2017-08-22, 17:21
Medlem
halvsvennes avatar
Mycket märkligt.
Det händer ju en del i Malmö och Köpenhamn hamn så det kan ju vara en horas som hamnat i onåd som de hittat.

Men om det är Kim´s torso... varför stycka? Blir ju svårare att sänka allt då.
Orkade inte han inte baxa ut kroppen hel? Borde han.
Eller är det en "Dexter" som gillar att stycka damer.. Fattas det fler? Är det det han hade ubåten till?
Citera
2017-08-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han har räknat med att det skulle ta 24 timmar innan polisen börjar söka efter henne. Han har räknat med att ha minst 10 ytterligare timmar på sig. Det är helt oväntat för PM att sjöräddningen ska dyka upp med helikopter och leta efter HONOM så snabbt - just det som hände har nog inte föresvävat honom. Detta är den missbedömning som gjorde att han åkte dit.
För att fortsätta på spåret att du spekulerar utan data. Varför framför du dina idéer som om det vore obestridliga fakta? Du säger inte "en tanke skulle kunna vara" eller "möjligtvis", utan du berättar ett eget påhittat narrativ som om du hade facit. Har du ens tänkt tanken att detta är intellektuellt ohederligt och kan lura folk i tråden? Det är nästan så man börjar undra vem som är psykopat...
Citera
2017-08-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Öhh? Ja, en dylik bild har jag också sett. Otrevligt. Men det har ingen relevans här vad jag kan se? Vad är det jag missar?

Däremot kan vi ju antagligen utesluta alla pellejönsidéer om "styckning medelst propeller" som flera fantasifullt framfört...

Det var ju just angående idéer om att hon skulle blivit styckad med propeller eller liknande. Hade troligen inte varit så mycket till "styckning" så att säga. Med eller utan misstag. Möjligt jag råkade felcitera dig. Lite trött och saker går lite fort.
Citera
2017-08-22, 17:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad vet vi om Kims sexuella preferenser? Kan hon ha varit med på sexlekar på havets botten från början?

Enligt polisen var deras mailkontakt professionell och hon skulle skriva en artikel om honom. Så i mailen verkade det inte vara en sexuell laddning.
Citera
2017-08-22, 17:23
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag är inte heller säker. Om det stämmer med att torson haft en kätting runt sig, så blir jag än mer fundersam. Skulle en tekniknörd verkligen misslyckas så kapitalt med att för evigt sänka en död kropp med hjälp av en kätting?

Ett alternativ är kanske att kättingen ingått i nån slags sexlek ifrån hans sida. Han beskriver ju att han rört sig i den undre (porr)världen, krasst. Och där är väl kättingar, kedjor odyl vanlig rekvistita och att rekvisitan bara blev kvar på kroppen som han trodde skulle försvinna med strömmarna. KW kanske råkade dö i den "sexleken" kan i så fall vara en förklaring.
Det har jag missat. Så kroppen var eventuellt fjättrad? ..då kan det klart vara som enough-is-enough påtalade, han kanske missbedömt flytkraften i en jäsande kropp?

Skrev det tidigt i tråden men skriver det igen; -detta är helt klart sommarens mest intressanta kriminalfall!
Citera
2017-08-22, 17:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad vet vi om Kims sexuella preferenser? Kan hon ha varit med på sexlekar på havets botten från början?
Om det nu handlar om sex så tror jag det är stor chans. Hon har ju flängt runt hela jordklotet och arbetat. Så har hon normal könsdrift så har hon nog lagt sig till med tillfälliga knullförbindelser?
Citera
Medlem
https://www.hd.se/2017-08-21/kvinnokropp-hittad-i-vattnet
En artikel utan paywall med video på polisens talesman.
Citera
Medlem
Citat:
Javisst, men hans plan var ju givetvis inte att bli upptäckt innan han hunnit i land och städat ur ubåten. Han ser rejält snopen ut på filmsekvensen i sin ubåt när han fått kontakt med sjöräddning och polisen är på väg. Direkt efteråt gör han det enda han kan göra i det läget - han sänker ubåten för att förstöra bevis.

Hans plan var såklart att åka till hamnen, tömma ubåten från all plast han täckt inredningen med under styckningen, och städa bort eventuella blodspår.
När det gått 24 timmar utan att KW hört av sig, och polisen skulle börja söka efter henne, hade han förberett att han skulle säga precis det han nu sa - dvs att han släppt av henne som avtalat på kajen kl. 22.30.
Vad händer då? Polisen utgår givetvis ifrån att något hänt efter att hon klivit av ubåten - hamnen är, enligt uppgift tidigare i tråden, inte en ofarlig miljö sent på kvällen. Hon är i det läget bara en saknad person och polisen söker brett. De tar nog in PM på flera förhör och kollar kanske också i ubåten, men den kommer bara visa exakt det den förväntas att visa - att KW var där. Vad händer härnäst? Kommer folk tro att den kände ubåtsbyggaren har något med hennes försvinnande att göra? Knappast! En random journalist som skulle skriva ett positivt reportage om honom och vara med honom på en tvåtimmarstur i bukten. Med mängder av vittnen som också tagit bilder (PM hade visst stannat till och talat med flera båtägare på väg ut när både han och KW stod i tornet).

