2017-08-22, 16:46
Medlem
Varför stycka kroppen och inte dumpa den intakt till havs? Kan tänkas att GM var orolig för att bli observerad om han gått upp till ytan och dumpat kroppen från entrétornet. Kan tänkas att kroppen styckades för att få plats i ubåtens avfallshanteringssystem (exempel: http://americanhistory.si.edu/subs/operating/aboard/leisure/index.html#), och på så vis kunde GM göra sig av med kroppen under ytan.
Citera
2017-08-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luca_Brasi
Varför stycka kroppen och inte dumpa den intakt till havs? Kan tänkas att GM var orolig för att bli observerad om han gått upp till ytan och dumpat kroppen från entrétornet. Kan tänkas att kroppen styckades för att få plats i ubåtens avfallshanteringssystem (exempel: http://americanhistory.si.edu/subs/operating/aboard/leisure/index.html#), och på så vis kunde GM göra sig av med kroppen under ytan.

Vet vi i hur många bitar kroppen är styckad?

Någon spekulerade i att han kanske skulle styckat den för att orka få ut den genom tornet. En död kropp är ju tung och bökig.
Citera
2017-08-22, 16:47
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Kopierade artikeln

En strippa i ubåtsverkstaden och ”stygga” fester med kvinnor utklädda till sjöjungfrur.
I boken ”Raket-Madsen” avslöjas detaljer om u-båtsforskaren Peter Madsens vilda liv.
Han är besatt av ubåtar och som drömmer om att skicka upp en bemannad dansk raket i rymden.
Peter Madsen har aldrig hållit sig inom de gängse ramarna, vare sig det gäller hans visionära drömmar om att ta sig ner till havets botten i sin hembyggda ubåt, att flyga ut i rymden i sin egen raket – eller i det privata livet.
I boken ”Raket-Madsen” av Thomas Djursing avslöjar Peter Madsen detaljer om sitt privatliv.Boken går tillbaka till den tid då Madsen som sexåring bodde hos sin far efter att föräldrarna hade skilt sig.
Journalisten och författaren Thomas Djursing beskriver för Ekstra Bladet hur Peter Madsen definierar sig själv som den totala motsatsen till sin far, som en man som enligt Madsen var svartsjuk och hade en enkelspårig kvinnosyn.
– Kompassnålen pekar alltid i sin motsatt riktning till hur hans far var. Till exempel var pappan svartsjuk. Peter är inte svartsjuk. Därför kan han leva som han gör.
– Det här är förstås min egen tolkning, en tolkning som jag gör som författare. Jag tror att Peter håller med mig delvis, men inte i allt. Men för mig är det väldigt tydligt att det är så här det ligger till, säger Thomas Djursing till Ekstra Bladet.Passion för raketer
I boken berättar Peter Madsen att fadern förbjöd honom att träffa sin mor mer än en gång om året.
Men Madsen kommer ändå inte ihåg den frånvarande mamman som något stort problem, för hos pappan fick han hålla på med sin allt överskuggande passion – bränslen och raketer.
– Jag ville bara stanna hos min pappa. Han hade en verkstad, och där fanns det möjligheter, säger han i boken.
Peter Madsen har tre halvbröder. Efter föräldrarnas skilsmässa träffade han sin halvbror Benny bara ett par gånger per år. Båda föräldrarna är nu döda.
– Jag skulle ha velat vara där för Peter efter att hans pappa dött, jag tyckte synd om honom när jag tänkte på var han skulle fira jul. Vi försökte flera gånger bjuda in honom, men han ville inte. Småningom gick det upp för mig att det där med jularna, det var ett problem för mig men inte för Peter. Han firade jul hos några av sina vänners familjer, det spelade ingen roll för honom, säger halvbrodern Benny Egesø i boken.
En nörd som inte festade
I skolan blev den nördiga pojken med stora, runda glasögon och platt hår kallad ”Fessor”. Han gick sällan på fester och visade inget intresse för flickor.
När den nördiga raketbyggaren växte upp och fick luft under sina drömmars vingar kom också kvinnorna att betyda allt mer i hans liv. Och när han hade fyllt 20 tog han revansch på kvinnofronten.
När Peter Madsen gick på högskolan fick två lesbiska kvinnor honom att upptäcka nya sidor av sig själv.
– Jag förstod aldrig varför sexualiteten skulle vara begränsad till två personer, och jag förstod inte varför tjejerna inte hade nätstrumpor, höga klackar och korsetter. Det var alltid badtofflor och träningskläder. Så jag började utforska underjorden tillsammans med en väninna från högskolan, säger han i boken.
Fester med sjöjungfrur
Peter Madsen är gift men har inga barn.
Enligt Thomas Djursing låter Madsen sig inte begränsas av äktenskapet.
– Det ska inte tolkas som att han inte älskar sin fru. För det gör han. Men för honom är det inte begränsat till två personer.
Nära sin verkstad har Peter Madsen hittat en gemenskap i konstnärskollektivet Half Machine, som håller till på en gammal pråm och gör experimentella installationer.
När Peter möter Half Machine, har han redan utforskat en stor del av Köpenhamns sexuella miljöer. I Half Machine hittar han en samling konstnärer inte bara vet hur man blandar teknologi och fester – de är också bra på att blanda konst och sexualitet.
Pråmens folk deltar ofta i de så kallade Kinky Salon-festerna – en värld där alla klär ut sig till exempelvis varulvar och sjöjungfrur medan de spelar, dansar och spelar musik.
En värld som Peter Madsen i boken beskriver som ”varmhjärtad och fylld med kramar, kärlek ... och lite stygg”.”När han byggde sin utbåt ’Freya’ levde Peter Madsen i två världar. I en böjde han järnplåtar och svetsade ihop sin ubåt, i den andra utforskade han fetischmiljöer i Köpenhamn”, står det i boken.
Strippa i vattentanken
Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken.
Förhörd om mord
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare
Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.
Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.
– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

