2017-08-23, 10:20
Medlem
Fattar ni vilken jävla tur, tänk om han hade hunnit sänka både ubåt och lik och sedan "glömt" och det hade tagit månader att hitta, då hade bevisläget sett svårare ut.

Jag tror att han var oförberedd på all uppståndelse redan samma natt hon försvann och att han blev hittad relativt fort, därför sänkte han ubåten direkt.

Sedan misstänker jag att polisen direkt på plats sett något misstänkt tex blod eller liknande, så det var snabba ryck redan från start.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Men då borde de ju gjort det på en gång, så hade vi kunnat slippa den här eviga spekulations delen av utredningen.

Du borde ta kontakt med polisen och föreslå detta. Då blir det ju löst på en gång!
Det är ju så en utredning går till och i första hand vad de försöker åstadkomma. Spekulationer är spekulationer och inget mer än så, oavsett vem som har dessa och hur de ser ut. Sluta tramsa! Sandlådenivå på dina kommentarer. Tass...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Det är många som tror att detta inte är första gången han dödat nån. Det som talar emot detta är väl hur jävla uppenbart det är att han skulle åka fast denna gång. Varför skulle han denna gång medvetet döda en journalist på en ubåt?? Självklart fattar han ju att han ju att riskerna att åka fast är extremt stora.
Jag är ingen expert på gärningsmannaprofiler men skulle svara att han lider av en grandios självbild där han tror att han alltid kommer undan, kanske för att han har gjort det många gånger tidigare. Detta kombinerat med att frestelsen blev för stor när hon kontaktade honom. Driften att döda tog över och till slut blev han helt enkelt slarvig.
Citera
Medlem
I och med att det är bekräftat att det är KW:s kropp samt att de hittat blodspår från henne på ubåten tar historien en helt annan vändning.

Polisen kan väl reda ut om armar, ben och huvud är avskurna eller om de lossnat pga. att de legat i vattnet eller liknande? Det måste gå att utreda tycker man.

Vidare kan det ju vara så att det var en olycka som ledde till att hon dog och att han då dumpade kroppen. Men om det visar sig att kroppen faktiskt har blivit styckad är det så makabert att han får svårt att komma tillbaks rent publikt över huvud taget, vilket blir svårt hur som helst.

Går det däremot att bevisa någon form av olycka via spår på hennes kropp, att hennes extremiteter har lossnat naturligt så kan det åtminstone anses vara förmildrande.
Citera
2017-08-23, 10:21
Medlem
Men vilken psykopat! Han steg helt oberörd på landet och slängde en kiss till sin fru när han var på väg till förhandlingssal!
Citera
2017-08-23, 10:22
Avslutad
Citat:
Tänk dig ett scenario där du sätter en oskyldig person med extrem otur i hans ställe. Är det ens möjligt?

Ja, exempelvis svenska och amerikanska specialstyrkor kan ha velat stoppa Kims reportage om U-båten.
Alla okända U-båtar i Östersjön måste kunna betraktas som ryska.av media.
Stora försvarsanslag står på spel.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Urlöjligt att tro han skulle vara någon seriemördare. Det kryllar knappast av personer som försvinner, allra minst på ek ubåt.

Ridskolekvinnan mördare och styckade väl från tomma intet så självklart är PM likadan.
Sa inte polisen just på presskonferensen att man skulle undersöka för att se om han har någon koppling till den torso av en japansk turist som man tidigare funnit?
Låter det inte tvärt om ganska rimligt att PM är en seriemördare? Ett sånt här bestialiskt mord och styckning av KW, kan det verkligen vara gärningen av en nybörjarmördare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Följt detta då det redan dag ett kändes som nåt helt overkligt o taget ur nån gastkramande film..... tyvärr visar det sig att det var på riktigt å det grövsta. Så bedrövligt o sorgligt. Jag hoppas verkligen att det blir klarlagt vad som hänt för hennes anhörigas skull.

