2017-08-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
han kan ha påstått att hon snubblade på en elkabel och råkade skära av en artär som tömde kroppen på blod inne i ubåten,
- - -
Men vad PM säger känns inte särskilt intressant i det här läget. Var och en inser att han säger det han anser sig behöva säga för att komma så lindrigt undan som möjligt (straffrättsligt).

Han lär väl säga vad som helst utom sanningen.
Som att hon skar upp ett sår, och han såg henne blöda till döds.
Han hade förstås ingen förbandslåda ombord, bara styckningsverktyg?
Han är ju redan mer eller mindre dömd i folks ögon.
Citera
2017-08-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det är vad man säger i förhör/domstol som räknas - inte vad han har sagt till kreti och pleti innan förhöret.
Jo precis allting räknas. Du kan ge dig fan på att det kommer spelas upp eller återuppläsas både radiotrafik och eventuell annan verbal kommunikation under rättegången.
Hela händelseförloppet och i princip vartenda ord som PM sagt eller skrivit i anslutning till händelsen (före och efter) kommer att dryftas om åklagaren anser det nödvändigt (eller Försvararen vill använda det som underlag för sin argumentation om motsatsen).
Citera
2017-08-23, 11:14
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ja, såg det.. 1986. Jag vill minnas att Madsen är född 71, vilket innebär att hav var 15 år då den japanska turisten dödades och styckades. Det är nog inte Madsens verk.. han hade heller ingen ubåt då...

Japanen var 22 år och japaner är som bekant små till växten. Förefaller inte omöjligt men visst det är mycket som ska stämma. Han är ju i sånt fall heller inte den första som börjar i tidig ålder. Man måste heller inte ha en u-båt för att stycka folk. Jag vill veta mer om hans tidigare u-båt som han sänkte. Hoppas man kan finna den och plocka upp den.
Citera
2017-08-23, 11:15
Medlem
crawlys avatar
Därför att själva skälet till styckningen skulle ha varit att få upp kroppen från ubåten. Om du undrar varför så råder jag dig att be en kompis spela död så att du kan testa att försöka bära honom samtidigt som du kättrar uppför en stege, inuti ett trångt rör.

Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Sant det är en till synes rationell handling vilket dock leder till ytterligare frågor. Vilken frisk människa gör nåt sånt ändå? Finns väl en spärr att börja skära upp en medmänniska i smådelar. Dessutom tar man sig väl i land och larmar på hjälp om någon dött? Vem fan börjar stycka kroppen för att kunna begrava den i havet? Varför var han tvungen att göra detta?? Den enda anledningen till en sådan handling är som jag ser det att man vill undanröja bevis.

Exakt, och det är väl dessa omständigheter som pekar på att han lider av någon allvarlig form av störning. Jag är inte kompetent nog att avgöra om han kan vara psykopat eller liknande, men som du säger så måste det ju saknas spärrar på flera plan.

En psykopat skulle ju agera som en robot i princip:
1. Död kropp i ubåten med spår som kommer fälla mig för brott -> Kroppen måste undanröjas -> Kan inte lyfta ut den då den är för tung -> Jag delar upp den och tar ut varje del för sig -> Blod på väggar och golv -> Jag sänker ubåten för att förstöra bevis.
Citera
2017-08-23, 11:15
Medlem
Pisswassers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bara ett försök? Varför skulle han inte ha lyckats?

Hur ofta slutar en genomförd våldtäkt i mord? Nä, tror mer på att han försökte men att hon försvarade sig så han slog till henne så hon ramlade och slog sig så illa att hon dog eller så ströp han henne med händerna.
Citera
2017-08-23, 11:16
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
https://www.facebook.com/ingrid.wall

Det var en fin kommentar.

Jag drar paralleller till andra fredssökare som mördats i tjänst. Jag tänker på på Sahida Catalán framför allt.

Det är inte bra att journalister och politiskt aktiva ska behöva dö när de gör ett sånt viktigt jobb med att hänga ut och bekämpa fridstörande supermakter.

Vila i frid Kim. Hoppas att vi kan ta oss igenom det här trots allt.
Citera
2017-08-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
"Traces of blood have been found inside the submarine, and they also match Ms Wall."

Då är det bevisat och erkänt att hon dog ombord, bevisat att hon blev styckad, kroppen upphittad.

Sådärja. Rökt. Nu är du RÖKT, raketmadsen. Mer rökt än hela christiania..

Så det var en transportstyckning då. Om det är så att PM tagit med sig speciella verktyg denna dagen som annars aldrig fanns på ubåten är det dessa som kommer att fälla honom för överlagt mord. Han kommer att få livstid.
Senast redigerad av euyw738 2017-08-23 kl. 11:21.
Citera
2017-08-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Ingen spekulation denna gång, helt säker?
Källa på det? Skulle påståendet vara sant så vore det självklart vara relevant. Eller du kanske menar att det skulle vara ngt de undanhåller för oss (allmämheten) och endast behandlas bakom lykta dörrar?
Foliehatt någon?
Det finns militära sensorer som övervakar trafiken i Öresund, både på Svensk och Dansk sida, av olika typer. Om dessa varit aktuella i brottsutredningen eller inte har inte delgivits och det är ytterst troligt att så aldrig kommer ske (om så varit fallet) då åklagaren förmodligen har mer att gå på för att bygga sitt åtal.
Det kan möjligen bli relevant om rättegången blir tekniskt avancerad på grund av bristande övriga bevis (eller brist på erkännande).
Citera
2017-08-23, 11:18
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Ingen spekulation denna gång, helt säker?
Källa på det? Skulle påståendet vara sant så vore det självklart vara relevant. Eller du kanske menar att det skulle vara ngt de undanhåller för oss (allmämheten) och endast behandlas bakom lykta dörrar?
Foliehatt någon?

Jag läser på just nu. Det är väldigt svårt att få information och källor överhuvudtaget på något så militärt känsligt i en militär hotspot som Öresund.

Vi får dra paralleller till tillgången på teknologi och vilka metoder som används civilt och sen avgöra om det är rimligt eller inte att kunna spela in ljud från hela Öresund och sen ha något system som självmant kan avgöra om en ljudsnutt är "ovanlig" och sen skicka det till centralen.

Vet inte om det går att veta.
Citera
2017-08-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Så det var en transportstyckning då. Om det är så att PM tagit med sig speciella verktyg denna dagen som annars aldrig fanns på ubåten är det dessa som kommer att fälla honom för överlagt mord. Han kommer att få livstid.
Det ska tyvärr bevisas också. De har mycket jobb framför sig polis och åklagare.
Citera
2017-08-23, 11:23
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ja, såg det.. 1986. Jag vill minnas att Madsen är född 71, vilket innebär att hav var 15 år då den japanska turisten dödades och styckades. Det är nog inte Madsens verk.. han hade heller ingen ubåt då...

Enlig Wiki https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare) så har karln haft 3st u-båtar. Dom jag känner tilll är Freya och den här senaste så när hade han sina första u-båt?
Citera
2017-08-23, 11:24
Medlem
Högst troligt har GM gjort sexuella närmanden mot KW som känt sig illa till mods och hotat med anmälan. GM slår impulsivt en rörtång i huvudet på KW som tuppar av och dör. Paniken uppstår och den enda utvägen är att stycka kroppen och hoppas på att delarna försummas i havet. En torso är svår att stycka enligt anatomin och GM lyckas enbart avlägsna ben och armar.

Slutsats: GM har inte dödat någon tidigare och brottet begicks impulsivt för att täcka över en eventuell anmälan. Att man väljer och stycka en kropp innebär således inte att man har dödat någon förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in