2017-08-22, 16:24
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Sexualsadist, pervers och psykopat?

Efter att ha läst denna artikel om boken som skrivits om honom så råder väl ingen tvivel om Madsens motiv och intresse av att ha en kvinna med i båten, axplock av citat:

"Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken."
Ja, tycker själv det lutar åt något sexuellt motiv funnits. Kanske har hon avvisat en invit från Madsen, måhända ganska bryskt med hot om anmälan (eller om hon rent av var på väg att ringa någon efter att Madsen börjat bli alltför närgången), detta fick Madsen att drämma till henne med något. Möjligen kände han att han höll på att tappa kontrollen över situationen, han verkar ju dessutom ha ett starkt kontrollbehov, och agerade därefter. Efteråt så försökte han dölja alla spår.

De två tycks inte haft något med varandra att göra tidigare och av det polisen sagt om deras mailkonversation så handlade det strikt om intervjun. Vad annars skulle få Madsen att döda henne, om det inte vore för att rädda sitt skinn undan en anmälan eller för att hon avspisat henne?

KW's journalistvänner säger att hon var erfaren journalist med tuffa uppdrag och att hon inte skulle försätta sig i farliga situationer, det låter därmed lite osannolikt att hon skulle ha retat upp honom eller kommit med kritiska kommentarer i ett utsatt läge ensam med honom i ubåten. Om han däremot börjat tafsa på henne så skulle hon knappast låta det passera.
Citera
2017-08-22, 16:24
Medlem
Pajosvs avatar
Polisen uppger att "Vi får besked i morgon om det är Kim Wall" uppger SVT.
Citera
2017-08-22, 16:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förmodar att tandkött = tandkort.

Tack! Autocorrect är inte min vän
Citera
2017-08-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När Jonna Henningson dödat sin rival insåg hon att hon aldrig i livet skulle klara dra ner kroppen till bilen själv. Hon tog in tjejen in i lägenheten, styckade henne i badrummet och förflyttade kroppsdelarna till skogen där hon gömde dem mer eller mindre bristfälligt. Så visst handlar det nog oftast om att flytta på enklare sätt.

Ganska lätt göra med en fogsvans, han har nog slängt den i sjön med
Citera
2017-08-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Kopierade artikeln

– Jag förstod aldrig varför sexualiteten skulle vara begränsad till två personer, och jag förstod inte varför tjejerna inte hade nätstrumpor, höga klackar och korsetter. Det var alltid badtofflor och träningskläder. Så jag började utforska underjorden tillsammans med en väninna från högskolan, säger han i boken.
Fester med sjöjungfrur
Peter Madsen är gift men har inga barn.
Enligt Thomas Djursing låter Madsen sig inte begränsas av äktenskapet.
– Det ska inte tolkas som att han inte älskar sin fru. För det gör han. Men för honom är det inte begränsat till två personer.
Nära sin verkstad har Peter Madsen hittat en gemenskap i konstnärskollektivet Half Machine, som håller till på en gammal pråm och gör experimentella installationer.
När Peter möter Half Machine, har han redan utforskat en stor del av Köpenhamns sexuella miljöer. I Half Machine hittar han en samling konstnärer inte bara vet hur man blandar teknologi och fester – de är också bra på att blanda konst och sexualitet.
Pråmens folk deltar ofta i de så kallade Kinky Salon-festerna – en värld där alla klär ut sig till exempelvis varulvar och sjöjungfrur medan de spelar, dansar och spelar musik.
En värld som Peter Madsen i boken beskriver som ”varmhjärtad och fylld med kramar, kärlek ... och lite stygg”.”När han byggde sin utbåt ’Freya’ levde Peter Madsen i två världar. I en böjde han järnplåtar och svetsade ihop sin ubåt, i den andra utforskade han fetischmiljöer i Köpenhamn”, står det i boken.
Strippa i vattentanken
Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken.
Förhörd om mord
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare
Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.
Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.
– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