Tror som ni andra att det är en mycket märklig man så vanlig logik fungerar inte för all följa hans tankar. Min ide är att allt faktiskt varit frid o fröjd o att en olycka han ha hänt på båten spm orsakat hennes död. Då visar sig hans personlighet som till viss del beskrivits. Han saknar empati, skulle aldrig erkänna ett fel/misstag o drivs av ett storhetsvansinne som går ut på att han ska genomföra det han tänker till varje pris. Han griper tillfället att göra sig av med liket väl medveten om att det saknas vittnen o han är villig att fällas för typ brott mot griftefriden. Redan där tror jag han också ser möjlighet till ekonomisk vinning över tid med att sälja sin story etc. Hans ekonomiska bekymmer kan lösa sig framöver. Han har fått ett läge för sin önskade kriminella handling som är bra mycket bättre än en luftballong med polisjakt. Tror inte han är en kalkylerande mördare men tillfället gav honom en möjlighet till det han tidigare planerat, nämligen uppmärksamhet. Att andra drabbas är inget han reflekterar över. Att han erkänt tror jag är ett led i hans diagnos då många med hans a-struktur har svårt att ljuga. Är han erkänt att hon dött på u-båten är inget han gjort för att han är rättskaffens utan för att han inte kan skapa en lögn. Sen hur han skaffat undan kroppen o hans agerande sen är helt kopplat till hans logiska förmåga o hans syn på sig själv som den grandiosa uppfinnaren.

En möjlig teori i min värld. Kim var tyvärr på fel plats vid fel tillfälle. 😢

Vad naiv du är. Har det hänt en olycka så ringer man räddningstjänsten!

Inte fan styckar man en kropp som en kallblodig mördare och sänker sitt eget livsprojekt?

Kom in i matchen!
Citera
2017-08-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
I och med att det är bekräftat att det är KW:s kropp samt att de hittat blodspår från henne på ubåten tar historien en helt annan vändning.

Polisen kan väl reda ut om armar, ben och huvud är avskurna eller om de lossnat pga. att de legat i vattnet eller liknande? Det måste gå att utreda tycker man.

Vidare kan det ju vara så att det var en olycka som ledde till att hon dog och att han då dumpade kroppen. Men om det visar sig att kroppen faktiskt har blivit styckad är det så makabert att han får svårt att komma tillbaks rent publikt över huvud taget, vilket blir svårt hur som helst.

Går det däremot att bevisa någon form av olycka via spår på hennes kropp, att hennes extremiteter har lossnat naturligt så kan det åtminstone anses vara förmildrande.

Polisen bekräftade igår att den är styckad.......
Citera
Medlem
Citat:
Det var jag själv som skrev det. Jag vet exakt vad jag säger.

Media får en förskönad version. Rätten får detaljerna. Det är det som är "lykta dörrar."

Det är alltså polisen som instruerar honom, inte någon främmande person. Du blandar ihop hitte-på teorier med verklighet.

Haha ja det var nått nytt.

Din teori håller inte, torson var hittad. Det stod i media, madsens kommentar om en hel kropp kom ut efter att torson bekräftats tillhöra KW. Hur spar detta anhöriga lidande?
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Om han inte dumpade den hel först, sen tog upp den igen, styckade och kastade i igen. Man vet ju inte hur förtvivlade raketuppfinnare tänker när han råkat döda någon.

Raketen har funnits långt innan Madsen, han är definitivt ingen raketuppfinnare.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Ja, exempelvis svenska och amerikanska specialstyrkor kan ha velat stoppa Kims reportage om U-båten.
Alla okända U-båtar i Östersjön måste kunna betraktas som ryska.av media.
Stora försvarsanslag står på spel.

Dessutom hör militären då ALLT som sägs och händer på ubåten då ljud hörs extremt väl under vattenlinjen.

Då är det ganska uppenbart att militären är den som anmält händelsen till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in