2017-08-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Än en gång: de ligger inte ute och sonar på rutin. Det gör dom när indikationer sker. Däremot går de ut DÅ och DÅ på "patrull". Men inte varje dag, och inte jämt.
Och de kan ju ha gått ut den natten ubåten saknades. Det har jag ingen aning om, men det har inte framkommit nånstans så vitt jag vet.
Citera
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nja så speciellt blodigt blir det inte tycker jag, då vi hade jordbruket slaktade vi 8/10 grisar per tillfälle men blodigt va det inte utan snarare mindre blod på golvet än i stugan i Arboga tex. Men älg och bogskott är det mycket blod när tarmarna tas ur.
Tänkte på en sak till Ang detta med blodspill, nu vet ju inget om detta fall men borde bli lite blod spill om offret först strypts och att man sedan dragit åt kattstrypare/buntband på båda sidor om där man ska kapa. Då borde det bli extremt lite blod som rinner ur kroppen och buntband borde funnits ombord?
Sen kan jag tänka mej att kroppen tagits upp med halsen uppåt.

Tänk på att hon troligen stympades inne i ubåten samt fick bukhålan/lungorna/? punkterat för att hon skulle sjunka och därefter lyfte han ut henne från ubåten. Det är mer än tillräckligt för att tyngdkraften skulle se till att det rinner ut en del blod. Det behövs inte mycket blod för att det skall bli en stor pöl, det vet alla som har spillt 1 dl vätska på golvet hemma!
Långt ifrån den volymen blod som rinner ut om hjärtat pumpar men klämmer man på kroppen efter att man har stympat den så rinner det ut en del blod innan det levras och utan några kunskaper om ubåtar så kan det knappast ha varit lätt att lyfta ut henne i det tillståndet.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
...eller inte riktigt dör inledningsvis, som vi också sett.

Precis.

Jag tror faktiskt att PM talar sanning om just tillfället hon dör. Någon form av olycka/bråk som slutat med "maximal otur".

Sen har omständigheterna med att han är själv i en ubåt mitt på havet med ett lik tillsammans med hans överintelligens och personlighetsstörningar(? Aspergers eller vad nu som diskuterat) gjort att han fattat sjuks beslut för det har varit det enda som räddat honom i hans hjärna.

Han ville inte sitta 5-6 år pga olycka utan ville inte sitta alls och gjorde så här på vinst eller förlust.
Citera
2017-08-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicblend
Det verkar som att polisen nu ser ett samband med ett styckmord på en japansk turist 1986

http://www.bt.dk/krimi/20-aar-efter-makaber-sag-haenger-uopklaret-turist-mord-sammen-med-ubaadsmysteriet

Han var 15 år. Men skulle vara om han var med den som gjorde det eller liknande...
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har btw varit väldigt väldigt tyst om henne. Nån som vet vem hon är?
Ja det finns trådar/namn/länkar och bilder i soppan här. Hon är väl hyfsat chockad kan jag tänka.
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Sicken dåre!
Sunt resonemang WalterNerf, det är antagligen nära sanningen.
Citera
2017-08-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Den troligaste förklaringen är att det handlar om ett oöverlagt tillfällighetsmord. Och att det hände väldigt tidigt, mellan 20.30 och 22.30 på torsdagkvällen.
Det är i princip det som varit någon form av rimlig konsensus i tråden sedan det stod klart att hon var försvunnen ja. Sen har helvetets alla konspirationsteorier slagit rot i tråden längs vägen.
Möjligen kan det ha skett strax efter 22:30 eftersom PM angivit det som tidpunkt när han påstod sig ha släppt av henne. Folk tenderar att bygga mentala alibin och då brukar det faktiskt brottet vara begånget efter de tidpunkter som mördaren själv anger. Jag skulle säga mellan 20:30->Midnatt men någon form av brott (frihetsberövande tex) bör ju ha skett något tidigare eftersom resan inte var planerad att ta någon längre stund.
Senast redigerad av Praetori 2017-08-23 kl. 11:15.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hans lajvande fru skulle vara intressant att höra. Hon bör väl i rimlighetens namn ta ut skilsmässa om hon inte är lika skruvad hon.

