2017-08-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Han kanske försökte droga henne, men hon hade någon sjukdom som gör att hon dör av drogen. Då tar det hus i helvete för honom och resultatet är det slafsverk vi måste reda ut nu.

Jag vet inte varför han skulle göra sig besväret att försöka droga henne när hon ändå var i fullständig beroendeställning gentemot honom.

Då är det väl mer eggande att visa sin makt genom att INTE droga honom.

Hon är helt klar i huvudet - men kan inte försvara sig på något sätt. Hon är ju instängd i en låda tillsammans med honom och IFALL hon skulle lyckas slå ihjäl honom då skulle hon ju dö ändå..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Sexutsvulten? Han har ju en fru, vad du har för bild av en man och dennes fru vet inte jag men sex brukar ingå.

Det är verkligen ingen garanti för att man är gift. Du menar även att gifta män inte kan vara otrogna eller bete sig som riktiga svin? Hade inte Lisa Holms mördare en fru?
Citera
Medlem
Citat:
Det säger han för att han inte vill göra hennes familj mer illa än han redan gjort. Han kan även blivit instruerad att säga så. Att bära upp en kropp genom hålet i ubåtens tak är ingen lätt uppgift, så att dela kroppen kan ha varit enda sättet. Det behöver inte hennes familj matas med varje dag.
Det är mycket möjligt att han hittar på en sån förklaring men den blir inte trovärdig i en rättegång.
Citera
Medlem
Intressant att PM förnekar styckning då metall föremålen på KW kropp sannolikt har PM dna.

Med andra ord har någon efter han dumpat henne styckat KW med PM grejer, just där är han körd.
Citera
2017-08-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Det är många som tror att detta inte är första gången han dödat nån. Det som talar emot detta är väl hur jävla uppenbart det är att han skulle åka fast denna gång. Varför skulle han denna gång medvetet döda en journalist på en ubåt?? Självklart fattar han ju att han ju att riskerna att åka fast är extremt stora.

Man kan ju minst sagt tycka att hans attityd efter sänkningen var rätt så "cavalier". Han kanske har hållt på med jävelskap så länge att han tror att han kan lura omgivningen.

En sak jag vet om livet är att om man tror att personer i omgivningen är dumma, inte ser, eller förstår - så är det du som är dum.

Appråpå hans Twitter-inlägg om att begå brott tror jag att den biten av information är rätt så talande. Att "åka med luftballong och landa på en kyrka" är den städade versionen av att "åka ubåt, vålda, stycka och mörda".
Citera
2017-08-23, 10:17
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Det är många som tror att detta inte är första gången han dödat nån. Det som talar emot detta är väl hur jävla uppenbart det är att han skulle åka fast denna gång. Varför skulle han denna gång medvetet döda en journalist på en ubåt?? Självklart fattar han ju att han ju att riskerna att åka fast är extremt stora.

Det är inte ovanligt att seriemördare vill åka fast. Ellr drabbas av hybris. Ma vill se hur nöra polisen kan komma utan att man åker fast och han passar väl som handen i handsken för en sån personlighet.
Citera
2017-08-23, 10:18
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är mycket möjligt att han hittar på en sån förklaring men den blir inte trovärdig i en rättegång.

Nej, nej, nej. Flera av er förstår inte vad jag skriver.

Jag menar att den bild som ges ut i media inte har med själva rättegången att göra sen.

Polisen får sanningen, media får den förskönade versionen.
Citera
Medlem
Citat:
Tänk om det var din älskade familjemedlem som blivit bragd om livet. Det kan vara bra att ta själva detaljerna bakom lykta dörrar.

Va!? Är du nykter? Lykta dörrar har väll inget å göra med kommentaren om att han blivit instruerad att säga något..

Nyktra till för fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag köper inte riktigt historian om att detta skulle vara ett planerat mord eller liknande, för en man med hans intelligens hade iskallt räknat med att behöva städa ubåten och detta är hans starkaste bevis på att detta inte är planerat eller ett övergrepp som slutar i planerat mord.

Den här historien är så bisarr att den inte kan vara planerad.
Det liknar mer ett tjafs som gått överstyr.
Ungefär som Caroline-fallet för några år sen.

I och med styckningen försvann alla möjligheter till en naturlig förklaring.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Urlöjligt att tro han skulle vara någon seriemördare. Det kryllar knappast av personer som försvinner, allra minst på ek ubåt.

Ridskolekvinnan mördare och styckade väl från tomma intet så självklart är PM likadan.
Citera
2017-08-23, 10:19
Medlem
Följt detta då det redan dag ett kändes som nåt helt overkligt o taget ur nån gastkramande film..... tyvärr visar det sig att det var på riktigt å det grövsta. Så bedrövligt o sorgligt. Jag hoppas verkligen att det blir klarlagt vad som hänt för hennes anhörigas skull.

Tror som ni andra att det är en mycket märklig man så vanlig logik fungerar inte för all följa hans tankar. Min ide är att allt faktiskt varit frid o fröjd o att en olycka han ha hänt på båten spm orsakat hennes död. Då visar sig hans personlighet som till viss del beskrivits. Han saknar empati, skulle aldrig erkänna ett fel/misstag o drivs av ett storhetsvansinne som går ut på att han ska genomföra det han tänker till varje pris. Han griper tillfället att göra sig av med liket väl medveten om att det saknas vittnen o han är villig att fällas för typ brott mot griftefriden. Redan där tror jag han också ser möjlighet till ekonomisk vinning över tid med att sälja sin story etc. Hans ekonomiska bekymmer kan lösa sig framöver. Han har fått ett läge för sin önskade kriminella handling som är bra mycket bättre än en luftballong med polisjakt. Tror inte han är en kalkylerande mördare men tillfället gav honom en möjlighet till det han tidigare planerat, nämligen uppmärksamhet. Att andra drabbas är inget han reflekterar över. Att han erkänt tror jag är ett led i hans diagnos då många med hans a-struktur har svårt att ljuga. Är han erkänt att hon dött på u-båten är inget han gjort för att han är rättskaffens utan för att han inte kan skapa en lögn. Sen hur han skaffat undan kroppen o hans agerande sen är helt kopplat till hans logiska förmåga o hans syn på sig själv som den grandiosa uppfinnaren.

En möjlig teori i min värld. Kim var tyvärr på fel plats vid fel tillfälle. 😢
Citera
2017-08-23, 10:20
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Va!? Är du nykter? Lykta dörrar har väll inget å göra med kommentaren om att han blivit instruerad att säga något..

Nyktra till för fan

Det var jag själv som skrev det. Jag vet exakt vad jag säger.

Media får en förskönad version. Rätten får detaljerna. Det är det som är "lykta dörrar."

Det är alltså polisen som instruerar honom, inte någon främmande person. Du blandar ihop hitte-på teorier med verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in