2017-08-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Blodet väger ca 4-5 kg om man tömmer allting. Sen kan man ta ut tarmarna för att minska vikten ännu mer men det står ingenting om det i tidningen. Benen kan vara tunga eftersom låren är bland den största muskeln.
Alltså, du talar om slakt, inte styckning. Att tömma kroppen när den är död på blod fodrar nog upphängning och då har vi ju uppenbarligen kommit runt problemet att lyfta kroppen...

Nej, det handlar om att du tänkte fel när du hörde om "torso". Detta är en kropp utan armar, ben och huvud. Att ta ut tarmarna för att sänka vikten torde vara irrationellt även för någon som för stunden inte är rationell. Har aldrig hört talas om en transportstyckning där tarmarna tas ut.

Självklart står det ingenting om det i tidningen eftersom det inte är så fyndet ser ut. Man har hittat det vanliga efter en tid i vatten och/eller efter en transportstyckning, en bål, a.k.a. torso.
Citera
Medlem
trngws avatar
Motiv till styckning.

Jag har sedan detta med bålen som funnits blev känt tidigare i kväll hela tiden haft svårt att tro på att Madsen skulle ha styckat henne, och har fortfarande lite svårt att tro det. Då har jag lite tättare för att tro att kroppen hamnat i en fartygspropeller som åsamkat "styckningen". Då lär i så fall bålen vara rejält illa tilltygad också. Så om det är det ena eller det andra är antagligen hyfsat enkelt för polisen att reda ut, tror jag.

Men, så insåg jag ett fullt rimligt motiv till styckningen. Antag att hon dött inne i ubåten, av någon anledning, olycka, dråp eller mord. Olycka eller dråp tror jag i så fall. Men, då har Madsen ett litet krux. Om han ska göra sig av med kroppen, måste han få ut den ur ubåten. Att ensam få upp en människokropp ur ubåten är nog inte det enklaste, mycket stressad är det där han gått bet, och istället delat upp den i mindre bitar för att klara av att få ut den.

Där är i alla fall, under omständigheterna, ett någorlunda rimligt motiv till en styckning.

Edit: ser nu att samma teori postats strax ovan, så 2a på den, eller mer
Senast redigerad av trngw 2017-08-22 kl. 00:15.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Problemet är egentligen att vi inte vet exakt när PM tog död på KW. Och hur det gick till.
Ponera att PM lade KW som död i en väldigt dum eller konstig ställning. När han sen skulle flytta henne som död så spretar antingen benen eller armarna ut och stel är hon. Hur då göra för att få ut henne ?

Propeller teorin tror jag inte alls på.
Det som får mej att klia mej i huvet är hur torson med benstumparna och kätting kunnat flyta upp redan nu.

Alltså, nu backar vi bandet lite. Du blir ju inte likstel på en kvart liksom!
Citera
2017-08-22, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Och trots sin intelligens har han hanterat det väldigt klumpigt! Jag trodde verkligen att han skulle agerat smartare! Hur svårt är det exempelvis att dumpa en kropp så den aldrig återfinns!? Hur smart är det att stycka kroppen på u-båten??

Ojämn begåvning. Styckmord, det trodde jag inte att det här skulle landa i, om det nu är vad som har hänt.
Citera
2017-08-22, 00:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Har inte följt med här de senaste 24 timmarna så någon kanske redan kläckt denna teorin, men...
Har PM haft ihjäl KW på ubåten och sedan avsiktligen seglat i närheten av något fartyg och försökt slänga henne i sjön så hon sugs in i propellern och därigenom "styckas" naturligt..?
Citera
2017-08-22, 00:11
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Motiv till styckning. (Kanske har detta nämnts tidigare i tråden, men jag har inte sett det i alla fall)

Jag har sedan detta med bålen som funnits blev känt tidigare i kväll hela tiden haft svårt att tro på att Madsen skulle ha styckat henne, och har fortfarande lite svårt att tro det. Då har jag lite tättare för att tro att kroppen hamnat i en fartygspropeller som åsamkat "styckningen". Då lär i så fall bålen vara rejält illa tilltygad också. Så om det är det ena eller det andra är antagligen hyfsat enkelt för polisen att reda ut, tror jag.

Men, så insåg jag ett fullt rimligt motiv till styckningen. Antag att hon dött inne i ubåten, av någon anledning, olycka, dråp eller mord. Olycka eller dråp tror jag i så fall. Men, då har Madsen ett litet krux. Om han ska göra sig av med kroppen, måste han få ut den ur ubåten. Att ensam få upp en människokropp ur ubåten är nog inte det enklaste, mycket stressad är det där han gått bet, och istället delat upp den i mindre bitar för att klara av att få ut den.

