2017-08-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Som jag sade redan för en vecka sedan:

Med kroppen hittad och den nya information som kommit, så rycker det här scenariet allt närmare.

Jupp! Och med artikeln som någon kopierade, så känns det som att sex nästan säkert varit inblandat iaf på något vis.
Senast redigerad av yokisuci 2017-08-22 kl. 17:05.
Citera
2017-08-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Egentligen skulle jag vilja diskutera din läsförståelse men släpper det. Det verkar inte fruktbart.

Rimligen finns det fler möjligheter än att slå fast att det är KW man hittat.

Polisens uttalande idag om att det inte finns något som talar emot att det är KWs torso man funnit i kombination med bristen på försvunna personer i området som matchar beskrivningen talar för att det är KW. Givetvis finns någon möjlighet att det inte är KW men polisen skulle aldrig uttala sig så starkt utan DNA-konfirmation om inte allt annat pekade på att det är just KW
Citera
2017-08-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har lov att ha dina teorier. Jag har lov att ha mina.
Du kan läsa boken om Madsen när den kommer ut, men det kommer inte vara jag som skriver den och det kommer inte vara en roman.

Vad är din teori? Att det var som Madsen säger - att det var en olycka? Hon snubblade och föll illa, och Madsen gjorde som det som alla skulle göra i hans situation - kapade av huvud, ben och armar och dumpade delarna i havet invirade i en kedja? Och sedan sänkte sin ubåt?

Eller ett överfall och mord i stundens ingivelse och sedan en styckning på det? Och sen då? Trodde han att han skulle komma undan? Eller var det en sån där tillfällig sinnesförvirring som det är så populärt att hänvisa till, men som aldrig uppstår annat än när försvarsadvokater försöker frikänna sina klienter?
Öööh?

Du har ingen "teori", utan en samling fixa idéer. Jag har inte heller någon "teori" då jag 1) vet vad "teori" betyder och 2) försöker seriöst följa utvecklingen med ett minimum av egna idéer. I den mån jag alls spekulerar handlar det om att på enklast möjligast vis koppla ihop två punkter av kända data.

Det handlar inte om att få eller inte få ha "teorier", det handlar om huruvida ens angreppssätt är vetenskapligt, intellektuellt hederligt eller om man bara runkar till egna idéer baserat på hollywoodklichéer.

Har vi alls några skäl att tro eller inte tro på vad media rapporterar att PM sagt? Du har skapat ett personporträtt av PM på hittepågrunder, sedan arbetar du utifrån det med ad hoc efter ad hoc. Jag väljer att anamma det som kräver allra minst av komplett lösa antaganden och jag justerar min bild i ljuset av ny information. Du kör konsekvent psykopatispåret, sida ut och sida in, vad som än kommer fram. gissningsvis kommer du inte acceptera kommande domar etc, om de inte "stämmer" enligt dig.
Citera
2017-08-22, 17:01
Medlem
Kvällsposten nyss:

Kroppsdelar har blivit avlägsnade till följd av en medveten handling, uppger polisen till TV2.
Polisen har fått ett flertal anmälningar om eventuella kroppsdelar, men kan ännu inte säga huruvida det rör sig om tips av värde.
– Sammanlagt har vi fått 4-5 anmälningar om att andra kroppsdelar kan ha hittats, det har ännu inte gett något resultat. I Köpenhamns hamn har vi letar efter fler kroppsdelar, men om vi har funnit något är för tidigt att säga
Citera
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan det inte vara så att torson var sänkt. Men det är ju den kroppsdel som har störst massa och därmed störst gasproduktion med följande flytkraft. Dessutom en svår form att fästa vikter i - de kan ha lossat eller varit för lätta
Jo så kan det vara!

För PM är ju långt ifrån korkad och det hör ju nästan till allmänbildning att veta en sänkt kropp flyter upp efter några dagar så om det är Kim's kropp som flöt iland så är det nog så som du skrev..
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.bt.dk/krimi/drabschef-om-mystisk-kvinde-lig-paa-amager-det-kan-vaere-kim-wall-hoved-arme-og-ben

Jaha. Det finns inget som tyder emot att det är Kim vid en okulärbesiktning, men DNA-resultatet kommer först i morgon förmiddag. Vem det än är så har hon medvetet styckats av en annan människa. Då kan vi glömma både båtpropellrar, hajar och naturlig nedbrytningsprocess i vatten.
Citera
2017-08-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Låter osannolikt att hon ville vara med på någon sexlek med honom, dels med tanke på att han är en rätt underlig typ och inte särskilt attraktiv dels med tanke att inget tyder på att de två haft någon annan slags kontakt inför ubåtsfärden annat än strikt professionell (enligt polisens uppgifter).