Hon väntar tills hon sålt sin berättelse till tillräckligt många tidningar. Synd att förstöra en rubrik med att man är skild, när man kan skriva " Jag är gift med u-båtsmördaren "

Se min berättelse här :
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Undra vad Madsens bror säger nu? Skulle vilja ha ett uppdaterat uttalande från honom. Kanske har han samma diagnos själv eftersom han inte verkar första sin brors avvikelser.

Jag gissar snarare att han in i det längsta inte velat se och förstå, sedan försökt hitta rimliga förklaringar och nu ställd inför faktum om vad hans bror gjort behöver tid att acceptera och ta in. Vem vill behöva ta till sig att en person man vuxit upp med och (förmodligen) älskar, en person som är ens kött och blod, har gjort något sådant?
För att inte tala om alla tankar kring "Vi har samma föräldrar, samma gener, vad finns det inuti mig som bara väntar på att braka loss?"

Att han inte uttalat sig på nytt kan ju helt enkelt bero på att media antingen varit upptagna med att rapportera från presskonferensen eller att han gjort sig oanträffbar för att brottas med egna funderingar utan att få en kamera uppkörd i nosen och säga något som han inte hunnit tänka igenom innan det citeras och analyseras in i minsta detalj...
Citera
2017-08-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej han for med osanning redan när han blev kontaktad av försvaret via radio och hade helikopter som sällskap. Sedan ljög han även under sjöförhöret och polisförhöret som ledde till hans gripande vid 17-tiden (där han sagt att han lämnat av kvinnan vid 22:30). Sen ändrade han sin historia inför häktningsförhandlingarna (där han troligen medgivit till att hon dött i båten genom olycka), sen bestämde sig både PM och hans ombud för att tystnad var det som gällde för att slutligen komma fram och vilja "samarbeta" och agera lättad.

Det har garanterat hållits en rad förhör med PM allt eftersom Dansk polis kommit längre i utredningen och fått mer tekniska bevis och hjälpmedel. Det är så det tenderar att gå till. Det har bevisligen kommit fram mer detaljer längs vägen och det har märkts på Polisens utsagor till media vilket tyder på att PM inte spillt hela bönpåsen av lögner på en och samma gång.

Hur kan han ha ljugit vid flera tillfällen om man bara har förhört honom en enda gång (vad vi vet).

Det är vad man säger i förhör/domstol som räknas - inte vad han har sagt till kreti och pleti innan förhöret.
Citera
2017-08-23, 11:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
D4t var på 80-talet så han har nog hunnit med en hel del under 30 år.
Ja, såg det.. 1986. Jag vill minnas att Madsen är född 71, vilket innebär att hav var 15 år då den japanska turisten dödades och styckades. Det är nog inte Madsens verk.. han hade heller ingen ubåt då...
Citera
2017-08-23, 11:10
Medlem
https://www.facebook.com/ingrid.wall
Citat:
Det är med gränslös sorg och bestörtning vi tagit emot beskedet att kvarlevorna efter vår dotter och syster Kim Wall, har hittats. Vidden av katastrofen kan vi ännu inte överblicka, och mängder av frågetecken återstår att rätas ut.

Tragedin har drabbat inte bara oss och övrig familj, utan vänner och kollegor över hela världen. Under de fasansfulla dagar som gått sedan Kim försvann, har vi fått otaliga bevis på hur älskad och uppskattad hon varit, såväl som människa och vän som professionell journalist. Från världens alla hörn kommer bevis på Kims förmåga att vara en person som gör skillnad.

Hon har funnit och berättat historier från olika delar av jordklotet, berättelser som måste skrivas. Kim reste i flera månader i Söderhavet för att låta världen veta vad som händer med befolkningen på de öar som sjunker till följd av atomsprängningar. Hon lät oss följa med till det jordbävningsdrabbade Haiti, till Idi Amins tortyrkammare i Uganda och minfälten på Sri Lanka. Hon gav röst åt de svaga, de utsatta och marginaliserade människorna.

Den rösten hade behövts länge, länge än. Nu blir det inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in