2017-08-23, 10:39
Medlem
Spelteoretiskt tycker jag hans handlingar bara är hyfsat logiska om han mördat henne med avsikt. Eventuellt på impuls pga att han gjort liknande saker förut.

Om det vore en olycka är det väl mycket bättre att bita sura äpplet och tillkalla räddningstjänsten, snarare än att riska att upptäckas och brännmärkas som en kroppsstyckare och galning i allas ögon - inklusive av sin fru?

Antingen är detta en spelteoretisk felkalkyl av episka mått, eller så är han en överlagd mördare, troligen också seriemördare pga allt slarv och kallhet (slängkyssar väl i land).
Citera
2017-08-23, 10:41
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hans beteende efter att han kommit i land är det som ger mig mest dåliga vibbar. Går runt med ett lätt flin, kastar slängkyssar till sin fru, ljuger polisen rätt upp i ansiktet och ger intrycket av att vara helt oberörd.

Beter man sig på det här sättet om det hela bara var en slump? Känns mer som att vi har att göra med känslostörd typ som kan vara kapabel till det mesta.

Japp, håller med dig fullständigt. Lyssnade på TV4 nu, där man säger att sannolikt har man hittat enormt mycket blod i ubåten. Jag förstår varför han sänkte ubåten. Han har ljugit mer än två gånger.

1. Han släppte av henne vid 22:30-tiden i Köpenhamn.
2. Han har "begravt" kroppen hel.
3. Ubåten fick ett fel och sjönk.

Dessa tre lögner har nu polisen slagit hål på, det går inte att lita på Madsen för allt smör i Småland.

Och detta ihop med hans ytterst märkliga beteende;

Tummen upp till pressen, lessen för att hans ubåt sjönk, inte ett pip om Kim Wall som då
är eftersökt. Smilar och skickar en luftkyss till frun, vilken dåre.
Citera
Medlem
Pisswassers avatar
Ett våldtäktsförsök som slutat i mord, styckning av kroppen, dumpning av kroppen i havet samt sänkning av ubåt för att försöka förstöra bevis.

Som jag hela tiden har hävdat, med andra ord.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Att ens tro det är möjligt är ju befängt.
Tror inte att någon verkligen tror på detta. Polisen sa att Madsens förklaring kom redan andra dagen, så han sa att han slängt i en hel kropp innan torson var funnen. Nu måste han alltså stå fast vid att han slängt i liket helt, vilket implicit innebär att någon annan plockat upp det och utfört styckningen, eller så måste han ändra sin historia för andra gången.

Polisen fick under presskonferensen frågan om vad PM:s förklaring är, men polisen sa att de inte var särskilt intresserade av att höra den (eller något liknande). Sannolikheten att hand andra förklaring kastar ljus över vad som hänt är nog inte särskilt stor - polisen gör nog rätt i att sätta dit honom på teknisk bevisning mot sitt nekande.
Citera
Medlem
Citat:
Hans beteende efter att han kommit i land är det som ger mig mest dåliga vibbar. Går runt med ett lätt flin, kastar slängkyssar till sin fru, ljuger polisen rätt upp i ansiktet och ger intrycket av att vara helt oberörd.

Beter man sig på det här sättet om det hela bara var en slump? Känns mer som att vi har att göra med känslostörd typ som kan vara kapabel till det mesta.

Men om han nu ville dölja något kunde han ju omöjligen gråta hysteriskt och sucka djupt utan att samtidigt väcka frågan "varför".

Det är väl klart att en mördare är tvungen att hålla masken.
Citera
2017-08-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9957
Spelteoretiskt tycker jag hans handlingar bara är hyfsat logiska om han mördat henne med avsikt. Eventuellt på impuls pga att han gjort liknande saker förut.

Om det vore en olycka är det väl mycket bättre att bita sura äpplet och tillkalla räddningstjänsten, snarare än att riska att upptäckas och brännmärkas som en kroppsstyckare och galning i allas ögon - inklusive av sin fru?

