Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Ja, vi verkar vara överens om att rättsmedicin avgör saken, inte vi här och nu. Men då undrar jag ju samtidigt varför tiotalet personer genast ska dra "styckning" som slutsats och vad du menade med "du kan aldrig garantera...". Jag förmodar att du kommer tro på rättsmedicin oavsett vad de kommer fram till. Jag kommer göra det iaf.
Tänk på detta: det är viktigare att ompröva ens position i ljuset av ny evidens, än att försöka rätta sin hypotes inför ny evidens (eller ännu värre, försöka rätta evidensen efter idén). Alltså bör man inte bräka på om styckning. Speciellt inte om det är via knäna och detta är ovanligt enligt folk i tråden. Jag vet inte jag, men nog kan man väl stycka vid knäna också. Återigen: vi har inget specifikt som talar för det ena eller andra. Hade hon hittats inom 24 timmar hade en torso svårligen kunnat tolkas på annat sätt än styckning (givet or take lite stolliga propellerhypoteser), men 10 dagar är sådär perfekt länge för att vi inte kan veta innan rättsmedicin sagt sitt.
Jag kommer definitivt tro på rättsmedicin i den frågan. Dom kommer med en absolut säkerhet kunna avgöra om lemmar avlägsnats med redskap eller "naturligt".
Styckning kommer väl lättast till sinnes hos tiotalet skribenter pga Madsen fiktiva uppenbarelse. Det är tråd-kok i stor gryta såklart, när det är en story som denna.
Visst skrev jag "styckning" stort när polisen pratade på PK:n och det som framgick i den PK:n var ju i mina öron evidens, förvisso öppet för tolkning.
Jag lutar starkt åt att tro att Madsen lär ha lemlästat kroppen sett till allt
* hittills beskrivet, men jag är inte den där skribenten som backar om jag har fel

Det lär du se i min trådhistorik om du orkar leta.
* =
Varför sänkte han annars ubåten?