2017-08-22, 18:37
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Måste va svårt stycka en person ben är lite hårda

Som du säkert förstår så är inte vårat skelett sammanfogat till ett stycke. Våra rörliga delar hålls ihop av muskler, senor mm. Skär av dom o delarna faller isär. Tänk lite.
Citera
2017-08-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ganska lätt göra med en fogsvans, han har nog slängt den i sjön med
Fogsvans känns inte som ett vanligt verktyg i en ubåt - bågfil torde ligga klart högre på listan.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Var nog mord de mistänker hon är delad "Det står kroppsdelar har avlägnat medvetet"!

Verkar rimligt, men utredningen får ju ha sin gång.

Tycker dock du drar förhastade slutsatser om vad motivet ska ha varit.
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Nog f-n dök han nog, har du missat att de finge bärga ubåtn ???

Han sänkte ju båten. Jag menar om det i tråden eller annorstädes kunnat bekräftats om "Styckar-Madsen" dök med båten under färden med KM
Citera
2017-08-22, 18:39
Medlem
Gillar de olika twisterna som dyker upp i det hela, att han nu verkar ha styckat kroppen medvetet. OM det är hon vill säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur gammal är du?

Har du tagit droger?

Är du diagnosticerad med utvecklingsstörning?
Ja han kanske mördade henne för hon skulle skriva om nått särskilt som han ej ville skulle komma ut men nu då nu kommer han få fängelse ändå
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Köse
Får be om ursäkt då jag inte läst hela tråden...

Har det diskuterats vilken vinkel Kim Walls reportage skulle ha? Hade hon fått nys om något som Madsen höll på med på U-båten? Var han känd för att ta dit kvinnor och sedan tvinga till sig sex (våldtäkt) med dem?

Känns ju väldigt otroligt att en journalist skulle åka med på en u-båt för att skriva om något det redan skrivits spaltmeter om?

Det verkar inte ha skrivits spaltmeter i Sverige iaf om denne danske Åsa-Nisse.
Citera
2017-08-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Hon kanske konfronterat honom tidigare med uppgifter som han förnekat och trott att det varit överspelat. I själva verket kanske den första konfrontationen (som eventuellt skett via e-post) satte bollen i rullning?

Jag har ingen aning, men denna historia är så bisarr att det är omöjligt att inte spekulera.
Jag tror att Kim hade högre ambition än att kritisera/avslöja en amatör uppfinnare. Hon kanske tyckte att Peter var en kul kille och ville hjälpa honom att blir känd internationell. Hon brukade skriva om politik och klimatfrågor och ifrågasatte makthavarna som styr politik och ekonomi.
Citera
2017-08-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
[Ursprungligen postat av Valyth
Är det KW's kropp som har hittats gissar jag på att PM kapat benen och armarna för att sen våldta KW under natten, och till slut skära av huvudet.
/.../?]

Då får nog ändå du antas vara betydligt sjukare än PM.
Jag gissar självklart att PM skulle ha gjort detta och inte att jag själv skulle göra något sådant. Varför skulle Kim annars vara styckad. Det låter helsjukt så då måste han ha gjort något helsjukt. Efter att han dumpat den styckade kroppen ombord beter han sig som att inget har hänt och säger att han är ledsen för att Nautilus har sjunkit.
Senast redigerad av Valyth 2017-08-22 kl. 18:43.
Citera
2017-08-22, 18:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Så var skulle de uppgifterna ha funnits?
Det var väl inte de som var av intresse för reportaget om "geniet".
Det första man tänker på är väl inte folks ev pervertioner, om det handlar om teknik och U-båtar.
KW var knappast inne på att göra ett reportage om "teknik och ubåtar". Dels så var teknik inte hennes område, och dels så finns det ingenting intressant att skriva om ubåten. Den sjösattes för 7-8 år sedan (då skrevs en del notiser om hobbybygget) men knappast nu.
Så att det var personen PM som hon eventuellt hade tänkt skriva om är nog rätt troligt.
Citera
2017-08-22, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Nog f-n dök han nog, har du missat att de finge bärga ubåtn ???

Riskybizzy menar nog om han dök innan han sänkte ubåten, med Kim Wall hos sig under vattnet. Det undrar jag med för den delen...
Citera
2017-08-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej kanske inte. Den svaga delen är att risken är uppenbar att någon börjar leta efter dem bägge på natten. Han kunde haft ännu mer otur och blivit påkommen när han slängde kroppsdelarna över bord.
Med tanke på hur det gick så tyder det ju på att det inte var jättevälplanerat. Men med tillräckligt stort ego kan han ha trott sig kunna överlista eventuell polis.

Jo så tänker jag också i stora drag. Han kan mycket väl har formulerat en plan snabbt där ombord på båten sedan han fått för sig att hon var utsänd att sabba för honom. Den raketuppskjutning han aviserat till 26:e augusti är mycket tveksamt om den skulle ske.... men det kan också vara ett brott i hastigt mod sedan hon inte visat sig mottaglig för hans charm.

Gissar att han inte dumpat Torson där den återfanns utan att de drivit dit och det kan betyda att resten finns någon annan stans väl nedtyngt. Platsen med alla fiskeredskap är inte så väl vald. Eftersom man loggat hans färd bör man kunna gissa ganska väl var man skall leta med tanke på de starka strömmarna som kan förekomma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in