Enligt KW's vänner är hon en person som inte sätter sig i farliga situationer men kan hantera tuffa uppdrag. Hon har en pojkvän som hon snart skulle flytta till Peking med.

Hon var en person som det var "lätt att tycka om" enligt hennes vänner. Madsen blev väl intresserad av henne men hon avvisade hans inviter, möjligen bryskt. Madsen tog till med våld och blev därefter rädd att åka i fängelse och sedan blev det som det blev.

Där ser man. Då är det jag skrev rätt osannolikt ja. Eller iaf mindre sannolikt.
Men varför skulle Madsen ha ihjäl henne för att han först brukade våld? Eller menar du att han skulle ha brukat våld som av misstag resulterade i henne död? Och pga det därefter gjort sig av med kroppen (och försökt göra sig av med U-båten) i hopp om att slippa fängelse? Låter mer troligt.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Bekräftad styckning

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-22-politiet-om-fundet-lig-lemmer-var-bevidst-afskaaret
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
"Kroppsdelar har blivit avlägsnade till följd av en medveten handling, uppger polisen."

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-far-besked-om-kroppen-pa-onsdag/

Om det nu är Kim så har en hel del att förklara.
Såvida han inte redan förklarat?
Polisen säger att intet motsätter att det kan vara Kim. Det skulle ju annars motsättas av att Madsen sagt han kastade henne över bord i ett stycke.

Jag tror han har lagt korten på bordet och samarbetar fullt ut med polisen.
Det vinner han mycket på då domstolen i Danmark måste se det som en förmildrande omständighet vid utdömande av straff.
Citera
2017-08-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.bt.dk/krimi/drabschef-om-mystisk-kvinde-lig-paa-amager-det-kan-vaere-kim-wall-hoved-arme-og-ben

Jaha. Det finns inget som tyder emot att det är Kim vid en okulärbesiktning, men DNA-resultatet kommer först i morgon förmiddag. Vem det än är så har hon medvetet styckats av en annan människa. Då kan vi glömma både båtpropellrar, hajar och naturlig nedbrytningsprocess i vatten.

Vad är okulärbesiktning?
Citera
Medlem
Teoretiskt skulle man kunna stycka kroppen med propeller och ett rep -

tex om man trimmade fartyget så att propp stack snett upp - sen tomgång a 300 - 400 varv/minut.

Ungefär som i Fargo och flismaskinen.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hur tänker du nu? Faktum som att hon inte släpptes av där han sa, samt att sist hon sågs i livet så var det på hans ubåt. Helt utan misstanke? Tjena.
Javisst, men hans plan var ju givetvis inte att bli upptäckt innan han hunnit i land och städat ur ubåten. Han ser rejält snopen ut på filmsekvensen i sin ubåt när han fått kontakt med sjöräddning och polisen är på väg. Direkt efteråt gör han det enda han kan göra i det läget - han sänker ubåten för att förstöra bevis.

Hans plan var såklart att åka till hamnen, tömma ubåten från all plast han täckt inredningen med under styckningen, och städa bort eventuella blodspår.
När det gått 24 timmar utan att KW hört av sig, och polisen skulle börja söka efter henne, hade han förberett att han skulle säga precis det han nu sa - dvs att han släppt av henne som avtalat på kajen kl. 22.30.
Vad händer då? Polisen utgår givetvis ifrån att något hänt efter att hon klivit av ubåten - hamnen är, enligt uppgift tidigare i tråden, inte en ofarlig miljö sent på kvällen. Hon är i det läget bara en saknad person och polisen söker brett. De tar nog in PM på flera förhör och kollar kanske också i ubåten, men den kommer bara visa exakt det den förväntas att visa - att KW var där. Vad händer härnäst? Kommer folk tro att den kände ubåtsbyggaren har något med hennes försvinnande att göra? Knappast! En random journalist som skulle skriva ett positivt reportage om honom och vara med honom på en tvåtimmarstur i bukten. Med mängder av vittnen som också tagit bilder (PM hade visst stannat till och talat med flera båtägare på väg ut när både han och KW stod i tornet).

PM har sänkt kroppen med lagom vikter så att kroppen ska flyta upp efter att gaser börjar bildas, och efter några veckor ska kroppen flyta i land någonstans. Den kommer då visa sig vara styckad och PM kommer vara helt utan misstanke - ingen kan givetvis tänka sig att det är han som har mördat och styckat KW.

PE har därmed skapat ett stort uppmärksammat kriminalfall där han själv har en prominent plats, men där han går helt fri från misstanke. Exakt vad han sa att han skulle göra 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in