2017-08-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det räcker med en vass kniv.

Visst gör det, men det krävs lite mer då och tror gm är mer van att kapa saker med tigersåg än kniv.
Men det är kul att se en duktig slaktare gå lös med kniven, går snabbt att dela knäleder/huvud från kroppen på älg/nötboskap med enbart kniv. Sen undrar jag varför många tror det ska bli så blodigt av att slakta en människa?
Blir inte mycket blodspill av slaktt av djur, iofs så brukade vi alltid ta rätt på blodet när man stuckit djuret.
Citera
2017-08-23, 08:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad är ett överlagt mord?
Ett i förväg planerat mord. Gärningsmannen har haft tid till att överlägga/resonera/planera runt hur mordet ska utföras.
Citera
2017-08-23, 08:10
Medlem
selusts avatar
Just att han styckade henne innan "begravningen" ändrar inte så mycket va?

Han var antagningen tvungen så att han kunde få upp henne genom luckan och ge henne en värdig begravning snäll som han är... Vill verkligen veta vad som hände där nere
Citera
2017-08-23, 08:11
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Det är ju precis det han har gjort, vilket nog de flesta av oss med någorlunda intelligens skulle listat ut.
Men nej, självklart föll hon i en trappa, blev av med både benen, huvud och armar. Och då, ja just då bestämde sig Madsen för en begravning via sjöss. Du min herre, är en jävla idiot.
Arma Sverige att du ens har rösträtt.

Styckningen behöver inte vara dödsorsaken. Hon kan ha dött av något så banalt som en putt, en käftsmäll eller annat våld som i vanliga fall inte leder till döden.

Eller så har han brutalt mördat henne.

Att han styckat henne på en u-båt tyder mer på att han iaf inte planerat att mörda henne.
Citera
2017-08-23, 08:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Visst gör det, men det krävs lite mer då och tror gm är mer van att kapa saker med tigersåg än kniv.
Men det är kul att se en duktig slaktare gå lös med kniven, går snabbt att dela knäleder/huvud från kroppen på älg/nötboskap med enbart kniv. Sen undrar jag varför många tror det ska bli så blodigt av att slakta en människa?
Blir inte mycket blodspill av slaktt av djur, iofs så brukade vi alltid ta rätt på blodet när man stuckit djuret.
Folk tycks tro att blodet bara sprutar, men hjärtat har liksom slutat att slå. Såg har jag svårt att se hur det skulle fungera, det är ju knepigare och då kan det skvätta en del. Vi får väl se vad som sägs, kanske har han jobbat som styckare i sin ungdom? Som jag sagt tidigare, detta är inte hans första grova brott, jag tror det finns ouppklarade brott begångna för 25 år sen...
Citera
2017-08-23, 08:13
Medlem
Ok, en mycket makaber fråga, om huvudet lagts i en sopsäck och sänkts med en tyngd. Då är sannolikheten att det hittas eller flyter upp väldigt liten, eller hur?
Citera
2017-08-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Enkelt!

Han trodde givetvis det skulle bli någonting mer (som grabbar ofta gör). Men Wall har partner och hade inga såna planer alls.
Någonting går fruktansvärt fel när Madsen gör sitt närmande och Wall dör.

Han får givetvis panik.
Får inte upp henne genom tornet, för smalt och för tungt. Han MÅSTE stycka henne för att få ut henne.

Självklart började det fel när han fortsatte, när hon inte ville, hon är journalist, han är sponsrad och känd. Mycket på spel.

Stoppa för fan in kuken i ett kyskhetsbälte och släng bort nyckeln om du inte kan ta ett nej!

Låter som ett troligt förlopp. Dock kan jag tycka att det är ytterst knepigt om man väljer att göra närmanden under en ubåtstur. Det är liksom varken tiden eller platsen för sån aktivitet. Antagligen klaustrofobisk och tankarna är på något helt annat. Men Madsen som är van att åka ubåt tänker kanske att det är en romantisk situation.
Citera
2017-08-23, 08:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Om (ett stort OM) det verkligen varit en olycka och PM sen styckat kroppen, vad får han för straff då?

Tänker på Robert Durst (känd från HBO-dokumentären "The Jinx" se den ni som inte sett) som styckade sin granne och han fick inget straff för det då han påstår sig ha blivit attackerad i sitt hem, att han efter det styckade kroppen spelade ingen roll. Det var i usa med deras konstiga lagar.

Men om det är ett liknande scenario här. Mtp att ubåten är PM "egendom" kan det påverka straffet i Danmark? Hur ser dansk lag ut där?

Nu tror jag iofs. att det inte var en olycka men man vet aldrig.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det rör sig med största sannolikhet om en olycka.

Skulle Madsen ha mördat Kim, styckat henne och sedan låtit kroppsdelar flyta upp? Knappast.
Han har tidigare uttalat önskan om att arrangera en spektakulär kriminell happening. Om kroppsdelarna inte skulle flyta upp och KW bara bli en saknad person, så skulle det ju inte bli en särskilt stor happening. Och dessutom hade det säkerligen varit helt onödigt att stycka kroppen och därigenom riskera att få blod på sig.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ok, en mycket makaber fråga, om huvudet lagts i en sopsäck och sänkts med en tyngd. Då är sannolikheten att det hittas eller flyter upp väldigt liten, eller hur?
Förr eller senare dyker det upp, fiskar nafsar sönder påsen, men inte säkert att det hittas - havet är stort.
Citera
2017-08-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Styckningen behöver inte vara dödsorsaken. Hon kan ha dött av något så banalt som en putt, en käftsmäll eller annat våld som i vanliga fall inte leder till döden.

Eller så har han brutalt mördat henne.

Att han styckat henne på en u-båt tyder mer på att han iaf inte planerat att mörda henne.
Förmodligen har han strypt henne och styckat henne pga att ev skador ska bli svåra att upptäcka. Han har inte räknat med att kroppen ska hittas. Det är min teori
Citera
2017-08-23, 08:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Blir så jävla provocerad av att Madsen säger att kvinnan dog och därefter begravde han kroppen i havet.
BEGRAVDE? Han styckade (skändade henne) och sen slängde han ut de olika delarna av hennes kropp
i havet som sopor. Det är ingen begravning.

Jag begriper att det finns en psykologi här. Att Madsen ännu inte kan stå för vad han har gjort och då
använder ord som begravning för att skapa en mer acceptabel bild av det hela. Men att media reproducerar
den här mentala kullerbyttan är äckligt.

Ur G-P: "Den misstänkte har förklarat för polisen och domstolen att det inträffade en olycka ombord vilket orsakade Kim Walls död och att han som en konsekvens av det begravde henne på en ospecificerad plats i havet i Kögebukten", meddelade Köpenhamnspolisen.

Som den sjökapten Madsen är beslutar han att ge henne en begravning till sjöss. Han var tvungen att stycka kroppen för att få upp den ur ubåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in