Kinky jävel. En utstött nördig man med sexuella perversioner i en mörk ubåt med en snygg kvinna.

Låter ju som grunden till en erotisk skräckfilm.
Citera
2017-08-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Det kan inte tolkas på annat sätt än det som står och har stått sen i går kväll. Jag däremot tror att rimligheten, som du efterfrågade är att det är KW. Anledningerna till rimligheten har jag gett dig i tidigare inlägg från mig. När du liksom jag inte kollade länken som levererades i tråden tidigare som bekräftade dödsfallet var din kommentar:

(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Så vad är det du vill resonera? Vad som står i klartext i media eller rimlighet?
Egentligen skulle jag vilja diskutera din läsförståelse men släpper det. Det verkar inte fruktbart.

Rimligen finns det fler möjligheter än att slå fast att det är KW man hittat.
Citera
2017-08-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vet vi i hur många bitar kroppen är styckad?

Någon spekulerade i att han kanske skulle styckat den för att orka få ut den genom tornet. En död kropp är ju tung och bökig.

Finns en lucka i fören också, borde vara lättare där än genom tornet
Citera
2017-08-22, 16:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Om det nu är Kim som hittats styckat så undrar jag hur i helvete Peter tänkte? ..allt besvär som det innebär att stycka en kropp och så sen INTE sänka likdelarna ordentligt när man ändå är ute på havet/sundet med en ubåt.
En anledning till styckningen kan ju vara att han inte orkade lyfta upp henne i ett stycke(?).

..sen kan det ju vara någon stackars trafficin-tjej också som blivit styckat och dumpad i hamnen av kriminella också så helt hundra på att det är den försvunna journalisten är inte jag, än.

Kan det inte vara så att torson var sänkt. Men det är ju den kroppsdel som har störst massa och därmed störst gasproduktion med följande flytkraft. Dessutom en svår form att fästa vikter i - de kan ha lossat eller varit för lätta
Citera
2017-08-22, 16:52
Medlem
Man måste ju dock påstå att intrycket från hans hemsida nog kan göra en äventyrligt lagd person väldigt intresserad på att träffa honom. Om han då ska ut med ubåten så är nog inte steget långt till att hoppa med och missa att först läsa boken om hans sex-eskapader. (om den nu finns).

http://rml.space/projects
Citera
2017-08-22, 16:54
Medlem
Som jag sade redan för en vecka sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Här kommer en teori om vad som hänt - men först bakgrundsfakta det bygger på:

- Tingsrätten hade lyckta dörrar med hänsyn till möjlig kränkning för BOs familj.