Det är ju helt klart så att PM kan vara hypersexuell eller dylikt som sökt gränsöverskridande i tillåtande miljöer, men kanske inte förmått trycka tillbaka de gränsöverskridande impulserna vid mindre lämpliga tillfällen.
Citera
2017-08-22, 16:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Gå på krogen, ragga en tjej och släpa med henne till ubåten är särdeles korkat. Då har han ingen aning om vilka metoder hon använt för att garantera sin säkerhet. Det hade inneburit en extremt stor risk.
Den modellen han valde däremot var ju nästan idiotsäker - hade polisen inte börjat söka efter henne med en gång och han tagits med brallorna nere så hade han klarat sig helt utan misstanke.
Hur tänker du nu? Faktum som att hon inte släpptes av där han sa, samt att sist hon sågs i livet så var det på hans ubåt. Helt utan misstanke? Tjena.
Citera
2017-08-22, 16:29
Medlem
ieshos avatar
Hur intressant kan det vara med en ubåt i danska farvatten? Det är väl inte mycket sikt vad jag förstår? Utanför Malta i Medelhavet vore en helt annan sak. Så vad hade han ubåten till?

En seriemördares dröm skulle väl kunna vara att ha en hemlig plats för alla sina offer, t.ex under vattnet på en viss GPS-bestämd plats? Dit han kunde återvända för att beskåda sitt verk? Nästan som i kapten Nemos självsvåldiga värld.

Kanske finns det ingen obegriplig klumpighet inblandad utan en medveten plan? Kanske ville han visa sin hemliga plats för någon intet ont anande? Och kanske kommer det att flyta iland fler kroppar i Kögebukten framöver?

Jag antar att rättegången kommer att visa hur beräknande och hård han egentligen är.
Citera
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Någon teori om varför man kapar någon vid knäleden? För att det är enklast, eller? Känns annars som att det är lika bra att lämna kvar "underben och fötter" istället för att göra sig omaket att kapa nere vid vid knäna?
Ja, skall man kapa av benen och inte har ordentliga verktyg är knäleden enklast, höften är ordentligt tjock och leden sitter inne i höftbenet, jämför med hur man tar hand om skjutet vilt. Att han kapade av underbenen kan ha att göra med vikten och omaket att lyfta upp kroppen genom tornet med benen på.

Men det kräver fortfarande ordentliga verktyg i form av rejäla knivar, ofta gjorda för ändamålet eller till och med bensåg. Antar att man kan använda en bågfil dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Nej, är inte förvånad alls efter att ha läst denna artikel, fast jag tror knappast hon var medveten om det mörker som fanns inom PM. Fyfan så gruesome denna historia verkar vara.

Nog borde hon väl läst boken, för den är väl utgiven eller? Den torde ju varit lätt att översiktligt plöja före en träff tycker man. Kanske där intresset väcktes med tanke på föregående artiklar hon skrivit om udda människor.
Citera
2017-08-22, 16:30
Medlem
Har madsen tillgång till internet och skriver i det här forumet, har man sådana rättigheter på danskt häkte?
Citera
2017-08-22, 16:30
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Kopierade artikeln
...
Bara det att han döpte första ubåten till Freya ger ju signaler åt det sexuella hållet...
Citera
2017-08-22, 16:31
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Jag tror inte på en ömsesidig sexakt men förstår hur du menar. Det behöver inte vara en offensiv styckning men att klä av offret fullständigt naket innan påbörjad styckning är inte det vanligaste i en defensiv styckning.
Inte vanligt att man klär av offret efter man dödat det kanske, om man endast vill döda personen och sen göra sig av med kroppen. Men om det har sexuella inslag känns det inte alls otänkbart att offret klätts av naket i något skede.

Jag har ingen som helst aning om KW:s preferenser. Men med tanke på vad som skrivits om PM så verkar han ju vara väldigt experimentell med det sexuella, ha öppet förhållande till sin fru osv.

Kan ju möjligen varit frivilligt till en början, hon var fascinerad av honom och han lyckades manipulera/förföra henne till en viss grad. Men att hon när de hånglat och var nakna ångrade sig och vart rädd om han tex började nedvärdera henne, tog fram handbojor eller liknande. Och att han då inte kunde ta ett nej. Troligare är ju dock att han klätt av henne pga det sexuella efter han sövt henne eller rent efter han dödat henne.

Så för mig är det fortfarande inte så att det nakna ger säkra belägg för offensiv styckning. Dock med tanke på hur hans personlighet verkar vara så skulle det inte förvåna så mycket ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in