PM har sänkt kroppen med lagom vikter så att kroppen ska flyta upp efter att gaser börjar bildas, och efter några veckor ska kroppen flyta i land någonstans. Den kommer då visa sig vara styckad och PM kommer vara helt utan misstanke - ingen kan givetvis tänka sig att det är han som har mördat och styckat KW.

PE har därmed skapat ett stort uppmärksammat kriminalfall där han själv har en prominent plats, men där han går helt fri från misstanke. Exakt vad han sa att han skulle göra 2014.
Japp, tror också att detta var planerat. En människa som inte följer några normer i samhället. Som tycker sig själv vara oövervinnlig (tankar om att skjuta upp sig själv i rymden), har uttryckt idéer om att göra kriminella handlingar, storartade sådana som ger honom uppmärksamhet. Han vill vara ett namn som går till historien. Vem vet vad han utsatt henne för där nere under vattenytan, den ultimata platsen att vara på om man inte vill bli störd... ingen kan komma mitt i handlingen och avbryta. En egen fantasivärld, avstängd från omgivningen, så nära känslan av att vara i rymden han kan komma...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Javisst, men hans plan var ju givetvis inte att bli upptäckt innan han hunnit i land och städat ur ubåten. Han ser rejält snopen ut på filmsekvensen i sin ubåt när han fått kontakt med sjöräddning och polisen är på väg. Direkt efteråt gör han det enda han kan göra i det läget - han sänker ubåten för att förstöra bevis.

Hans plan var såklart att åka till hamnen, tömma ubåten från all plast han täckt inredningen med under styckningen, och städa bort eventuella blodspår.
När det gått 24 timmar utan att KW hört av sig, och polisen skulle börja söka efter henne, hade han förberett att han skulle säga precis det han nu sa - dvs att han släppt av henne som avtalat på kajen kl. 22.30.
Vad händer då? Polisen utgår givetvis ifrån att något hänt efter att hon klivit av ubåten - hamnen är, enligt uppgift tidigare i tråden, inte en ofarlig miljö sent på kvällen. Hon är i det läget bara en saknad person och polisen söker brett. De tar nog in PM på flera förhör och kollar kanske också i ubåten, men den kommer bara visa exakt det den förväntas att visa - att KW var där. Vad händer härnäst? Kommer folk tro att den kände ubåtsbyggaren har något med hennes försvinnande att göra? Knappast! En random journalist som skulle skriva ett positivt reportage om honom och vara med honom på en tvåtimmarstur i bukten. Med mängder av vittnen som också tagit bilder (PM hade visst stannat till och talat med flera båtägare på väg ut när både han och KW stod i tornet).

PM har sänkt kroppen med lagom vikter så att kroppen ska flyta upp efter att gaser börjar bildas, och efter några veckor ska kroppen flyta i land någonstans. Den kommer då visa sig vara styckad och PM kommer vara helt utan misstanke - ingen kan givetvis tänka sig att det är han som har mördat och styckat KW.

PE har därmed skapat ett stort uppmärksammat kriminalfall där han själv har en prominent plats, men där han går helt fri från misstanke. Exakt vad han sa att han skulle göra 2014.

Du glömmer den lilla detaljen med övervakningskamerorna vid kajen. De skulle fortfarande ha visat att hon aldrig kom iland där.

...och nu när vi vet detta med hans undergroundliv med strippor o.s.v., så blir det du säger ännu mer otroligt. Han hade ju lätt kunnat plocka upp en strippa eller prostituerad kvinna i den världen och locka henne till ubåten, som ingen människa hade saknat efteråt...
Citera
2017-08-22, 17:25
Avstängd
Kim gillar lite kinky grejer. Hon har dött mitt under strypsexet.

Madsen inser att det blir svårt att förklara det för polisen så han dumpar kroppen.
Senast redigerad av borskungen 2017-08-22 kl. 17:29.
Citera
2017-08-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det var ju just angående idéer om att hon skulle blivit styckad med propeller eller liknande. Hade troligen inte varit så mycket till "styckning" så att säga. Med eller utan misstag. Möjligt jag råkade felcitera dig. Lite trött och saker går lite fort.
Ja, okej, då förstår jag. Jo, antagligen felcitering eftersom jag har argumenterat *mot* propelleridén just därför att sådana typiskt skapar krosskador utan fullständig lemlästning.

Självklart kan man dö i en propeller, självklart sker styckmord och självklart sker olyckor med påföljande irrationellt griftefridsbrott och självklart kan naturen själv dela upp en kropp ganska precis på de svaga punkter som brukar nyttjas vid styckning. Det jag vänder mig mot är alla "självklara" idéer som folk basunerar ut efter att de valt sin favorithypotes.
Citera
2017-08-22, 17:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken.

Tycker detta är väldigt creepy beteende och uttalande. PM blev alltså besatt(?) av en plats på ubåten som en strippa rört vid? Jag ser framför mig hur han sitter svettig i sin overall och smeker vattentanken som strippan badade i. Riktigt konstigt.

, där hon rörde vid den.

Den som i kuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in