- MGM är häktad numera för ungefär "vållande till annans död under särskilt försvårande omständigheter".

- MGM har sagt att han har något att berätta.

- Ingen söker på land utan enbart i vattnet.

- En vanlig olycka, som att någon trillar och och blir överkörd av båten och avlider är normalt inte vållande till annans död - i vart fall inte med särskilt försvårande omständigheter.

- Endast BO och MGM vet vad som skett på båten, så det enda man kan gå på nu är MGMs ord.

Här kommer teorin: MGM har dödat BO genom att strypa henne som en del av en sexakt. Om MGM säger att sexakten var frivillig från båda håll, och att hon dog oavsiktligt under stryptag, så kommer ju det aldrig kunna emotsägas. Och skulle kroppen hittas och man kan se spår av sex och stryptag, så har ju detta sin förklaring i MGMs berättelse.

Detta är väl det smartaste sättet att komma ur knipan för MGM om han har dödat henne - oavsett om det var med vilje eller av misstag.

Det är mina fem cent. Någon som tror likadant?

/DAEN

Med kroppen hittad och den nya information som kommit, så rycker det här scenariet allt närmare.
Citera
2017-08-22, 16:55
Medlem
Dr_Kronas avatar
"Kroppsdelar har blivit avlägsnade till följd av en medveten handling, uppger polisen."

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-far-besked-om-kroppen-pa-onsdag/

Om det nu är Kim så har en hel del att förklara.
Citera
2017-08-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rimligen finns det fler möjligheter än att slå fast att det är KW man hittat.

Det behöver ju inte vara Kim Wall man hittat. Men sett till att de inte gått ut med att det inte skulle vara det, så förmodar jag att det iaf är en kvinnokropp de hittat. Även om kroppar som legat i vatten ett tag verkligen ser förj-vliga ut, så borde den delen vara ganska lätt avgjord (huruvida det är en man eller kvinna). Lägg därtill att styckningar inte är direkt vanligt, så kan man la nog nästan vara säker på att det rör sig om Kim Wall.
Citera
2017-08-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Man måste ju dock påstå att intrycket från hans hemsida nog kan göra en äventyrligt lagd person väldigt intresserad på att träffa honom. Om han då ska ut med ubåten så är nog inte steget långt till att hoppa med och missa att först läsa boken om hans sex-eskapader. (om den nu finns).

http://rml.space/projects
Som kvinna hade jag aldrig i livet gått ner i en konservburk med en okänd man. Hon bör ju ha känt till lite av hans bakgrund. Men - vem i sin vildaste fantasi skulle kunna tänka mord/dråp när han är så känd och så många vet att de är tillsammans på en kort sjöresa. Svårt läge det där. Kanske han övertalade henne med att visa henne ubåten och erbjöd en tur? Och hon hakade på.
Citera
2017-08-22, 16:57
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Efter hela den där artikeln känns sexspåret väldigt troligt. Möjligt att även KW vetat om den sidan av honom, och attraherats av det på något vänster. Sedan någonstans gick någonting fel. Sexlek som gick överstyr? Han tappar besinningen när hon inte vill vara med?
Låter osannolikt att hon ville vara med på någon sexlek med honom, dels med tanke på att han är en rätt underlig typ och inte särskilt attraktiv dels med tanke att inget tyder på att de två haft någon annan slags kontakt inför ubåtsfärden annat än strikt professionell (enligt polisens uppgifter).

Enligt KW's vänner är hon en person som inte sätter sig i farliga situationer men kan hantera tuffa uppdrag. Hon har en pojkvän som hon snart skulle flytta till Peking med.

Hon var en person som det var "lätt att tycka om" enligt hennes vänner. Madsen blev väl intresserad av henne men hon avvisade hans inviter, möjligen bryskt. Madsen tog till med våld och blev därefter rädd att åka i fängelse och sedan blev det som det blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in