2017-08-22, 18:27
Medlem
Han måste då alltså dumpat hennes väska och mobil mm också!!!! Om de tar spåra mobilen så kan de väl se vad den var senast!
Citera
2017-08-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Han är prsykopat om han styckat henne tycker ej sen personer som tex anders brevik ska a rätt till advokat för ingen ska försvara den att den mördat en massa
Fint att du "tycker" saker oavsett definition eller ej...

Det finns praktiska, etiska och rimliga skäl till varför även personer som Breivik eller Hitler eller whatever ska ha advokat. Vem avgör t.ex. vem som ska få ha advokat? Ska den åtalade ha något i stil med en "advokat-advokat" som slåss för den åtalades möjlighet till advokat? Eller en advokat-advokat-advokat som arbetar för att den åtalade ska få en advokat-advokat?

Och, framförallt, vad händer om brottet är fruktansvärt och sjukt, men den åtalade faktiskt är oskyldig?

Det finns alltså rätt uppenbara skäl till varför även personer som prövas i rätten vid mycket vidriga brott ska ha advokat. Annars kan man ställa vem som helst till skranket och den berövade advokaträtten gör att domstolen då kan döma just vem som helst. Domstolens jobb är trots allt att avgöra om den åtalade är skyldig till brottet eller ej.
Senast redigerad av DjILY 2017-08-22 kl. 18:34.
Citera
2017-08-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Håller med dig. Dessutom är det ofta så att många "skjutjärnsjournalister" - och gärna kvinnliga - har en övertro på sig själv och är oförsiktiga på gränsen till dumdristiga. Att göra risker hör sällan till deras personlighet och är naiva i deras människosyn. Allt för storyn. Så även om hon gjort researchen så är det inte säkert att hon värderat att ett så sjukt scenario skulle inträffa, särskilt inte när så och dragit de slutsatserna av hans personlighet många visste att hon skulle göra reportaget och såg dem lämna kajen. Möjligen att hon kalkylerat med risken att något kunde hända ubåten, men knappast att hon skulle bli styckad och dumpad i havet.
Men här gick det uppenbart fel.

Japp, de gör allt för karriären och sina scoop
Citera
2017-08-22, 18:30
Medlem
Men om han nu mördat henne för hon skulle skriva nått han ej ville så var det klantigt då han nu kommer få fängelse ändå
Citera
2017-08-22, 18:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Men om han nu mördat henne för hon skulle skriva nått han ej ville så var det klantigt då han nu kommer få fängelse ändå

Vi vet ju vare sig motiv eller om det faktiskt var mord.
Citera
2017-08-22, 18:32
Medlem
Köses avatar
Får be om ursäkt då jag inte läst hela tråden...

Har det diskuterats vilken vinkel Kim Walls reportage skulle ha? Hade hon fått nys om något som Madsen höll på med på U-båten? Var han känd för att ta dit kvinnor och sedan tvinga till sig sex (våldtäkt) med dem?

Känns ju väldigt otroligt att en journalist skulle åka med på en u-båt för att skriva om något det redan skrivits spaltmeter om?
Citera
2017-08-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sista meningen. Är lite grejen med detta forum.
Jo, förvisso. Kan hålla med om att flashback inte skulle vara flashback om man tog bort alla 'tards av alla de slag. Men jag menar bara att man kan lansera stollerier om man bara är lite ödmjuk och har självkännedom. Den jag citerade är alldeles extra dålig på detta och nytillkomna till tråden kan få uppfattningen om att facit redan finns och det är som taget ur "när lammen tystnar" eller liknande...

Och, igen, jag vill påpeka att jag INTE hävdar att något specifikt scenario (lustmord, luststyckning, sedan länge planerat, kropp genom propellern, PM har mördat förr, PM är helt oskyldig till allt, osv, osv) är omöjligt. Jag bara pekar ut där folk har låtit fantasin skena och drar slutsatser på dålig eller ingen grund, samt glömmer bort alternativa förklaringar.
Citera
2017-08-22, 18:34
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Hon blev slängd i havet, finns nog en del djur som gör skada, att hon blev styckad i en ubåt ser jag som långsökt.
Just det behöver du inte fundera över längre.
Jens Møller vid Köpenhamnspolisen: Det är säkerställt att kroppen medvetet har stympats.
Ubåten har så litet däck att jag tror inte man gör det uppe på däck. Man gör det nog just....i ubåten.
Citera
2017-08-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Du kan inte bara läsa DN. Expressen säger så här via Jens Möller:

Vad som är rimligt att det är KW man hittat har jag gett dig två gånger men min fråga till dig var: vad är det talar emot att det är KW man hittat? Problem med läsförståelsen?
OK vi gör olika bedömningar av vad som är rimligt.
Citera
2017-08-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Har det kunnat konstateras om Madsen dök med båten eller inte?

Nog f-n dök han nog, har du missat att de finge bärga ubåtn ???
Citera
2017-08-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vi vet ju vare sig motiv eller om det faktiskt var mord.
Var nog mord de mistänker hon är delad "Det står kroppsdelar har avlägnat medvetet"!
Citera
2017-08-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hur tänker du nu? Faktum som att hon inte släpptes av där han sa, samt att sist hon sågs i livet så var det på hans ubåt. Helt utan misstanke? Tjena.
Jo, slumpmässig tjej bara måste ju vara enormt mycket säkrare. I just detta fall fanns ju snitslad bana med pilar med texten "Det var han" pekande mot PM.

Går som inte att nästan komma på en situation som är värre, när det gäller att placera sig själv högst på listan över misstänkta. Sakll väl nästan vara att bjuda in någon på kaffe och ha ett lik liggande på golvet.

Det är bara så omöjligt, otroligt, korkat att detta skulle kunna vara ett planerat mord, om inte målet är att bli gripen. Och så krångligt utfört om det nu är så att PM verkligen ville bli gripen. Samtidigt skulle detta upplägg ha kunnat tillåta PM att mörda skadefritt genom fejkad olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in