sig -> Blod på väggar och golv -> Jag sänker ubåten för att förstöra bevis.