Antingen är detta en spelteoretisk felkalkyl av episka mått, eller så är han en överlagd mördare, troligen också seriemördare pga allt slarv och kallhet (slängkyssar väl i land).
Mord... visst. Men styckning? Mord i hastigt mod kan nog många människor begå. Men inte styckning. Absolut inte det. Och att sen i lugn och ro sänka ubåten och klättra upp i rädddningsbåten för att sedan "behöva gå in i sig själv". Le mot polisen och säga att "jag är ledsen att ubåten sjönk".

Han är inte klok nånstans. Inte på något som helst plan. Han är fullständigt livsfarlig.
Citera
2017-08-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisswasser
Ett våldtäktsförsök som slutat i mord, styckning av kroppen, dumpning av kroppen i havet samt sänkning av ubåt för att försöka förstöra bevis.

Som jag hela tiden har hävdat, med andra ord.

Bara ett försök? Varför skulle han inte ha lyckats?
Citera
2017-08-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Som någon tidigare skrev - torsot bär 70% av kroppens vikt. Om man utgår från att Kim väger 70 kilo så sparar han ynka 20kg på att lägga ner timmar i att stycka kroppsdelar han sedan får svårare att göra sig av med än om det skulle vara en nära intakt kropp med sänke.

Torso (dvs allt utom, armar, ben och huvud) är ungefär 50% av en människas kroppsvikt (något mer, men kvinnor hamnar rätt nära).
Som jag skrivit tidigare i tråden så är det ingalunda lätt att flytta en lealös (eller livlös) kropp i höjdled flera meter, speciellt inte upp längs en stege genom ett trångt utrymme. Det är svårt nog för professionella aktörer som räddningstjänst, militärer mm och därmed än svårare för någon med PMs kroppsbyggnad och ålder.
En torso från en kvinna som enligt uppgift väger mellan 50-60 kilo landar därför på omkring 25-35kg. Det klarar PM troligen att lyfta med hjälp av kättingen runt torson plus eventuellt ett rep, eller en båtshake. Ståendes på däck eller i tornet med lite besvär. De övriga delarna landar på 4-6 kg/styck. Så kallad transportstyckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men om han nu ville dölja något kunde han ju omöjligen gråta hysteriskt och sucka djupt utan att samtidigt väcka frågan "varför".

Det är väl klart att en mördare är tvungen att hålla masken.

Hade det hela varit oplanerat och hänt av en slump så hade han knappast kunnat dölja det så bra. Ingen normal människa kan se så oberörd ut efter det som han har varit med om.

Tror mycket väl att han visste om vad som skulle hända. Han var förberedd på detta.
Citera
Medlem
Har inte varit så uppdaterat på fallet senaste veckan men som jag förstått det så måste han ha styckat Kim i ubåten? Då måste ju rimligtvis hela ubåten vara mer eller mindre nedstänkt i blod? Dvs, polisen visste redan samma dag som ubåten bärgades att Kim blivit mördad där?
Citera
2017-08-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mord... visst. Men styckning? Mord i hastigt mod kan nog många människor begå. Men inte styckning. Absolut inte det. Och att sen i lugn och ro sänka ubåten och klättra upp i rädddningsbåten för att sedan "behöva gå in i sig själv". Le mot polisen och säga att "jag är ledsen att ubåten sjönk".

Han är inte klok nånstans. Inte på något som helst plan. Han är fullständigt livsfarlig.

Problemet med sådana här gubbar är att det anses vara intressanta både av pressen och kanske särskilt av kvinnorna.

Ju sjukare desto större dragningskraft..
Citera
2017-08-23, 10:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Då har han ljugit två gånger redan. Frågan är vilken lögn som ska komma härnäst? Att Madsen kommer tala 100 procent sanning kan vi nog utesluta redan nu.

Ja, två besvärande lögner som han inte kan prata sig ur. Det är ju ingen tvekan om att han åker dit rejält. Sedan är frågan för vad. Jag hoppas mord går att bevisa. Men det är möjligt att huvudet behövs för det. Brott mot griftefrid är det ju definivt. Sen är frågan vad polisen kan bevisa angående hur hon dött. Jag hoppas det finns tekniska bevis för att hon dödats. Annars blir det förmodligen ett indiciefall utifrån varför styckar man någon som man påstår dött i en olycka. Rimligtvis för att man dödat personen och vill få bort kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in