2017-08-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

- Jag stod med kameran i handen och var på väg att ta den dagliga bilden till min blogg som handlar om livet som fiskare i Östersjön, när jag såg rörelser på ytan". Marek skrek plötsligt att det var en haj i vattnet, och jag kunde då dokumentera händelsen med kameran. Om det inte varit för fiskebloggen, hade jag aldrig kunnat bevisa att det var en stor vit haj vi sett, berättar Sergei.
Enligt Havs- och vattenmyndigheten ska även en fiskare från Bornholm lämnat en rapport om en vithaj som siktats under fredagen några hundra meter från kusten mellan Simrishamn och Sandhammaren.

https://dyk.net/nyheter/vithaj-dokumenterad-%C3%B6stersj%C3%B6n

Om vi har överseende med ditt ljugande i offentligheten, vad säger du om att vithajar äter döda människor, finns det dokumenterat? En intressant fråga, för äter vithajar lik så kan vi inte utesluta att en vithaj har sargat KW:s kvarlevor, om det är hennes kvarlevor som har hittats.

Artikeln du länkade till är ett första april skämt. Källkritik är viktigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Kanske han gjorde? Han sänkte ju ubåten
Men båtsäkning duger inte för att tvätta båten om han inte hade en väldans massa klorin mm att städa som tusan och kasta ut allt städmateriel (dvs sänka så det inte flyter runt) innan han sänker ubåten.

Har han styckat KW så måste det närmast helt säkert ha varit klart för polisen sedan förra helgen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
hade torson inga kläder på sig de vet ju vad hon hade på sig då ser de ju det
Ingen klær på torsoen, kun en svart kedja rundt livet.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, vi verkar vara överens om att rättsmedicin avgör saken, inte vi här och nu. Men då undrar jag ju samtidigt varför tiotalet personer genast ska dra "styckning" som slutsats och vad du menade med "du kan aldrig garantera...". Jag förmodar att du kommer tro på rättsmedicin oavsett vad de kommer fram till. Jag kommer göra det iaf.

Tänk på detta: det är viktigare att ompröva ens position i ljuset av ny evidens, än att försöka rätta sin hypotes inför ny evidens (eller ännu värre, försöka rätta evidensen efter idén). Alltså bör man inte bräka på om styckning. Speciellt inte om det är via knäna och detta är ovanligt enligt folk i tråden. Jag vet inte jag, men nog kan man väl stycka vid knäna också. Återigen: vi har inget specifikt som talar för det ena eller andra. Hade hon hittats inom 24 timmar hade en torso svårligen kunnat tolkas på annat sätt än styckning (givet or take lite stolliga propellerhypoteser), men 10 dagar är sådär perfekt länge för att vi inte kan veta innan rättsmedicin sagt sitt.

Jag kommer definitivt tro på rättsmedicin i den frågan. Dom kommer med en absolut säkerhet kunna avgöra om lemmar avlägsnats med redskap eller "naturligt".
Styckning kommer väl lättast till sinnes hos tiotalet skribenter pga Madsen fiktiva uppenbarelse. Det är tråd-kok i stor gryta såklart, när det är en story som denna.
Visst skrev jag "styckning" stort när polisen pratade på PK:n och det som framgick i den PK:n var ju i mina öron evidens, förvisso öppet för tolkning.
Jag lutar starkt åt att tro att Madsen lär ha lemlästat kroppen sett till allt* hittills beskrivet, men jag är inte den där skribenten som backar om jag har fel Det lär du se i min trådhistorik om du orkar leta.

* =
Varför sänkte han annars ubåten?
Citera
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Skickar med en liten länk om bl.a. Likstelhet.
https://kriminalteknikern.wordpress.com/dodstecken/

Hur länge var han ute med ubåten. Det kan ha varit så att likstelheten tvingade honom att stycka för att få ut henne ur ubåten.
Citera
2017-08-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det lyckas knappast, därför var han tvungen att sänka ubåten.

Vänt tills vi får tillgång till FUP, blod och hår på tätningar vid den främre luckan, kom ihåg vem som sa det först.
Har du länk till vem som var först? För det togs upp i tråden för sådär en vecka sedan.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hmm, 'varenda punkt' som du haft som teori har alltså gått i lås.🤔

Tyder händelseutvecklingen fortfarande på att hon själv hoppade i havet? Återstår givetvis en bekräftelse på om det är KW som hittats men du behöver nog smörja låset ditt.

Nog snarare så att du behövera läsa om o läsa rätt. Jag tog upp en teoretisk lögn han mycket väl skulle kunna dra till med för att få ett mildare straff, en olycka, att hon självmant hoppat av ubåten o drunknat etc osv. Och mycket riktigt har han valt den vägen, att hävda att en olycka inträffat.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hhhmmm... kanske missat det....men.....pigghaj kan det vara "även om de är rödlistade för fiske"
(skulle kroppen också vara blodig)....tja. ....jag vet inte.....men tror att det lockar till sig även havsdjur som normalt inte finns i Öresund. ..?.....kan det bero på att det inte finns mycket att äta isåfall. ...?...alltså jag bara tänker hej vilt....rätta mig gärna..

Mellan Bornholm och Karlskrona ska två polska fiskare ha sett vithaj i våras

https://dyk.net/nyheter/vithaj-dokumenterad-östersjön/side/76/0
Citera
Medlem
Någon som har något hum om idiotens motiv att mörda henne? Någon bra teori, ni som är insatta i fallet?
Citera
Medlem
Drozds avatar
En jäkla tur att kroppsdelarna hittades!! Att matcha identiteten bör vara en enkel match med DNA-analys och jämförelse med exempelvis hår på en borste som tillhörde KW.

Hoppas nu att de kan sätta dit honom för dråp eller mord. I värsta fall kommer han väl undan med brott mot griftefriden om man bara kan bevisa att han styckat henne och inte bragt henne om livet. Han vidhåller säkert att hon dog i en "olycka" i sin berättelse version 7.3.
Citera
Medlem
Pfaltzs avatar
FB är normalt underhållande, men den här tråden har gått överstyr. Propellrar, hajar, kinesiska flottmanövrar. Själv tror jag inte ett ögonblick på att torson tillhör KW. Det är bara en märklig slump i sammanhanget att den hittades nu. Låt saken ha sin gång och obucenterna göra sitt jobb. Vi får veta tids nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Även om det skulle vara en olycka, är väl beslutet att stycka istället för att kontakta sjöräddningen mycket sinnessjukt?
Visst är det. Det är inget rationellt beteende. Det skulle kunna tänkas ske i panik, men vad i helvete är det att bli panisk åt om det inte är för att dölja ett dödligt våldsbrott? Men varför döda KW, PM hade väl ingen tidigare relation till KW (underförstått inte några ackumulerade motiv att ta livet av henne)? Det är frestande då att det finns dunkla drifter bakom. Det ringaste brottet vore möjligen att PM var just då, eller är i största allmänhet, dålig på att kontrollera ilska och i samband med ett eventuellt utbrott slagit KW olyckligt och att han i det läget paniskt försökte undanröja kroppen även om det är en hantering som nog överstiger mångas (de flestas?) förmåga. Skulle det finnas alkohol eller tyngre droger inblandade kan spärrarna naturligtvis sättas ur spel. Men det är väl inte så troligt att såna substanser nyttjades under ubåtsresan, då sinnena måste vara skärpta och omdömet klart. Allt detta är bara fritt fabulerande från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in