Där är i alla fall, under omständigheterna, ett någorlunda rimligt motiv till en styckning.

Edit: ser nu att samma teori postats strax ovan, så 2a på den, eller mer

Är också lite inne på det där.

Fast. En styckning kräver fortfarande en yxa eller en såg. Har man verkligen det på en u-båt?
Citera
2017-08-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då ska du läsa när de har hittat resten av kroppen, jag tror jag vet ungefär hur PM tänker förklara det.

Jag ser det som omöjligt att med trovärdighet inför en domstol förklara hur en kropp kan tappa armar, ben och huvud genom en olyckshändelse. Återstår att erkänna styckning om kroppen är styckad.

Det lär dock bli ungefär lika svårt att förklara varför styckning med olaglig sjöbegravning är bättre än att larma polisen.

Du bortser från en möjlighet, att han redan dag 1 eller 2, talade om för polisen att han styckat henne inne i U-båten. Kanske inte det första man tänker på, men fullt möjligt. Sedan, att det är helt supersjukt, gav superlyckta dörrar, såklart, men, med vetskap om personen PM, är det inte alls omöjligt....tänk utanför boxen, vi har med en mycket udda person att göra!
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vet ej, men brott mot griftefriden har hänt efter olyckor. Det har också hänt att man aldrig kunnat fälla för mord utan bara mot griftefriden, trots att alla nog begriper hur det ligger till. Mats Alm är väl ett exempel.

Skulle inte förvåna mig om det har hänt, dock. Som försvar har det säkert använts i rätten...

Griftefrid spelar nog ut sin roll här. Begravningar till sjöss är ju ett vedertaget begravningssätt
av vissa grupper, flottister och sjömän i handelsflottan till exempel.

Men nog är det jävligt misstänkt att begrava en kropp efter en olycka. Då sätter han ju sej själv
i skiten. Utan ont uppsåt bärgas väl kroppen till land så att den får undersökas av rättspatologer.

Så beter man sig om man har rent mjöl i påsen. Men det hade tydligen in PM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Och då tror du brottsrubriceringen skulle blivit vållande till annans död och häktad på den lägre misstankegraden. Senast idag uttalde sig hans advokat att han vill släppas fri och nekar till brott.
Det är korrekt noterat. Om man hittat spår av styckning - vilket jag har svårt att tänka mig att PM kan dölja om han inte är överdjävligt duktig - så tror jag inte han skulle klarat sig med lägre misstankegrad.

Har han verkligen styckat måste han nästan gjort det uppe på däck om inte polisen skulle hitta spår av styckning inne i ubåten. Har jag fel och han fixar styckning i ubåten och polis/domstol inte visste det vid häktningen förra måndagen så är han banne mig verkligen RaketForskare Klass 1A.
Citera
2017-08-22, 00:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, och PM var även trevlig och öppenhjärtlig alldeles efter räddningen då han "intervjuas" på land innan häktningen. Trots att han, vad vi förmodar, styckat Kim..!!

Han improviserar, håller på det sista hoppet att han skall klara sig. Inte lätt att få kameror upp i ansiktet efter föregående natt (obs tar han ej i försvar), han har ju varit massa gånger på tv.. Ta detta nästa nu på rätt sätt "forumiter" : Han håller på att bryta samman, och han anar det !

Skulle inte heller förvåna mig att han blev överraskad över allt "ståhei" med kameror och annat, han hade ju en "fullproff" akutplan som han hade satt i verket under natten..

Och sina tidigare planer i livet (Ubåtar), så hade ju han lyckats med..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är också lite inne på det där.

Fast. En styckning kräver fortfarande en yxa eller en såg. Har man verkligen det på en u-båt?

Ganska troligt att han hade en bågfil ombord.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Ojämn begåvning. Styckmord, det trodde jag inte att det här skulle landa i, om det nu är vad som har hänt.

Fackidiot är ett annat sätt att uttrycka det på. Man är ett geni på visst område, men värdelös på de flesta andra områden. Nä, jag trodde inte heller att det skulle kunna landa här.. Den danska polisen bör nog konfrontera PM med andra olösta försvinnanden i Danmark (och Öresundsregionen i stort).
Senast redigerad av Hummm.. 2017-08-22 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in